De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil heeft hier dingen gezien die hij nog nooit gezien heeft, Willemien trouwens ook.
Ze waren overrompeld door de ruimte die hier is, het groen, de natuur, de rust.
En natuurlijk het heerlijke eten in de Pappelhof.
Zondag zijn we op de club wezen vliegen, daar heeft Wil voor het eerst aan de helling gevlogen, OK, het droeg niet maar je ziet je model op ooghoogte voorbij vliegen, dat is altijd een rare ervaring.
En Willemien vond met haar verrekijker allerlei vogels die ik zelfs met een telescoop niet eens zou zien.
Gisteren zijn we achter mijn huis wezen vliegen, ook een lichte helling en de wind stond schuim op de helling, het droeg een beetje maar niet genoeg voor de Blizzard.
Daar gingen de loopings ook prima.
Daarna voor mijn huis in de tuin nog even de Massimo half in elkaar gezet, een stabilo gesneden met de cnc schuimsnijder, Wil wist niet wat ie zag.
En nog even op het terras bij het hotel wat gegeten en gedronken.
Het was erg gezellig en hopelijk heeft ie wat geleerd.

GJ
 
Wil heeft hier dingen gezien die hij nog nooit gezien heeft, Willemien trouwens ook.
Ze waren overrompeld door de ruimte die hier is, het groen, de natuur, de rust.
En natuurlijk het heerlijke eten in de Pappelhof.
Zondag zijn we op de club wezen vliegen, daar heeft Wil voor het eerst aan de helling gevlogen, OK, het droeg niet maar je ziet je model op ooghoogte voorbij vliegen, dat is altijd een rare ervaring.
En Willemien vond met haar verrekijker allerlei vogels die ik zelfs met een telescoop niet eens zou zien.
Gisteren zijn we achter mijn huis wezen vliegen, ook een lichte helling en de wind stond schuim op de helling, het droeg een beetje maar niet genoeg voor de Blizzard.
Daar gingen de loopings ook prima.
Daarna voor mijn huis in de tuin nog even de Massimo half in elkaar gezet, een stabilo gesneden met de cnc schuimsnijder, Wil wist niet wat ie zag.
En nog even op het terras bij het hotel wat gegeten en gedronken.
Het was erg gezellig en hopelijk heeft ie wat geleerd.

GJ

Het was leuk en leerzaam. Wat wil een mens nog meer.
 
Wil heeft hier dingen gezien die hij nog nooit gezien heeft, Willemien trouwens ook.
Ze waren overrompeld door de ruimte die hier is, het groen, de natuur, de rust.

Zoals op die foto met Wil is te zien.

Nederland is ook prachtig maar de variatie in het landschap zoals bij jouw voordeur is gewoon schitterend. Je zou een bed & breakfast moeten gaan beginnen met de naam GJVO&vliegschool. :)
 
Ja, waarom zou ik dan mijn huis gaan verbouwen voor B&B.
Ruimte zat en eventueel nog een stukje van 200 m2 waar je een paar tentjes op kan zetten maar het is te veel rompslomp.
Er zijn hier ook al 4 vakantiehuizen in het dorp die verhuren.

Ik heb al wel geinformeerd van wie het stukje grond is naast het hotel.
Daar ligt een grasland van ik gok 250x250 meter.
Ik wil vragen of ik daar ook mag vliegen met een groepje.
Dan kan je vanaf het terras van het hotel vliegen.

En ja Bas, er is ook een vijver bij het hotel maar daar staat die fontein te sproeien.


GJ
 
Een nieuw perikel;
Vier jaar geleden kocht ik een achterlijk dure voeding van 1500Watt en een Junsi iCharger Duo 4010.
Ik had het geld er voor en het leken mij wel veilige produkten.
Meestal vlieg ik met 3 lipo's, dus een lader erbij zou handig zijn. Maar om nou weer 350 euro uit te gaan geven .....
Puur toevallig kreeg ik gisteren een Hyperion 610i lader, voor 1 lipo.
Ik was echter al bezig met een 2ehands Hyperion 710 duo.
Wat is wijsheid?
Op dit moment kan ik even niet smijten met een paar honderd euro.
 
Ik heb 1 lader en toen ik wedstrijden vloog had ik er 2, 1 voor thuis en 1 voor onderweg.
Wat moet je met meer laders als normaal modelvlieger?

GJ
 
Ik heb 1 lader en toen ik wedstrijden vloog had ik er 2, 1 voor thuis en 1 voor onderweg.
Wat moet je met meer laders als normaal modelvlieger?

GJ

Ik wil 3 'a 4 lipo's tegelijk kunnen laden. Dat is uit luiheid, gemakszucht, hekel aan trappen lopen, plotseling willen gaan vliegen ...........
 
Zinvol laden is beter. Voor niets laden en weer storen... verslijt je accu...

ik laad meestal thuis. Minder gezeul. 3x een shotje mee... met koffie en geklets krijg ik ze amper leeg...

Brandstof is buffertank. Wel dat is hard werken om leeg te stoken... opvallend hoe compact alles is met brandstof... hoe snel je in de lucht bent...
 
De lader thuis was een Schulze, dus eigenlijk ook een mobiele lader maar ik vond mijn andere lader gewoon lekkerder voor op het veld.
En je hebt al zoveel zooi mee, modellen, zender, opwarmkoffer.
Ik laadde alles thuis, legde het in de opwarmkoffer en reed naar het veld.
Ik kon meteen vliegen en terwijl ik vloog kon ik de lege accu weer laden.
Met 3 accu's kan je gewoon doorvliegen en wat kletsen en sleutelen tussendoor.

Ja brandstof is stukken beter wat dat betreft.
Als ik nog makkelijk aan brandstof zou kunnen komen dan zou ik er een brandstofkist naast zetten maar zelfs hier in Duitsland kan je niets anders kopen dan die gore Modeltechnics.
Dat levert alleen maar frustratie op.

Oh ja, ik wilde nog even bij Michelberg kijken, misschien dat ik er morgen even langsrij en wat foto's maak.

GJ
 
En kwam nog n foto tegen van Sierscheid uit 2016.

4447e9218a3c113f157f3edef2ff8d74.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top