De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij gaat les geven [emoji1787][emoji1787]

Lijkt mij op den duur helemaal geen verkeerd idee.
Onder goede begeleiding en na meerdere modellen gevlogen te hebben moet dat prima kunnen.
Pedagogisch zit het wel goed, overbrengen zal wel lukken.
Het schort aan ervaring met lastige modellen en moeilijke situaties maar dat is te leren.

GJ
 
Nou is het net of het een gok was.
Wil kon goed vliegen, mistte de basis en bevroor in lastige situaties.
Dat is in een paar weken opgelost door JVE.
Oefening 50% en zelfvertrouwen 50%.
Nu nog een paar weken doorvliegen met de wot, onder begeleiding wat rugvlucht, rollen en ok, de cubaanse acht oefenen en dan op naar de Xtra.
Begin maar eens met een halve looping en blijf bovenin in rugvlucht doorvliegen.
Je moet dan hoogte compenseren door down te drukken en omdat je met negatieve v stelling vliegt moet je ook iets meer corrigeren met rol.
Probeer maar eens op gelijke hoogte in een rechte lijn in rugvlucht voor je te vliegen.
Als je het niet meer weet, vol down drukken en vol gas geven, dan maak je hoogte en komt ie weer normaal te liggen.
En nog een voorstel.
Misschien een lesprogramma schrijven?
Dan kan je vanuit jouw ervaring de club en misschien ook andere clubs helpen.

GJ
 
Lijkt mij op den duur helemaal geen verkeerd idee.
Onder goede begeleiding en na meerdere modellen gevlogen te hebben moet dat prima kunnen.
Pedagogisch zit het wel goed, overbrengen zal wel lukken.
Het schort aan ervaring met lastige modellen en moeilijke situaties maar dat is te leren.

GJ

Als ik 50 jaar eerder was begonnen, zou ik nu zeker vliegles geven.
Nu houd ik het maar even bij trompetten, bugels, trombone´s, tuba´s
 
Ik heb al een lotje uit de loterij. Zit hier naast me :D.

Dat is meer waard dan wat dan ook.
Gelukkig heb ik ook zo iemand, die me altijd gesteund heeft.
Je hebt geld bespaard door lang niet te crashen.
Koop maar een mooie camera voor haar....
Tipje, de btw in Duitsland is nu maar 16% ipv 21 in Nederland.
En Aken is best een mooie stad.

GJ
 
Nou is het net of het een gok was.
Wil kon goed vliegen, mistte de basis en bevroor in lastige situaties.
Dat is in een paar weken opgelost door JVE.
Oefening 50% en zelfvertrouwen 50%.
Nu nog een paar weken doorvliegen met de wot, onder begeleiding wat rugvlucht, rollen en ok, de cubaanse acht oefenen en dan op naar de Xtra.
Begin maar eens met een halve looping en blijf bovenin in rugvlucht doorvliegen.
Je moet dan hoogte compenseren door down te drukken en omdat je met negatieve v stelling vliegt moet je ook iets meer corrigeren met rol.
Probeer maar eens op gelijke hoogte in een rechte lijn in rugvlucht voor je te vliegen.
Als je het niet meer weet, vol down drukken en vol gas geven, dan maak je hoogte en komt ie weer normaal te liggen.
En nog een voorstel.
Misschien een lesprogramma schrijven?
Dan kan je vanuit jouw ervaring de club en misschien ook andere clubs helpen.

GJ

Je schrijft wederom weer heel veel goede dingen. Ik voel me zelfs een beetje gevleid.
Achter de schermen heb je mij ook heel goed gesteund. Je hebt me vanaf het begin goed bijgestaan..
Soms zijn we het niet eens, maar dat moet kunnen.
Richt maar vast een kamertje voor me in, want een keer of vier wil ik volgend jaar wel langskomen.
 
Nou is het net of het een gok was.
Wil kon goed vliegen, mistte de basis en bevroor in lastige situaties.
Dat is in een paar weken opgelost door JVE.
Oefening 50% en zelfvertrouwen 50%.
Nu nog een paar weken doorvliegen met de wot, onder begeleiding wat rugvlucht, rollen en ok, de cubaanse acht oefenen en dan op naar de Xtra.
Begin maar eens met een halve looping en blijf bovenin in rugvlucht doorvliegen.
Je moet dan hoogte compenseren door down te drukken en omdat je met negatieve v stelling vliegt moet je ook iets meer corrigeren met rol.
Probeer maar eens op gelijke hoogte in een rechte lijn in rugvlucht voor je te vliegen.
Als je het niet meer weet, vol down drukken en vol gas geven, dan maak je hoogte en komt ie weer normaal te liggen.
En nog een voorstel.
Misschien een lesprogramma schrijven?
Dan kan je vanuit jouw ervaring de club en misschien ook andere clubs helpen.

GJ
Die oefeningen gaan we in het programma meenemen.
 
Ok, mijn persoonlijke tip.
Paar weken doorvliegen metbde wot, rugvlucht, rollen, cubaanse acht.
Dan de xtra, die kunnen beheersen.
Dan de Curare, ook daarmee kunnen rollen, rugvlucht en vooral, ver weg vliegen, tot een stipje.
Dan de Massimo.
Dat beeld is lastig, dat moet je intuitief vliegen.
Vliegen zelf is niet moeilijk maar boven en onder, dat is lastig.
Als je dat goed vliegt is de rest gewoon aanzetten en vliegen.

GJ
 
Ok, mijn persoonlijke tip.
Paar weken doorvliegen metbde wot, rugvlucht, rollen, cubaanse acht.
Dan de xtra, die kunnen beheersen.
Dan de Curare, ook daarmee kunnen rollen, rugvlucht en vooral, ver weg vliegen, tot een stipje.
Dan de Massimo.
Dat beeld is lastig, dat moet je intuitief vliegen.
Vliegen zelf is niet moeilijk maar boven en onder, dat is lastig.
Als je dat goed vliegt is de rest gewoon aanzetten en vliegen.

GJ
Je bent wel erg snel met het spul aan gort vliegen.

Hij kan beter tot aan het voorjaar met de Wot verder trainen.

En dan als de temperaturen meer richting aangenaam worden verder gaan met al het andere fladderspul.
Dan kan tie een crash niet meer weg moffelen onder het argument koude klauwen.

En de Wot bewaren voor het geval dat een vervolgkistje plat gaat.
Dan kan tie nog altijd even terug grijpen naar een kistje wat tie qua stuurgedrag kent.

De knakker is geen 16 meer, hij is gewoon aardig op leeftijd of is dat grijs, boven die bril een grijze pruik?
 
Je bent wel erg snel met het spul aan gort vliegen.
Hij kan beter tot aan het voorjaar met de Wot verder trainen.
En dan als de temperaturen meer richting aangenaam worden verder gaan met al het andere fladderspul.
Dan kan tie een crash niet meer weg moffelen onder het argument koude klauwen.
En de Wot bewaren voor het geval dat een vervolgkistje plat gaat.
Dan kan tie nog altijd even terug grijpen naar een kistje wat tie qua stuurgedrag kent.
De knakker is geen 16 meer, hij is gewoon aardig op leeftijd of is dat grijs, boven die bril een grijze pruik?

Hij heeft vertrouwen in het inzicht van GJ.
 
Ik heb hier een lipo-warmhoud-bag. Iemand heeft er twee bananenstekkers aan gemaakt.
Deze moet je op een voeding van 12 volt aansluiten. Die heb ik thuis, dat is geen probleem.
Maar dan vertrek ik naar het veld en gaan de lipo's afkoelen. Ik kreeg de tip, om de bag aan
te sluiten op de sigarettenaansteker. Zo laad ik ook onderweg de smartphone wel eens op.
Maar, hoe sluit ik dat allemaal aan?
 
Ik kreeg de tip, om de bag aan
te sluiten op de sigarettenaansteker. Zo laad ik ook onderweg de smartphone wel eens op.
Maar, hoe sluit ik dat allemaal aan?
Daar kun je bij de Halfords of automaterialenzaak gewoon snoertjes met zo'n "auto-aansteker-adapter" er aan kopen.... Soms zit daar een of ander apparaat aan vast, in dat geval het allergoedkoopste apparaat uitzoeken, en dat ding er af knippen.

Bij de electronica winkel kun je gegarandeerd contra's voor die banaanstekker kopen. Solderen kan je al... heel erg moeilijk kan het niet zijn.

En als je dan een extra setje banaanstekkers koopt, kun je het originele apparaat wat aan die adapter vast zat, óók nog steeds gebruiken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top