De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mode-1 GJ, maar ik denk oprecht dat het niks voor mij wordt :) Ben nog aan het wennen aan mijn mini-graphite
die het met een 14x8 prop moet doen. Ik geloof dat Reisenauer een 14x15 of zo aanraadde "dann fliegt er richtig gut".
Wie weet ;-)

Reisenauer raad de raarste dingen aan, de meeste kloppen niet, hij moet het gewoon bij vertragingen bouwen houden, dat kan ie goed.
Een Mini Graphite zou ik zelf met een kleine vertragingsmotor vliegen als een Kontronik Kira 480 met 6.7 vertraging en iets van een 15x10 prop.
Veel meer kan die denk ik niet aan, de vleugel is gedeeld en het is niet echt een gooi en smijt model.
Hoe Reisenauer op een 14x15 komt is me dan een raadsel, dan fluttert het model uit elkaar.

GJ

Jaaaaahaa Willie, nog heel ff en dan richten we een fanclub op, dan heb je allemaal fans en vrienden

Ik heb geen vrienden en daarom heb ik een vriendschap gekocht
Straks ben ik een vriend van het Forum :D

Ik zit al de hele ochtend en deel van de middag achter het raam en wacht tot het droog word.
Het is harde zuidenwind en dus mooi om aan de helling achter mijn huis te gaan vliegen.
Ik kan natuurlijk tijdens het vliegen in de auto blijven zitten maar dan is het helemaal geen modelvliegsport meer.... met nadruk op sport.

GJ

Bouwen?
Ik heb afgelopen dagen 6 sets vleugels gesneden,een vliegend vleugeltje opgebouwd (waar ik dus vandaag mee wil vliegen), een Ikea tafel gelazuurd, een wandmeubel in elkaar gezet, een wandje gebouwd, trap geschilderd.
Ik ben wel even klaar met bouwen.

GJ

Bouwen?
Ik heb afgelopen dagen 6 sets vleugels gesneden,een vliegend vleugeltje opgebouwd (waar ik dus vandaag mee wil vliegen), een Ikea tafel gelazuurd, een wandmeubel in elkaar gezet, een wandje gebouwd, trap geschilderd.
Ik ben wel even klaar met bouwen.

GJ
Je bent weer aardig boven Jan zo te horen! Goedzo!

Je bent weer aardig boven Jan zo te horen! Goedzo!

Dat valt wel mee, ik heb nog steeds iets waarvan de artsen niet weten wat ze er aan moeten doen.
Medicijnen helpen niet, volgende week weer een nutteloos onderzoek, dus 800km rijden voor jan l#l.

GJ

Dat valt wel mee, ik heb nog steeds iets waarvan de artsen niet weten wat ze er aan moeten doen.
Medicijnen helpen niet, volgende week weer een nutteloos onderzoek, dus 800km rijden voor jan l#l.

GJ

Het gaat misschien wat ver om hier over te beginnen, maar ik doe het toch.
Je hebt periodes waarin het minder slecht gaat met je, dan heb je ook energie om van alles te ondernemen.
Maar het aantal dagen dat je beroerd op bed ligt zijn talloos.
Een nieuwe lever is mooi, maar het levert wel andere problemen op. Het is dus niet zaligmakend.
Van de andere kant, was je er al lang niet meer geweest, zonder transplantatie.
Als ik twee dagen niks hoor, maak ik me al zorgen. Maar dat ligt natuurlijk ook aan mij.

Het is 2,5 jaar perfect gegaan.
Maar door een bepaalde ingreep (ERCP) hebben de artsen me stukgemaakt.
Dat is een beetje het verhaal.

GJ

Het is 2,5 jaar perfect gegaan.
Maar door een bepaalde ingreep (ERCP) hebben de artsen me stukgemaakt.
Dat is een beetje het verhaal.

GJ
Dat is vervelend! Ik hoop dat ze het nog kunnen verbeteren!

Artsen hebben een lastig beroep! Lukt er iets dan zijn het helden, gaat er iets mis dan is het meteen heel vervelend voor de betrokkenen.

Als ik een stuk hout verzaag pak ik weer een ander of bestel ik weer nieuw....makkie[emoji847]

Sterkte!

Als Wil niks te melden heeft dan meld ik me maar even.
Er word hard gewerkt aan de speederromp.
De vleugelkernen liggen hier klaar en gaan half januari naar Nederland.
In het kader van budget heb ik contact gezocht met een fabriek in Shenzhen en daar een regelaar besteld.
Natuurlijk weer het nieuwste van het nieuwste, Infineon fets dus heel veel vermogen bij een laag gewicht en kleine afmetingen.
Programmeerbaar met BLHeli Suite, vrijwel alles is instelbaar.
Dit is de regelaar, ik ga ze importeren.
Wat specs:

4-12S, ik heb hem getest en hij werkt al vanaf 3S dus zeer universeel.
80A continu, 120A piek.
Telemetrie.
Gewicht van de kale print zonder kabels 25 gram.
Ik lever hem met aangesoldeerde kabels, dan weegt ie rond de 47 gram.
Hij gaat tussen de 60 en 65 Euro kosten. ligt een beetje aan de inklaringkosten.
CIMG4854.JPG

Hier een sheetje wat allemaal in te stellen is in BLHeli suite.
Om hem te programmeren heb je een Arduino nodig, die kan ik ook kant en klaar leveren voor ik denk iets van 7 Euro.

Capture.JPG

Mocht dit te weinig vermogen zijn dan zit er nog een grotere aan te komen, dat duurt nog een week of 4.
Ook 4-12S maar dan 150A continu, 240A piek.
Gewicht ligt iets hoger omdat daar een groter koellichaam op zit maar lichter dan welke vergelijkbare regelaar dan ook.
Ik laat hem mishandelen door Gerben, even kijken of ie echt het vermogen kan leveren wat ze zeggen.
Die gaat volgens de laatste berichten iets van 110 Euro kosten.
Deze regelaars zijn in elk model te gebruiken.
Ze hebben geen BEC maar een aparte ontvangervoeding is altijd beter en veiliger.

GJ

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back