De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op onderdelen wordt ook het meest verdiend, net als op kleinspul als stekkertjes en schroefjes.

Als je W&W belt dan stuurt ie het voor een paar euro op en vaak heeft ie ook wel het een en ander op voorraad.
Ik denk dat van OS electro motoren niets leverbaar is, dat is niet echt veel verkocht.


GJ

O.S: kwam van Graupner Duitsland en die zijn er niet meer.
 
Het komt hééél zelden voor, dat lagers op merkspecificatie gemaakt worden, maar echt heel zelden...
Het enige voorbeeld wat ik ken was een volledig onbestaand lager in de koppeling die Vario verkocht voor de OS 91 viertakt motor. Dat was een lager met een asgat van 11,5 en op geen enkele wijze los verkrijgbaar...

In Nederland zijn een paar bedrijven die gespecialiseerd zijn in lagers.
Bij een van hen bestelde ik lagers voor een AXI en die kwamen keurig binnen.
 
Oh jee, echt een Hollander.
Wil Wil goedkoop uit zijn, dan moet je zelf een handeltje beginnen.

Bij de afname van meerdere asjes e.d. in één keer kun je de verzendkosten delen door het aantal asjes en dan valt dat tientje wel mee.
Met een beetje mazzel krijg je ook nog staffelkorting op de asjes.

Wil je nog goedkoper uit zijn?
Zorg dan voor een constante product afname bij de fabrikant of groothandel/importeur.
Dus zoiets als elke maand 100 asjes of zo of 100 motoren, ik noem maar wat.
Dan kan de fabriek fijn door produceren zonder dat ze met een overschot komen te zitten.

Probeer zoveel mogelijk hetzelfde materiaal te gebruiken, oh ja motorasjes zijn prima te vervangen door verenstaal, gaan nooit meer krom.:)
En de propmenemers die erg vlug krom willen gaan, probeer die via de fabrikant of groothandel aan te komen, scheelt enorm veel in de uitgaven.

Wil wil wel maar kan zijn spaarcentjes maar 1 keer uitgeven.

Groot inkopen is niet meer nodig, want binnenkort komt GJ mij een heel weekend lesgeven. Daarna gaat er nooit meer iets kapot.

`verenstaal` dat is interessant. Is dit nou de eerste of de tweede keer dat jij iets zinnigs zegt? Oo, oo, dat wordt een boze " Hobbyist" en een ban-for-life :D :p :D
 
Wil wil wel maar kan zijn spaarcentjes maar 1 keer uitgeven.

Groot inkopen is niet meer nodig, want binnenkort komt GJ mij een heel weekend lesgeven. Daarna gaat er nooit meer iets kapot.

`verenstaal` dat is interessant. Is dit nou de eerste of de tweede keer dat jij iets zinnigs zegt? Oo, oo, dat wordt een boze " Hobbyist" en een ban-for-life :D :p :D

Verenstaal kost 10% van wat je voor een losse as betaald.
We zijn er uit!
Hartelijk dank Hobbyist.
 
Ik vlieg Mode 0, geldt die steun dan ook?
full


full

Dat is niet "mode nul", dat is "uit de mode"...
 
Verenstaal is iets anders dan waar de assen van gemaakt zijn.
De assen zijn gehard en volgens mij van nikkel-zilver.
Ik kocht meestal gewoon het goedkoopste asje van de goede diameter en dan zo lang mogelijk.
Korter maken is niet zo moeilijk, langer maken is mij nog nooit gelukt.

GJ
 
`verenstaal` dat is interessant. Is dit nou de eerste of de tweede keer dat jij iets zinnigs zegt? Oo, oo, dat wordt een boze " Hobbyist" en een ban-for-life :D :p
Maak je maar geen zorgen als ik het gebrabbel van jou(w) uitzet, merk je zelf niks van.
negeer.jpg


Op mijn beeldschermpje zal het wat rustigere worden.:)
 
Verenstaal is iets anders dan waar de assen van gemaakt zijn.
Correct, rond is rond en recht is recht en als dat qua maatvoering met elkaar overeenkomt, heb ik af en toe de onhebbelijke eigenschap om een tikkeltje stevigere kwaliteit te nemen.
De prop meenemer gaat ook altijd krom, en alleen die vervangen is goedkoper dan dat het inclusief as is.
 
Originele asjes zijn doorgaans van zilverstaal. Is ook vrij hard maar maatvast. Verenstaal is niet maatvast en of het recht is weet je nooit.
 
Verenstaal is iets anders dan waar de assen van gemaakt zijn.
De assen zijn gehard en volgens mij van nikkel-zilver.
Ik kocht meestal gewoon het goedkoopste asje van de goede diameter en dan zo lang mogelijk.
Korter maken is niet zo moeilijk, langer maken is mij nog nooit gelukt.

GJ

Ja, ik heb heeeeel harde assen nodig.
 
Originele asjes zijn doorgaans van zilverstaal. Is ook vrij hard maar maatvast. Verenstaal is niet maatvast en of het recht is weet je nooit.
Origineel is niet altijd beter.
Het alternatief in korte lengte is recht genoeg en de dikte is altijd of precies pas of een tikkeltje te dik.
In de draaibank en of in de boormachine met schuurlinnen is dat beetje te dikke er vrij makkelijk vanaf te halen.

Enne oh ja het is maar één keer een intensievere inspanning bij het vervangen, dan na elke landing, waarbij de grond omhoog komt, de as te moeten vervangen, een soort van win win situatie.

Minder munten uit de beurs en minder revisie werk.:)
 
Correct, rond is rond en recht is recht en als dat qua maatvoering met elkaar overeenkomt, heb ik af en toe de onhebbelijke eigenschap om een tikkeltje stevigere kwaliteit te nemen.
De prop meenemer gaat ook altijd krom, en alleen die vervangen is goedkoper dan dat het inclusief as is.

Ik heb 2 propmeenemers besteld in Tsjechokije.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top