De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een goedkope Turnigy 5050 580kv. Kost nieuw 42 euro. Een Hacker e.d. kosten 150 euro.
Over de SK3 Series zijn velen erg tevreden. Volgens sommigen hetzelfde als Hacker.

Dat wordt inderdaad beweerd, werd mij ook aangeraden. Koop geen Hacker zei men, zonde van je geld. Ik ben zeker geen elektro expert, maar heb ook zo'n motor in mijn Curare. Veel vermogen voor weinig geld.
Vroeger schijnen ze last te hebben gehad van magneten die los komen, zou nu verholpen zijn.

De Hacker Q F3A serie schijnt wel erg goed en krachtig te zijn.

Grt,

Arnoud.

Loctite... altijd verhaal zwakste schakel in de keten... breekt je dubbele antenne af... zouk nie doen jah!

Beste is vastzetten met een inbusbout... koppelt bij aandraaien beter dan een schoevendraaier.
Rammelen ze toch los... zit er overduidelijk onbalans in het staartwiel!
Doe eens een ringetje onder je boutje. Verdeeld de krachten over een groter vlak. Houten spanten geven mee. Het hout gaat wijken en de bout raakt los.

Laatst bewerkt:
Magneten die loskomen... dat was bij AXI... maar dat kan je voor zijn door voor in gebruikname deze netjes na te hechten met epoxy en wat glasparel erdoor. Dat netjes en gladjes af te werken.

Een gebroken magneet heb ik ook eens gehad... de AXI... en de puzzel weer ineen geschoven en keurig in gelijmd met de 2K kleef.
Motor maalt er niet om... wel gemalen magneten... dus tijdig stoppen bij bemerkte schade...

Dat wordt inderdaad beweerd, werd mij ook aangeraden. Koop geen Hacker zei men, zonde van je geld. Ik ben zeker geen elektro expert, maar heb ook zo'n motor in mijn Curare. Veel vermogen voor weinig geld.
Vroeger schijnen ze last te hebben gehad van magneten die los komen, zou nu verholpen zijn.

De Hacker Q F3A serie schijnt wel erg goed en krachtig te zijn.

Grt,

Arnoud.

Hackers worden voor zover ik weet, gewoon in China gemaakt, ook de Q-Serie.
De enige motor die niet in China gemaakt word maar in Duitsland word samengesteld is de B50 carbon competition.
Dingen als de B40 worden bij Feigao gemaakt, maar wel met een betere eindcontrole, daar zit een duitser aan het eind van de lopende band, goed, niet goed, goed....
Volgens mij worden de Turnigy's niet in dezelfde fabriek gemaakt maar als je een vakantietje boekt naar HongKong dan is het maar 20 minuten met de bullitttrain.
Destijds dat ik er vaak kwam was het iets van 8 euro.
De grootste electronicawinkel die ik ooit gezien heb zit vlakbij de Sunrise Model fabriek op Zhida Industrial park.
Dat is een soort Makro maar dan vol met electronica.
Er zitten ook een heleboel kleine winkeltjes en fabriekjes en destijds kon je er ook gewoon de daar geproduceerde Apple Iphones kopen voor een paar tientjes.
Dan kan je makkelijk je reis terugverdienen.

GJ

Weersvoorspellers schaam je. 12km/uur beloven terwijl de spullen van de tafels waaien.

Meteen na het opstijgen vandaag merkte ik, dat er hevig getrimd moest worden. Ik besloot te gaan landen en die
landing ging redelijk-goed.
Rudder en hoogte mechanisch ingesteld en verder met de tweede vlucht. Hoogte was nu een stuk beter (dan slecht),
maar hij wilde linksaf. Nog maar een keer landen dan. En toen lagen allebei de wielen er af.
Vanavond weer lijmen en morgen even iemand anders laten trimmen tijdens de vlucht.

Ik kreeg ook nog het advies om bij zo'n harde crosswind niet te gaan vliegen. Tja, maar ik moet dat toch leren.

Ja, trimmen deed ik altijd voor Gerben en hij voor mij als het een spannende kist was.
Maar trimmen doe je op hoogte, dus dan heb je tijd zat lijkt mij.
En wat is dat toch bij jullie, wat een mietjes.
Je moet gewoon met elke wind kunnen vliegen, het is geen schuimpie!

GJ

Dat trimmen, hoe doe jij dat precies ?

A) dat doe ik als ik recht over de baan vlieg
B) dat hoeft niet als mijn roeren vlak staan
C) dat doe ik als ik recht tegen de wind invlieg

Bij trimmen komt het ook aan op de ergonomi van de zender. Lange tijd terug (2003) een Multiplex zender gehad, online gekocht, niet eerst even vast gehouden. Trimmen waren nagenoeg onbereikbaar, meestal stond mijn vader ernaast en hielp met trimmen. Deze zender heb ik na 1 jaar gebruik om meerdere redenen verkocht.

Sinds 2004 Futaba, hier zitten de trims en schakelaars op een handige plek. Nooit meer hulp nodig bij trimmen.
Moet je goed op letten als je een zender koopt. Is heel persoonlijk, wat de ene persoon prettig vind is voor de ander onhandig.

Grt,

Arnoud.

Tot nu toe heeft bijna altijd een instructeur mijn toestellen getrimd. Bij een nieuwe kist, of na een ingrijpende reparatie moet je kist steeds gekeurd worden. Invliegen ook.
Apart les in het trimmen van mijn toestel heb ik nooit gehad. Ik heb wel eens wat bijgesteld, maar dan was het een trainertje bij rustig weer.
Dit was me net even iets te link. Ik moest me al genoeg concentreren op de kist, dan ga je niet op je gemak staan trimmen.
Morgen is er weer een instructeur. Ik vraag hij wil trimmen, samen met mij.

Wat waren die mechanische trims van vroeger toch handig.....
Kon je tenminste een ram tegen de trim geven om in de buurt te komen van de juiste instelling, in plaats van piep-piep-piep.......:(

Wat een mietjes :p, je hebt toch wel één handje vrij om te trimmen (elevator/ailerons).
Je gasstick kun je toch wel even loslaten?

Wel heel belangrijk hoor ! Kist op hoogte brengen en naar half gas, dan een rustig moment kiezen waar je de sticks kunt loslaten en kijken wat het barrel doet.
Gaat hij omhoog trim je wat down, rolt hij weg, trim naar de andere kant. Zodoende krijg je rust in het model en jezelf.

Wat waren die mechanische trims van vroeger toch handig.....
Kon je tenminste een ram tegen de trim geven om in de buurt te komen van de juiste instelling, in plaats van piep-piep-piep.......:(

Hij staat mechanisch perfect (als ik zo vrij mag zijn) getrimd. Ik vermoed dat het niet meer zo'n strak model meer is.
Trimmen kan ik wil, maar vandaag even niet.
Maar ik heb zojuist even gebeld met een trimmer en die gaat mij morgen helpen :rolleyes:.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back