Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik heb hier een voeding voor 6/12 volt en 4A, kun je daarmee ook een beetje snijden?? ik heb namelijk ook nog een paar platen piep liggen![]()
Als de spanning gelijk blijftzal de stroom totaal afhankelijk zijn van de weerstand van de draad : en aangezien je deze niet verandert zal ook de stroom niet veranderen
Ik heb niet het idee dat de draadweerstand veranderd als hij warm wordt. of al thans niet zoveel .De weerstand van de draad verandert wel, omdat deze warm wordt, dus als de spanning gelijk blijft en de weerstand toe neemt, neemt de stroom dus af. Hierdoor neemt de warmte dus ook weer iets af, wat vervolgens weer resulteert in een lagere weerstand. enz... Zo regelt het geheel zich dus vanzelf in tot de verhouding V : I : R constant is.
Greetz,
Jurgen
misschien een 9 volt batterij van de aldi slopen voor wat 200mah celletjes??
ps als je nog testers nodig bent, laat maar horen. ik kom regelmatig in zwolle![]()
stukje van frans bal van rcgroups gejat:Slopen? Die moet je even uitleggen ben ik bang... Wat zit er dan in zo'n 9Volt?
Frans Bal zei:Well, you can always buy some cheap rechargeable 9V transistor radio battery's and dismantle those.
In side these battery's there are 7 small size NiMH of 150 to 200 mAh.
Take a look at this tread (sorry in Dutch) cheap battery
![]()
![]()
![]()
As i wrote they are very cheap, but be aware some brands have different shape battery's. Like these.
![]()
![]()
Frans
Precies,
Waar denk je waar ik die foto's van gejat hebt.
Sorry Loet