De successen van Willy de Woofer en Pieter de Tweeter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vriend G en ik staan te popelen om aan het Speeder 2.0 project te beginnen.
“Beginnen?? :confused:”....we zijn al volop bezig! :D
Vanavond even een bloedsnel stabilo fabriceren!;)
456614E9-8AE3-4F09-9108-C48E6A3A8278.jpeg
 
Wat is dit geweest, een Tesla in ridiculoes mode?
Dat kan ie maar 3 keer en dan zakt het vermogen weg is mijn ervaring.
Of is het een motorfiets, dat is niet eerlijk.
Mijne was een Opel GT Cabrio Turbo met wat andere firmware.
Dit gebakkie..
11666143_10207540802224597_7366690077740570775_n.jpg


GJ
 
Laatst bewerkt:
Nee brrr.. Geen Tesla..

Dit is al een oude prestatie, 2016 a 2017.

Ik dacht op mijn KTM super motard factory replica. 710cc één cilinder, kort vertand. Of een R1 met launch control. Moet ik de filmpjes weer eens opzoeken. 1 van de 2 was net iets sneller. 2.0 vs 2.2 seconden.

Ik had flitsmeister alleen aan in Nederland. Die 261 was op de A28/A37 tegen een vriend van mij. Ik in de auto, hij op zijn ktm 1290 superduke. Dat lukte hem niet. Was meer angst van hem denk ik. Auto was een 535d waar motorisch het nodige aan gedaan was



Ik trok nooit snel op met auto's, Dat is erg slecht voor de aandrijving.
 
Laatst bewerkt:
Snellere all-round kist;
Vanmiddag bij windkracht 4 met de Tucano gevlogen. Hij gaf geen krimp en de chauffeur ook niet :D. Wat ben ik blij, dat ik hem vorig jaar niet verkocht heb.
Op den duur zou ik een wat sneller alledaags toestel willen van dit formaat. Hoewel het budget voorlopig op is, zit ik daar toch al aan te denken. Rond de zomervakantie wil ik van de eerste AOW iets aanschaffen. De oude Curare voldeed aan die wens, maar die is helaas niet meer. De nieuwe zou minder snel gaan!? Any suggestions?
 
Laatst bewerkt:
Snellere all-round kist;
Vanmiddag bij windkracht 4 met de Tucano gevlogen. Hij gaf geen krimp en de chauffeur ook niet :D. Wat ben ik blij, dat ik hem vorig jaar niet verkocht heb.
Op den duur zou ik een wat sneller alledaags toestel willen van dit formaat. Hoewel het budget voorlopig op is, zit ik daar toch al aan te denken. Rond de zomervakantie wil ik van de eerste AOW iets aanschaffen. De oude Curare voldeed aan die wens, maar die is helaas niet meer. De nieuwe zou minder snel gaan!? Any suggestions?

Ga eerst eens wat gewaagder vliegen met de Tucano.
Rondjes links en rechtsom kan iedereen wel.
Doe eens een looping, rol, rugvlucht (dan kan je meteen zien of het CG niet te voorlijk is).
Het ding is superstabiel dus je kan gewoon op hoogte oefenen.
En als je een maatje kleiner gaat vliegen dan word het ook meer een uitdaging, een 180cm kist is echt een bakbeest, al zou het 200+ gaan dan is het nog geen uitdaging.

GJ
 
Ga eerst eens wat gewaagder vliegen met de Tucano.
Rondjes links en rechtsom kan iedereen wel.
Doe eens een looping, rol, rugvlucht (dan kan je meteen zien of het CG niet te voorlijk is).
Het ding is superstabiel dus je kan gewoon op hoogte oefenen.
En als je een maatje kleiner gaat vliegen dan word het ook meer een uitdaging, een 180cm kist is echt een bakbeest, al zou het 200+ gaan dan is het nog geen uitdaging.

GJ
Yup, ik had het niet anders kunnen zeggen.
 
Yup, ik had het niet anders kunnen zeggen.

Dat was ik ook van plan mannen. Ik wacht daarmee graag even tot Dhr. JVE naast mij staat ;) :D.
We hebben hier ook mega vaak zuidenwind gehad. Het is niet heel fijn om oefeningen recht op je af gaan doen.

Overigens blijft de vraag die ik stelde bestaan. Het is ook nog geen zomer.
 
Dat was ik ook van plan mannen. Ik wacht daarmee graag even tot Dhr. JVE naast mij staat
Toch weer wat kritiek in dit positieve topic...
Ik vind, en dat vinden denk ik de meeste instructeurs, dat als je je brevet hebt je zelfstandig een looping moet kunnen maken.
Dat heb je ook bij je brevet moeten doen, ik oefende daarnaast dan met de leerling nog een rol en een stukje rugvlucht.
Dus toch een gemis bij het lessen...
Ik vind dat je als je iemand klaar maakt om zelfstandig te vliegen je hem ook echt zelfstandig moet kunnen laten vliegen dus je hem meer moet leren dan dat suffe KNVvL veiligheidsbrevet.
Want dit bewijst dus weer wat ik altijd zeg, het brevet stelt niets voor, het zegt niet dat iemand kan vliegen..

Dan verder met de vraag.
Je zal toch kleiner moeten gaan vliegen.
Rond de 160cm krijg je een veel levendiger model.
Een Puma of zo is een leuk model.
Ziet er niet supermooi uit maar is heel doelmatig, een laagdekker trainer.
Vliegt wat harder, minder stabiel, ook minder stabiel dan een Curare die goed gebouwd is, je moet het echt sturen.
https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=5541

s-l1600.jpg



GJ
 
Toch weer wat kritiek in dit positieve topic...
Ik vind, en dat vinden denk ik de meeste instructeurs, dat als je je brevet hebt je zelfstandig een looping moet kunnen maken.
Dat heb je ook bij je brevet moeten doen, ik oefende daarnaast dan met de leerling nog een rol en een stukje rugvlucht.
Dus toch een gemis bij het lessen...
Ik vind dat je als je iemand klaar maakt om zelfstandig te vliegen je hem ook echt zelfstandig moet kunnen laten vliegen dus je hem meer moet leren dan dat suffe KNVvL veiligheidsbrevet.
Want dit bewijst dus weer wat ik altijd zeg, het brevet stelt niets voor, het zegt niet dat iemand kan vliegen..

Dan verder met de vraag.
Je zal toch kleiner moeten gaan vliegen.
Rond de 160cm krijg je een veel levendiger model.
Een Puma of zo is een leuk model.
Ziet er niet supermooi uit maar is heel doelmatig, een laagdekker trainer.
Vliegt wat harder, minder stabiel, ook minder stabiel dan een Curare die goed gebouwd is, je moet het echt sturen.
https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=5541

Bekijk bijlage 476824


GJ

Daar is de piloot zelf toch ook bij? Als je het met je brevet leert en daarna nooit meer doet...tja...dan maak je het jezelf moeilijk toch?

Voor je rijbewijs moet je fileparkeren maar hoeveel mensen kopen nu niet een auto die het voor je doet omdat ze het zelf niet kunnen?
Dat kan je dan toch ook de rijinstructeur of de school waar die bij aangesloten niet aanrekenen?

Met een motorkist alleen rondjes vliegen vind ik oersaai dus in een vlucht duurt het nooit lang voordat een vliegtuig onderste boven hangt. Maar als Willy dat niet wil, dan moet hij dat zelf weten lijkt mij
 
  • Like
Reactions: jve
Daar is de piloot zelf toch ook bij? Als je het met je brevet leert en daarna nooit meer doet...tja...dan maak je het jezelf moeilijk toch?

Voor je rijbewijs moet je fileparkeren maar hoeveel mensen kopen nu niet een auto die het voor je doet omdat ze het zelf niet kunnen?
Dat kan je dan toch ook de rijinstructeur of de school waar die bij aangesloten niet aanrekenen?

Met een motorkist alleen rondjes vliegen vind ik oersaai dus in een vlucht duurt het nooit lang voordat een vliegtuig onderste boven hangt. Maar als Willy dat niet wil, dan moet hij dat zelf weten lijkt mij

Als jij niet genoeg geoefend hebt dan heb je angst.
Die angst moet je als instructeur wegnemen, pas dan is de leerling in mijn ogen geschikt om zijn brevet te halen.
Op mijn oude club waren veel oude mannetjes die achter het model aanvlogen en alleen maar deden wat ze altijd deden.
Ze hadden al jaren hun brevet.
Wij hebben toen als instructeurs ze even onder onze hoede genomen en ze bijles gegeven en ook met hele andere modellen laten vliegen dan waarmee ze gewend waren te vliegen.
Resultaat, ze gingen veel beter vliegen, minder schade en ze kregen ook meer plezier in vliegen.
Bijkomend voordeel, ze gingen beter presteren in clubwedstrijdjes, want die zijn o zo belangrijk!!

Wil wil snelle modellen vliegen, daarvoor moet je een bepaalde basiskennis hebben en vooral niet bang zijn dat het model in een situatie komt waaruit je hem niet kan redden.
Tot nu toe heeft ie dit soort modellen aan de kabel gevlogen maar nooit alleen.
Een aanloop naar dit alleen vliegen is minimaal een stuk rugvlucht, looping en rollen.

GJ
 
Denk ook dat Wil zichzelf meer moet dwingen om wat meer figuren te oefenen met zijn vliegtuigen, niet direct voor de mooie figuren maar wel voor de beheersing. Wanneer je wat vaker gewoon wat gaat stunten op hoogte komt vanzelf dat je met meer rust in het lijf gaat vliegen. En deze rust is zo belangrijk als het allemaal wat sneller moet gaan.
 
Denk ook dat Wil zichzelf meer moet dwingen om wat meer figuren te oefenen met zijn vliegtuigen, niet direct voor de mooie figuren maar wel voor de beheersing. Wanneer je wat vaker gewoon wat gaat stunten op hoogte komt vanzelf dat je met meer rust in het lijf gaat vliegen. En deze rust is zo belangrijk als het allemaal wat sneller moet gaan.

Daarom heb ik hem dat schuimvleugeltje gebracht.
Dat vliegt minder strak maar als dat een keer de grond raakt is niet meteen het zelfvertrouwen weg.
En je kan dat heel klein en dichtbij vliegen.
Volgende stap word Wil weer aan de kabel met een F16 en daarna mijn Avionik F5D.
Verder zijn we met die 2e Speeder bezig, dat kost ook niet de hele wereld als dat stuk gaat.



GJ
 
Als jij niet genoeg geoefend hebt dan heb je angst.
Die angst moet je als instructeur wegnemen, pas dan is de leerling in mijn ogen geschikt om zijn brevet te halen.
Op mijn oude club waren veel oude mannetjes die achter het model aanvlogen en alleen maar deden wat ze altijd deden.
Ze hadden al jaren hun brevet.
Wij hebben toen als instructeurs ze even onder onze hoede genomen en ze bijles gegeven en ook met hele andere modellen laten vliegen dan waarmee ze gewend waren te vliegen.
Resultaat, ze gingen veel beter vliegen, minder schade en ze kregen ook meer plezier in vliegen.
Bijkomend voordeel, ze gingen beter presteren in clubwedstrijdjes, want die zijn o zo belangrijk!!

Wil wil snelle modellen vliegen, daarvoor moet je een bepaalde basiskennis hebben en vooral niet bang zijn dat het model in een situatie komt waaruit je hem niet kan redden.
Tot nu toe heeft ie dit soort modellen aan de kabel gevlogen maar nooit alleen.
Een aanloop naar dit alleen vliegen is minimaal een stuk rugvlucht, looping en rollen.

GJ
Niet mee eens.
De aanloop naar het brevet wordt er al heel veel geoefend en "lijkt" het of de leerling de oefeningen beheerst. Als er dan alleen gevlogen wordt en er wordt n foutje gemaakt resulterende in n crash kan dat even een deuk in het zelfvertrouwen/angst creëren. Die angst zal de gebrevetteerde zelf ook weer moeten overwinnen, al dan niet met hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top