De schroefjes zijn nog heel.

Ho ho...
We krijgen hier weer de standaard "goedkoop is ook goed" discussie..

We hebben allemaal een mening
we hebben allemaal gezond verstand
De waarschuwingen zijn er

Ga je er alsnog cheap ass spul in zetten, ok, maar vlieg er dan ook naar.
zeker met inverted vliegen ga je gewoon regelmatig power van de servo vragen, en als je even je pitch management niet op orde hebt, krijgen ze een oplazer.
met de pootjes omlaag krijgen ze ook een oplazer bij een stevige hoogteval oid, maar een heel stuk minder
misschien strip je daarom de goedkope versies regelmatig..

Met mijn kunsten zie ik al dat de heli constant heen en weer geslingerd wordt door mn foute pitch management, terwijl dit met de pootjes omlaag absoluut niet het geval is
zeker flippen vergt gewoon veel van de servo's

volgende, ik ben ook inverted aan het oefenen, maar ik crash hier alleen mn mcpx mee
en dat is alleen omdat ik die veels te laag houdt (en hij erg klein is, ben ook niet bang om hem laag te houden)
waarom ga je niet hoger zitten?
de klassieke 3 vergissingen hoog..

ook mijn 450 kan erg enthousiast de andere kant op schieten als ik weer s mis zit, maar die heb ik ruim op tijd weer in de vingers voor hij bij de grond is
ook vooraf de escape bedenken als je iets doet werkt erg prettig
dan voorkom je die "shithetgaatmiswatgaiknueensdoen" gedachtenbevriezing..
 
Ho ho...
We krijgen hier weer de standaard "goedkoop is ook goed" discussie..

nee hoor, niemand zegt dat goedkoop ook per defenitie goed is (Ik ook niet), reageer alleen op "als je dat niet kan betalen, moet je kijken of vliegen wel de juiste hobby is".

Alles is voor een bepaald doel. En met gezond verstand is een hoop bruikbaar, ook wat goedkopere dingen. Zolang je je eigen limits en die van je materiaal kent en respecteerd.


ps.
Kan me herinneren dat je op MBF ook gratis een setje servo's kreeg:p
 
zeker flippen vergt gewoon veel van de servo's

Ah zo, volgas + vol sturen.

Nawja als het nu weer misgaat was dit de laatste keer dat ik goedkope servos bestel.
Net weer even 14 euro in de bodemloze put gegooid,
binnenkort laat ik weten hoe ze bevallen, en of ik ze heb gesloopt voor de gears in HXT900's te bouwen.

Eerlijk gezecht martelde ik die heli best hard, ik dacht dat dit normaal was voor een 3d heli.
Ook twijvel ik nog een beetje waar die crash aan lag, hopen dat het de servos waren.
 
waarom ga je niet hoger zitten?
de klassieke 3 vergissingen hoog..

Hier heb je gelijk, alleen heb ik de neiging om invert altijd te blijven stijgen,
ik durf hem nog niet op 1 hoogte stil te houden,
zodoende begin ik laag.
Alleen lag het nu niet aan mijn stuurkunsten.

Oops 2 keer post.
 
Een 3d heli kan best veel hebben

Alleen om ook 3d aan te kunnen, moet je ook 3d waardige spullen erin hebben zitten
Zo niet (zoals bij jou) trek je constant de servo's kapot

Probeer hoog te beginnen, en probeer eens je pitch op 0 te zetten, en met een halve elevator uitslag de flip te maken
Minder met de pitch werken, en probeer de pitch die je geeft goed te timen

Dat is bij mij ook het probleem...
Timing, bij een slechte dag is de heli letterlijk overal na een flip...
Beter hoog beginnen, en dan iets te weinig pitch
Dan laag, en teveel pitch
Dan krijg je paniekreacties, en die wil je niet hebben
 
Orange ontvangers hebben een identiek printplaatje dan Spektrum ontvangers. Voor het geval je dit niet wist, ze komen uit net dezelfde fabriek als de spektrum ontvangers...

Is er iemand die de hex files uit beiden ( spektrum en orangerx )
heeft kunnen downloaden, en vergelijken?, vast niet, en ik kan er ook zo niets over online vinden.
 
En waarom zou je die willen? Zoals ik zei, identieke printplaat... stond zelfs AR6110 op die orange die ik gezien heb... Je moet je er niet van verbazen dat het gewoon uit dezelfde fabriek komt, je weet heel goed dat je vaak naam betaalt.

Ik heb trouwens nog nooit een Orange ontvanger weten falen. Ken mensen die een enkel orange zonder satelliet gebruiken in een funjet die 250km/u+ gaat.. Nog nooit problemen gezien en er vliegen er heel wat bij ons in de club. Gewoon orange erin en geen zorgen maken :) Was daar vroeger ook nogal skeptisch tegen en ik blijf zelf gewoon 'echte' spektrum ontvangers gebruiken maar ik heb mijn mening over de kwaliteit van de orange ontvangers moeten herzien.
 
Ik heb trouwens nog nooit een Orange ontvanger weten falen. Ken mensen die een enkel orange zonder satelliet gebruiken in een funjet die 250km/u+ gaat.. Nog nooit problemen gezien en er vliegen er heel wat bij ons in de club. Gewoon orange erin en geen zorgen maken :) Was daar vroeger ook nogal skeptisch tegen en ik blijf zelf gewoon 'echte' spektrum ontvangers gebruiken maar ik heb mijn mening over de kwaliteit van de orange ontvangers moeten herzien.

Zelfde hier.. er gaan hier gewoon oranges op 450's en andere vliegende testprojecten...;)
 
Hey die TowerPro MG90S metalgear werken goed!
Dank je wel DavidDutch voor het linkje in de pb naar ebay!
Edit: dank je wel nu is mijn heli geprakt dankzei die goedkope troep. :D


Ziet er erg goed uit, loopt allemaal soepel en trilt niet,
zo hoef ik ook de gears er niet uit te slopen om in HXT900s te zetten.
4 voor €14 incl. verzenden, nog goedkoper dan de prijs van 1 Align excl. verzenden.
Ik ben benieuwd hoe lang ze meegaan.
 
Laatst bewerkt:
RHgmPF! , zelfde probleem kwam weer naar voren, ik verloor de besturing weer met dezelfde heli,
aan de servos lag het dus niet.

Ik heb nu spijt dat ik ooit een originele Spektrum ontvanger heb verkocht!
Of zou het ook aan de ESC kunnen liggen ?
Erg moeilijk om erachter te komen, mischien maar alles vervangen wat eropzit!, dat is dus alleen nog de ESC en een s9257 staartservo, waarvan ik hoop dat het daar niet aan kan liggen (servo).
De 450 is inelkgeval weer aardig geprakt.
 
Als het swash servo's zijn, dan weet je dat zodra de brokken weer voor je voeten liggen....

;)

Groet, Bert

Op dit moment dus.
Ik heb de oorzaak van de crash ook al achterhaald :
Aileron servotje doet nix.

Geen goedkope servos voor mij meer !!!
Ik begin langzaam aan een Align fan te worden.
Achteraf ben ik zo duurder uit met die goedkope tower pro's.
 
Koop nu maar gewoon Hitec HS65BB, dan ben je voor altijd van alle gezeik af....
Kost effe een paar centen, maar je weet in elk geval 100% zeker dat het niet aan je servo's gaat liggen dan....

Groet, Bert
 
Hitec HS-65MG kan ik wel vinden, niet de BB, ik ga ervanuit dat deze bedoeld worden, 20 euro ps.
Of de HS-65HB van 15 euro per stuk.
 
ff opletten: de hs65mg (of hb) zijn analoog.
sluit deze aan op een estab en ze zijn toast. of je moet de estab er op instellen, maar bij sommigen kan dit niet

dan zou je de 5065 moeten hebben

maar probeer echt de mg te pakken te krijgen..
ik heb er altijd met vele plezier mee rondgevlogen, nooit 1 kapot gehad.
maar ik crash dan ook vrij weing, heb dus geen crash ervaring ;-)
in dat opzicht zou de hb misschien beter kunnen zijn..
 
Sorry... typevaud: het is inderdaad HS65HB, niet BB....

Gewoon die met carbonite gear nemen, die zijn in de praktijk nét een tikkie sneller. Ik ben er een paar keer mee gecrasht met een rigid head (waarvan één keer een uitelkaar spattende rotorkop) en geen schade aan de servo's tot nog toe. Zijn echt uitstekende en robuuste dingen, zeer betrouwbaar, ook onder hufterbelastingen zoals een rigid head.

Ze zijn inderdaad analoog en dus minder V-stabi geschikt.... (maar wie heeft dat nou nodig.... ;) )

Groet, Bert
 
Ze zijn inderdaad analoog en dus minder V-stabi geschikt.... (maar wie heeft dat nou nodig.... ;) )

Zo is dat.

Die servotjes kan ik volgende maand wel betalen,
tot dan ga ik mijn heli nog een keer prakken ( ik heb nog 1 extra servotje ).
Alleen zonde van de CF blades + Canopy deze crash,
voor de volgende crash heb ik nog wat goedkopers liggen : CF composit blades en plastic canopy! :D

Trouwens ben ik ook niet helemaal zeker of het echt het servotje was, aan de link te zien heeft deze ook een zware tik gehad,
het is erg frustrerend als je niet snapt waar het presies aan ligt.
Het is een erg verslavende hobby, ik heb mezelf alweer overtuigt dat ik erin ga investeren ( dat is heel makkelijk ).
 
Back
Top