Off Topic: 
Een tijdje terug stelde ik ergens in een draadje voor dat de airspeed-telemetrie bijvoorbeeld gebruikt zou kunnen worden om overtrek te voorkomen.
En jouw vraag was of ik daar ervaring mee had.
Mijn ervaring is ongeveer gelijk aan die van jou. Het is een indicatie, maar traag.
Geen ervaring of het te gebruiken is voor geautomatiseerde correctie.
Ik heb mezelf inmiddels een anemometer aangeschaft, met de bedoeling om de meetwaarden te vergelijken.
Airspeedsensor en anemometer in de luchtstroom van bijvoorbeeld een edf.
Op meerdere punten van "vermogen" het verschil meten. Vooral het verschil van de meetwaarden en ook in relatie tot de tijd.
Wordt vervolgt.

... ik heb op een van de kisten een soort van "overtrek-waarschuwing" ingesteld, die beneden een bepaalde airspeed een waarschuwing geeft. ........
Een tijdje terug stelde ik ergens in een draadje voor dat de airspeed-telemetrie bijvoorbeeld gebruikt zou kunnen worden om overtrek te voorkomen.
En jouw vraag was of ik daar ervaring mee had.
Mijn ervaring is ongeveer gelijk aan die van jou. Het is een indicatie, maar traag.
Geen ervaring of het te gebruiken is voor geautomatiseerde correctie.
Ik heb mezelf inmiddels een anemometer aangeschaft, met de bedoeling om de meetwaarden te vergelijken.
Airspeedsensor en anemometer in de luchtstroom van bijvoorbeeld een edf.
Op meerdere punten van "vermogen" het verschil meten. Vooral het verschil van de meetwaarden en ook in relatie tot de tijd.
Wordt vervolgt.