De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
20220105_190008.jpg
20220105_185952.jpg

De vorige situatie bestond uit twee 3D geprinte beugels, die achterin de zender vielen. Maar de punten lubberden al snel uit en de boel werd instabiel.
 
20220105_190800.jpg
20220105_190629.jpg
De afgelopen dagen knutselde ik dit in elkaar. Afvalhout, goedkoop. Licht. Compact (past in mijn Stanley vliegkist). Lakken, beitsen, verven? Nog onbekend. De binnenkant wordt nog bekleed met 1mm donker vilt, ter bescherming van de zender. Alles zit als gegoten. Was wel veel werk. Ik kan rondom bij alle schakelaars, schuiven en rollen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou die Xflite voor een auto of boot gebruiken, daarvoor lijkt ie me ideaal.
Ik ken hem niet maar ik denk dat ik schakelaars tekort zou komen op dat ding.
De Taranis achtigen vind ik heerlijke zenders om vast te houden en de Tandem voelt ook heel prettig en is fijn te programmeren.
Dat is ook heel belangrijk, je moet je niet ergeren bij programmeren en ook niet bij het vliegen.
Ik snap eigenlijk zelf ook niet waarom ik niet met een pult een vliegtuig kan besturen maar een vliegtuig bestuur ik met mijn duimen op de knuppels.
Bij een heli heb ik de lange knuppels vast tussen mijn vingers.
Bij een heli stuur ik ook veel minder maar wel met nog veel kleinere uitslagen, ja, ik ben nog van voor de 3D heli tijd.

GJ

Dat dacht ik ook. Maar ik gebruik in de praktijk maximaal 3 schakelaars en die zitten alle drie precies waar mijn vingers zitten. En ik ga echt OpenTx niet de hemel in prijzen maar dat ligt mij veel meer dan welke andere zender voorheen en kan ik ook op het veld alles mee.
Heb een clubgenoot een keer geholpen met zijn Taranis die er dus juist alleen op de pc mee uit de voeten kon en daar heb ik juist weer moeite mee (dat geneuzel op de pc)

Niets zo persoonlijk als zenderkeuze maar de multiplex zenders vond ik ook altijd heel fijn in de hand liggen
 
Ja, op glanzend zwart zie je alles.
Op dat rubberachtige stukken minder en dat steenspul is zelfs ruw.
Maar ik zou de plaatjes waar je handen op rusten toch voorzien van een stukje celrubber (moosgummi).
In de modelbouwhandel word dat per plaatje van 20x30cm verkocht.
Iets van 2mm dik is voldoende.

GJ
 
1-95-830.jpg


Dit is mijn Stanley vliegkoffer. De zender en de zelfbouw pult kunnen er makkelijk in.
Verder drank, brood, klein gereedschap, etc.
 
Pfffff, ik bedoel de originele koffer van de DS12
Ik ben het met GJ eens een keertje eens.
De originele koffer hebben ze zo groot gekozen dat het hele zwikje er in past.

Zo heb ik een indoorvliegtuigtransportkist van 60x100x20 cm excl. de wieltjes.
Groote genoeg om het indoor spul in zijn geheel heel op locatie te krijgen, inclusief de zender en zo.
 
Pfffff, ik bedoel de originele koffer van de DS12 , maar als jij je gelijk wil dan mag dat hoor.


Ik ben het met GJ eens een keertje eens.
De originele koffer hebben ze zo groot gekozen dat het hele zwikje er in past.

Zo heb ik een indoorvliegtuigtransportkist van 60x100x20 cm excl. de wieltjes.
Groote genoeg om het indoor spul in zijn geheel heel op locatie te krijgen, inclusief de zender en zo.

Inderdaad, de Jeti koffers zijn niet de meest compacte.
Ik liet de koffer altijd thuis, de paar vluchtjes die ik met de Jeti gemaakt heb.

Die koffer van Wil vind ik al veel te groot.
Meestal zat alles wat ik nodig had in een rugzakje, incl de zender en had ik een heel klein koffertje om de accu's op te warmen.
Wat heb je nou nodig bij electrovliegen als je alles goed op orde hebt.
Een schroevedraaier of in mijn geval een inbusschroevedraaier om de vleugelbouten vast en los te zetten, tesa tape om de accu vast te zetten en in mijn geval de vleugel aan de achterkant te borgen.
Heel misschien een flesje secondelijm en meer niet.
Brandstof heb je meer nodig maar ook dat ging altijd in een rugzakje, incl gloeiaccu en brandstof.
Daarnaast een gloeiplugsleutel, reservegloeiplug, pompje en wat slang.

GJ
 
Laatst bewerkt:
Ik neem 2 koffers mee (1 zenderkoffer en 1 stalen accukoffertje) als ik "gewoon" ga vliegen
Ga ik langer vliegen (een hele dag knuffelvliegen) of naar een meeting, dan neem ik nog een (Makita) koffer mee met reserveprops, wat gereedschap enz.

Ik moet ook aan Toon Hermans denken...."ik neem haast niks mee....."[emoji1787]
722342070.jpeg
1101627673.jpeg
875519641.jpeg
913783634.jpeg

Koffer is vers van de bouw, moet nog gewassen[emoji847]
 
.
Die koffer van Wil vind ik al veel te groot.
Meestal zat alles wat ik nodig had in een rugzakje, incl de zender en had ik een heel klein koffertje om de accu's op te warmen.
Wat heb je nou nodig bij electrovliegen als je alles goed op orde hebt.
GJ

Nou, o.a. een zender, een zenderpult, een fles Bacardi, pinda´s :p :D.

p.s ik heb geen rugzakje
 
In Duitsland is een firma die een (dure) pult maakt voor de x 20. Die past in de originele zendertas zonder schuim. Moeten de beugels wel scharnieren
Grt.Wim
 
In Duitsland is een firma die een (dure) pult maakt voor de x 20. Die past in de originele zendertas zonder schuim. Moeten de beugels wel scharnieren
Grt.Wim

Dat is knap want die zendertas is extreem klein.
De zender zit er al zuigend in.

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top