De Playmobil "Extreme", mooi speelgoed??

Let's Fly that thing..

Ik help wel even;)

Hallekes, Ik heb er ook een gekocht. ben al wel ff aan het stuntelen geweest met de fox. die heb ik nu goed en snel vliegen, dus klaar.

Nu de playmobil.. wel een leuk kistje, leuk filmpje trouwens.

maar mijn vraag, wordt hij uitgevoerd met ailerons of alleen staart besturing. ik ben overigens wel van plan om er een pushpropmodel van te maken.

"http://www.youtube.com/v/wU6Nw9s28

groeten Fransie

Laatst bewerkt:
Begint vorm te krijgen...

full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
dat is ook mijn idee als ik het zo zie, maar volgens mij blijft je staart dan niet heel om dat de prop die gaat raken.

Bedankt voor de reacties, ik heb bewust dat plastic dopje er op laten zitten.
het verstevigd het staartstuk en ik heb het gewicht nodig want er komt een 3c 500 m accu in... dus kan achter wel wat contra gebruiken..
Ik ga hem zeker ook niet gebruiken voor indoor maar super snel outdoor...

de elevators moeten er nog wel op achter vandaar die ruimte.;)

groeten Fransie:thumbsup:

ik kon het niet laten en heb er ook een gehaald.
ik wil graag weten waar het cg punt licht.
zijn er misschien ook foto`s van de inbouw cq setup.

CG is makkelijk te bepalen. Bouw het toestel op zoals op de verpakking staat inclusief mannetje. Zo zou het moeten vliegen (handstartje geeft uitsluiting). Nu het toestel balanceren op een paar potloden ofzo. Als het horizontaal hangt even de punten markeren met een stift (en hier doorgeven ;))

Aan de onderkant van de vleugel zitten in het midden 2 kleine inkepingen van een centimeter. dat is het merkteken van het zwaartepunt of te wel balanspunt. let op hij moet een beetje voorover hangen (ongeveer 7 graden) om hem tijdens het vliegen niet staart lastig te laten zijn.
Wel leuk dat er meer experimenteurs komen..

:thumbsup:

ik kon het niet laten en heb er ook een gehaald.
ik wil graag weten waar het cg punt licht.
zijn er misschien ook foto`s van de inbouw cq setup.

Ik ben foto's aan het maken van mijn bouw.. zal ze morgen weer updaten..het is misschien niet hoe een ieder het zou doen... Maar mijn ervaring let dat het vliegt en meestal heel snel..

van daar mijn motto "The Sky is to Fly"

:thumbsup:

ik zal morgen een kijken hoe en wat de staart motor is een leuk id.
wie weet monteer ik de motor wel op het hoogteroer als dat lukt ff zien hoe dat uit pakt soort van trust vektor id.

de rolroer servo moet ik nog een knappe plek voorwinden maar dar gaat wel lukken

Back