De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat toevallig .... ik ben daar een tijdje terug ook geweest en raakte aan de praat met iemand die ook aan modelvliegen doet
toch best een tijdje staan ouwehoeren op de parking...... tot zijn vrouw ineens in totale paniek aan kwam zetten omdat ze niet wist waar hij bleef :eek:

Was ze naderhand nog Boos Niels ??? :D:D

Tja dat was inderdaad een vage actie..

Maakte zich zorgen omdat onze kleine mee was en ik de telefoon niet opnam denk ik. Ongeluk oid?

Nee die word niet meer zo snel boos haha.

Alles is idd maakbaar... maar ik ben door mijn 4 mm verenstaal heen.
Ik kan zoiets wel buigen, maar ik denk dat bestellen bij Kenner EZFW of bij Giezendanner, kant en klaar, nog wel eens wat sneller kan blijken te zijn?
Kortste klap voor nu.
Voordat ik iets buig maak ik altijd een maatvaste- nen naar toepassing gerichte technische werktekening om exact te kunnen zetten. Anders komt het niet goed. Effe bestaat niet!

Ik heb het verhaal rond de curare verder niet meer gevolgd... fixed of inklapbaar etc.

ik heb ooit een keer de Magic Wire Bender aangeschaft. Die heeft echter een vaste radius. Zijn er ook met meerdere nokken om allerhande maten te zetten..
Destijds gekocht om voor mijn Sultan 5, pootjes op maat te kunnen maken, voor de Giezendanner retrachts... etc. Omdat alles afwijkend was van standaard.... en dan moet je het zelf maken.. en leren maken...

Maarrrr.... voordat een mbf-echo uitmond in een operette... Google even op die namen, en kijk of je daarmee uitkomt?

Op de Kaos heb ik 76 mm wielen gezet. Dat rolt iets beter over de grasmat. Dat is mijn veld ervaring alhier. Maar 50 mm moet lukken... zie ik in Odoornerveen daarop ook keurig rollen... hotsenknotsend... als men maar blij is :-)

Intrekbare-ezfw-retract-landingsgestellen met grote bandenmaat, moet er maar net de ruimte voor zijn in vleugel en snuit...
Remmen zal het aerodynamisch zeker... als het fixed gemonteerd is...

Bij een Curare of een Mach One... etc... dan is het wel nifty om dat te zien werken... past prachig bij het karakter van zo een sport-model... toch?

Gr Bas

Laatst bewerkt:
  • Like
Reactions: Cnn
Bij Sunshine verkopen ze ook het originele gestel maar daar heb niks aan omdat dat een 3 poot is en jouw voorpoot geamputeerd is.
Die van jou moeten dus ietsje langer en iets naar voren gebogen staan.
Dhr B. kan vast wel wat buigen in de bankschroef, het hoeft niet mooi te zijn maar functioneel.
Je hebt het maar 5 seconden nodig om op te stijgen en 5 om te landen.

GJ

Bij 9-11 was landen niet eens nodig?:eek::rolleyes:
Men kope eenen bakschroef en eenen hamer... en je mept al een model?
Er is voor mijn nog een punt... heb nu focus elders nodig... en erg veel werk staan...
Kan veel, maar komt nu niet uit... (I say this only once)
Gr Bas

• Like
Reactions: Cnn
Ik weet niet of ik nu 4 of 5mm verenstaal heb liggen.
Bankschroef en hamer staan klaar, haakse slijper ook.
Ik ben nu de kelder aan het opwarmen om daar even te kunnen zoeken wat ik nu heb liggen.
Maar dan moet ik wel maten weten.

GJ

Vandaag eerst naar Dennis in Waalwijk gegleden.
Daarna gewapend met 1 meter verenstaal van 4mm naar vriend B. gegleden.
Vervolgens mogen toezien hoe met gepast geweld de staaf geleidelijk in een werkelijk prachtig landingsgestel veranderde.
Nu koffie bij benzinepomp. Wat is het leven toch mooi.

Dennis zei nog, dat het hart van de wielen ter hoogte van de voorlijst moet liggen, anders valt hij voorover. En dat na heel vaak buigen de kracht uit het staal gaat.
Ik meldde het al: er is heel veel gerommeld aan dit toestel. In staat waarin hij verkeerde was het onmogelijk om er mee te vliegen.
Maar goed voor circa 50 euro kun je ook niet alles hebben.
Hij is zeker en vast (speciaal voor alle Belgische volgers) gecrashed. De modder zat nog in de vleugelservo's en elders.

De kap van de Xtra met lijm en tape in elkaar gefabriceerd.
Binnenkort wordt de nieuwe door een vriend meegenomen uit St.Williebrord.

Dennis zei nog, dat het hart van de wielen ter hoogte van de voorlijst moet liggen, anders valt hij voorover.

Exact wat ik je ook al zei.
En alles wat op marktplaats te koop staat heeft al wat meegemaakt, een vliegtuig kan je nog wel kopen maar een heli moet je nooit doen.

GJ

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back