WillydeWoofer
Forum veteraan
Haha.....koud z'n brevet en hij krijgt al praats[emoji1787]
Wat zijn nu de plannen, Wil? Heb je nu wel een doel in de leven?
Dit ongeleid projectiel wil snellere toestellen. JVE gaat mij de Cubaanse acht leren.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Haha.....koud z'n brevet en hij krijgt al praats[emoji1787]
Wat zijn nu de plannen, Wil? Heb je nu wel een doel in de leven?
Hij gaat les geven [emoji1787][emoji1787]
Hij gaat les geven [emoji1787][emoji1787]
Lijkt mij op den duur helemaal geen verkeerd idee.
Onder goede begeleiding en na meerdere modellen gevlogen te hebben moet dat prima kunnen.
Pedagogisch zit het wel goed, overbrengen zal wel lukken.
Het schort aan ervaring met lastige modellen en moeilijke situaties maar dat is te leren.
GJ
Gefeliciteerd Wil!! Koop ook direct een staatslot
Ik heb al een lotje uit de loterij. Zit hier naast me.
Nou is het net of het een gok was.
Wil kon goed vliegen, mistte de basis en bevroor in lastige situaties.
Dat is in een paar weken opgelost door JVE.
Oefening 50% en zelfvertrouwen 50%.
Nu nog een paar weken doorvliegen met de wot, onder begeleiding wat rugvlucht, rollen en ok, de cubaanse acht oefenen en dan op naar de Xtra.
Begin maar eens met een halve looping en blijf bovenin in rugvlucht doorvliegen.
Je moet dan hoogte compenseren door down te drukken en omdat je met negatieve v stelling vliegt moet je ook iets meer corrigeren met rol.
Probeer maar eens op gelijke hoogte in een rechte lijn in rugvlucht voor je te vliegen.
Als je het niet meer weet, vol down drukken en vol gas geven, dan maak je hoogte en komt ie weer normaal te liggen.
En nog een voorstel.
Misschien een lesprogramma schrijven?
Dan kan je vanuit jouw ervaring de club en misschien ook andere clubs helpen.
GJ
Die oefeningen gaan we in het programma meenemen.Nou is het net of het een gok was.
Wil kon goed vliegen, mistte de basis en bevroor in lastige situaties.
Dat is in een paar weken opgelost door JVE.
Oefening 50% en zelfvertrouwen 50%.
Nu nog een paar weken doorvliegen met de wot, onder begeleiding wat rugvlucht, rollen en ok, de cubaanse acht oefenen en dan op naar de Xtra.
Begin maar eens met een halve looping en blijf bovenin in rugvlucht doorvliegen.
Je moet dan hoogte compenseren door down te drukken en omdat je met negatieve v stelling vliegt moet je ook iets meer corrigeren met rol.
Probeer maar eens op gelijke hoogte in een rechte lijn in rugvlucht voor je te vliegen.
Als je het niet meer weet, vol down drukken en vol gas geven, dan maak je hoogte en komt ie weer normaal te liggen.
En nog een voorstel.
Misschien een lesprogramma schrijven?
Dan kan je vanuit jouw ervaring de club en misschien ook andere clubs helpen.
GJ
Is meer waard. Maar kost ook meer dan wat dan ook pfff..
Die oefeningen gaan we in het programma meenemen.
Je bent wel erg snel met het spul aan gort vliegen.Ok, mijn persoonlijke tip.
Paar weken doorvliegen metbde wot, rugvlucht, rollen, cubaanse acht.
Dan de xtra, die kunnen beheersen.
Dan de Curare, ook daarmee kunnen rollen, rugvlucht en vooral, ver weg vliegen, tot een stipje.
Dan de Massimo.
Dat beeld is lastig, dat moet je intuitief vliegen.
Vliegen zelf is niet moeilijk maar boven en onder, dat is lastig.
Als je dat goed vliegt is de rest gewoon aanzetten en vliegen.
GJ
Je bent wel erg snel met het spul aan gort vliegen.
Hij kan beter tot aan het voorjaar met de Wot verder trainen.
En dan als de temperaturen meer richting aangenaam worden verder gaan met al het andere fladderspul.
Dan kan tie een crash niet meer weg moffelen onder het argument koude klauwen.
En de Wot bewaren voor het geval dat een vervolgkistje plat gaat.
Dan kan tie nog altijd even terug grijpen naar een kistje wat tie qua stuurgedrag kent.
De knakker is geen 16 meer, hij is gewoon aardig op leeftijd of is dat grijs, boven die bril een grijze pruik?
Daar kun je bij de Halfords of automaterialenzaak gewoon snoertjes met zo'n "auto-aansteker-adapter" er aan kopen.... Soms zit daar een of ander apparaat aan vast, in dat geval het allergoedkoopste apparaat uitzoeken, en dat ding er af knippen.Ik kreeg de tip, om de bag aan
te sluiten op de sigarettenaansteker. Zo laad ik ook onderweg de smartphone wel eens op.
Maar, hoe sluit ik dat allemaal aan?