De perikelen van WdeW;

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heeft het oefenen in de Eifel toch geholpen.
Ik zei toch al dat ie kon vliegen, alleen moet ie soms wat minder grapjes maken, er was een moment dat ik de zender af wilde pakken.
En groot vliegen, af en toe is het alsof ie haast heeft dan hoekt ie hem de bocht om.
Maar oefenen, oefenen en oefenen, zoveel mogelijk vliegen, zo min mogelijk lullen.

GJ
 
Heeft het oefenen in de Eifel toch geholpen.
Ik zei toch al dat ie kon vliegen, alleen moet ie soms wat minder grapjes maken, er was een moment dat ik de zender af wilde pakken.
En groot vliegen, af en toe is het alsof ie haast heeft dan hoekt ie hem de bocht om.
Maar oefenen, oefenen en oefenen, zoveel mogelijk vliegen, zo min mogelijk lullen.

GJ

Bedankt voor je reactie.
Ik heb vandaag groot gevlogen.
En geen grapjes gemaakt tijdens het vliegen. Wel er voor en er na.
 
Vandaag mocht B W beoordelingen en W mocht B beoordelen aan de hand van het examenformulier. Ieder om de beurt.
De instructeur bekeek het van een afstand. Heerlijk in de schaduw. Dan zie je ook direct dat het vliegvrienden van mekaar zijn. De beoordelingen waren kritisch doch zeer vriendelijk.
Weer goed geoefend deze dag. Morgen weer n dag.
Zo komen de heren er wel!!
 
Ja en later op de dag nog een echte noodlanding gemaakt.
Ik mocht even vrij rond vliegen met de FunCub. Op een gegeven moment vloog ik boven een paar bomen.
Ineens zakte het vliegtuig achter de boompjes. Dat was raar, maar ik had de bocht al gemaakt. Vervolgens
heb ik gewacht, zonder iets aan de knuppels te veranderen. Plotseling kwam hij er achter vandaan. Maar
hij zat erg laag en op gas reageerde hij niet meer. Ik liet hem in dezelfde lijn gaan en gaf een beetje up.
Wel wat hard, maar vrij netjes in het andere veld neergezet. Alleen het landingsgestel moet vastgezet worden.
Morgen weer verder. Ik zou het bijna vergeten: de lipo was leeg.

Elkaar beoordelen en daardoor helpen bleek wonderlijk goed te werken. Eerst moesten wij zeggen wat beter had gekunnen
en daarna de grote meester JVE. Het waren allemaal uiterst zinvolle aanwijzingen. Ik schrijf ze altijd op en voor de volgende
vliegdag kijk ik ze even na. Met een zeer goed gevoel naar huis gereden.

Als het zo doorgaat gaan we misschien dinsdag vliegen voor het brevet.
 
In dat geval: alvast alle succes gewenst, en het klinkt ondertussen allemaal alsof dat ruimschoots goed gaat komen.
 
Prik nou geen datum voor het brevet, dat komt vanzelf.
Wij deden het wel eens zonder dat de leerling het wist, dan zaten 2 examinatoren op de achtergrond te beoordelen en aan het eind van de avond had de leerling het brevet, geen stress.
Een brevet zegt niet dat je kan vliegen, dus de waarde is niet zo groot als mensen eraan hechten.
Enige voordeel bij jullie is dat je dan zelfstandig mag vliegen, dus dan gaan veel mensen zich wer verkeerde dingen aanleren, vandaar dat wij als instructeurs ook achteraf een oogje in het zeil hielden.
Zal bij de Hawks ook wel gebeuren.

GJ
 
Prik nou geen datum voor het brevet, dat komt vanzelf.
Wij deden het wel eens zonder dat de leerling het wist, dan zaten 2 examinatoren op de achtergrond te beoordelen en aan het eind van de avond had de leerling het brevet, geen stress.
Een brevet zegt niet dat je kan vliegen, dus de waarde is niet zo groot als mensen eraan hechten.
Enige voordeel bij jullie is dat je dan zelfstandig mag vliegen, dus dan gaan veel mensen zich wer verkeerde dingen aanleren, vandaar dat wij als instructeurs ook achteraf een oogje in het zeil hielden.
Zal bij de Hawks ook wel gebeuren.

GJ

In dit geval zou ik toch de Hawks willen adviseren om eerst wat aanpassing te doen rondom het veld nog voor jouw examen, zoiets als wat hier is te zien.

Maar veel succes de komende dagen.

:D Ik vind hem helemaal geweldig Hans. Hoe kom je er op.

Als ik dat vriendelijk vraag doen ze het onmiddellijk.
 
Ik zat ook altijd met mijn zus te kijken.
En als je het nu ziet, houterige poppetjes, echt nep, maar dat zag je toen niet.
Maar accu leeg... je hebt sensoren, die heb je laten zien, sluit die dan aan dat je een alarm krijgt bij 3,2 of 3.3 Volt onder belasting.
Dan kan je altijd nog terugkomen.
Ik ben wel trots dat je niet in paniek raakte zoals vroeger, dus mijn tip.. niks doen en wachten tot je hem weer ziet heeft geholpen.

GJ
 
  • Like
Reactions: jve
Ik ben wel trots dat je niet in paniek raakte zoals vroeger, dus mijn tip.. niks doen en wachten tot je hem weer ziet heeft geholpen.

Is er geen extra ruimte op het brevet waar men dit (voorval) kan vermelden?

"De piloot hielt het hoofd koel (ondanks de hitte) en redde zijn model onder de zeer moeilijke omstandigheden". ;)
 
Ik zat ook altijd met mijn zus te kijken.
En als je het nu ziet, houterige poppetjes, echt nep, maar dat zag je toen niet.
Maar accu leeg... je hebt sensoren, die heb je laten zien, sluit die dan aan dat je een alarm krijgt bij 3,2 of 3.3 Volt onder belasting.
Dan kan je altijd nog terugkomen.
Ik ben wel trots dat je niet in paniek raakte zoals vroeger, dus mijn tip.. niks doen en wachten tot je hem weer ziet heeft geholpen.

GJ

Ik heb allerlei piepgerei. Bij het eerste de beste serieuze toestel ga ik er een aansluiten. Jij hebt vriend B. al uitgelegd hoe dat moet.
Met zoveel goede hulp om mij heen, moet het allemaal goed komen.
Ik zal voortaan de tijd in de zender ook instellen.

Het was zeker spannend om te wachten of hij weer achter bomen uit zou komen. Koelbloedig! En dan nog goed reageren en hem
vrij netjes neerzetten een paar honderd meter verderop met nauwelijks zicht. Een gouden tip van je.

Het is voor het eerst dat ik een accu leeg vloog. De bec deed zijn werk uitstekend en dat heeft niets met mijn grote bek te maken :D.
 
Is er geen extra ruimte op het brevet waar men dit (voorval) kan vermelden?

"De piloot hielt het hoofd koel (ondanks de hitte) en redde zijn model onder de zeer moeilijke omstandigheden". ;)

Ja Hans, het waren angstige momenten. Ik hoop die nooit meer mee te maken in mijn leven.
Het was volstrekt onvoorspelbaar of hij nog achter de bomen vandaan zou komen. Ik had ook
geen tijd meer om even iemand te bellen. Het was echt op hoop van zegen. Er moet wel een heel erg
goede engelbewaarder op mijn schouder hebben gezeten. Als mijn vrouw daar had gezeten, was
het beslist minder goed afgelopen.

Groeten :D,

Wil
 
En dáár heb ik dan weer respect voor... Dat lukt tegenwoordig bijna niemand meer, lijkt het wel...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top