De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
De terrassen bij mij in de buurt zijn alweer open.
Maar 50 besmettingen per 100000 daar.

Oh, dat is een koopje.

Mijn Nimbus van 6.60 was iets van 1800 kaal en de JS1 4900, de Mistral bijna 3000.
En dan geen zwever, de Nemesis F1 pylonracer was 2700 kaal.
Allemaal modellen die vliegklaar tussen de 7 en 10000 euro kosten.
Allemaal weg moeten doen, voor een prikkie maar gelukkig aan mensen die er blij mee waren en nog steeds zijn.

GJ

In Emsland krijgen ze nu ook een avondklok. Besmettingen stijgen enorm.

Ik zou in de Eifel gaan wonen....

Ja, jouw auto doet hier aan belasting iets van 60 euro per jaar.
Een huis met dezelfde ruimte binnen maar dan met een prive vliegveld voor de deur koop je voor 1,5 ton.
En ze hebben hier muziekleraren nodig.

Dus wat houd je tegen.

Ja, Emsland, NRW, Beieren, dat loopt allemaal op.

GJ

Ja, jouw auto doet hier aan belasting iets van 60 euro per jaar.
Een huis met dezelfde ruimte binnen maar dan met een prive vliegveld voor de deur koop je voor 1,5 ton.
En ze hebben hier muziekleraren nodig.

Dus wat houd je tegen.

Ja, Emsland, NRW, Beieren, dat loopt allemaal op.

GJ

Wein, Weib und Gesang, dan maar?

Ja, ik heb de Kato tekening.
Ik kan hem inscannen en dan daar een vector van maken waarmee ik een profiel kan snijden.
Maar Wil is er even klaar mee.
Ik zei al, het is vrij simpel.
Je maakt 2 blokjes die net zo groot zijn als de oude, desnoods lagen triplex op elkaar lijmen.
Daar boor je een gat en maak je een sleuf in.
Je maakt ruimte in de vleugel voor de oude blokjes en daar lijm je de nieuwe blokjes in met epoxy.
Verenstaal erin en klaar is je nieuwe landinggestel dat een paar centimeter meer naar voren staat.
En dan ben je van alle gezeik af.
Paar uurtjes werk.

GJ

Ja, ik heb de Kato tekening.
Ik kan hem inscannen en dan daar een vector van maken waarmee ik een profiel kan snijden.
Maar Wil is er even klaar mee.
Ik zei al, het is vrij simpel.
Je maakt 2 blokjes die net zo groot zijn als de oude, desnoods lagen triplex op elkaar lijmen.
Daar boor je een gat en maak je een sleuf in.
Je maakt ruimte in de vleugel voor de oude blokjes en daar lijm je de nieuwe blokjes in met epoxy.
Verenstaal erin en klaar is je nieuwe landinggestel dat een paar centimeter meer naar voren staat.
En dan ben je van alle gezeik af.
Paar uurtjes werk.

GJ

Ik leg de operatie voor aan vriend B.

"Vroeger" kon je latten kopen met reeds een gleuf erin gefreesd. (Geen idee of dat nog verkrijgbaar is)

upload_2021-3-31_20-38-41.png

Kwestie van op maat zagen, gaatje boren en in de vleugel bouwen. (Ik zou wel een klein hulpspantje in de vleugel aan beide zijden inlijmen)
Daarna vleugel plaatselijk folien. (Avondje werk is het weer netjes)

Grt,

Arnoud.

Vriend B heeft circa 600 Proxxon machientjes.
Hij heeft zojuist de grasmaaier van de club gerepareerd, daarvoor mijn airco en tussendoor een meterkast vervangen.
Ik geef het door Arnoud.

Wat was ik chagarijnig over dat landingsgestel gisteren. Inmiddels is dat weer over. De oplossing is, het probleem een keer goed aanpakken.

Vanmiddag gaat de X-Tra de lucht in. Dan kan ik in elk geval doorgaan met vliegen. Ik moet nog het e.e.a. beter onder de knie zien te kirjgen.

Ik ben thuis, met veel pijn en veel paracetamol.
Maar het is beter dan in quarantaine in een ziekenhuis.
Meteen gekeken en even getekend waar het nieuwe blokje moet komen.
Maakt niet uit waar het van is, een paar lagen triplex op elkaar lijmen is perfect.
curare.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back