WillydeWoofer
Forum veteraan
Denk dat je hier en daar wat van het foam moet wegsnijden, dan zou het prima moeten passen in het tasje
We gaan niet liggen cutten heh!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Denk dat je hier en daar wat van het foam moet wegsnijden, dan zou het prima moeten passen in het tasje
Ik zag dat de prijzen van de servo's flink omhoog gaan. Kocht je 2 jaar geleden nog (Emax) servo's voor 5€ zijn ze nu 12€.Weer goed nieuws.. ik heb weer zulke mooie dingen besteld.
3 kwartier met China zitten chatten en hele mooie regelaars besteld, ook voor F5J interessante dingen.
40A BLHeli_32 regelaar met BEC.
Afmetingen 33x16x10mm
Gewicht 17 gram..
Prijs... rond de 20 Euro.
En nu ben ik weer met Taiwan bezig voor servo's.
Vanmiddag de Dancing Wings vleugel testvliegen, het zonnetje begint te schijnen dus hopelijk warmt het een beetje op.
GJ
Ik zag dat de prijzen van de servo's flink omhoog gaan. Kocht je 2 jaar geleden nog (Emax) servo's voor 5€ zijn ze nu 12€.
Van mij mag het, als het maar zo interessant wordt dat we lokaal weer gaan produceren.
Ik heb altijd mijn twijfels met hobbyking en bangood servo’s…. Servo’s zijn toch wel dingen waarvan ik zeker wil zijn dat ze precies zijn en betrouwbaar..Weer goed nieuws.. ik heb weer zulke mooie dingen besteld.
3 kwartier met China zitten chatten en hele mooie regelaars besteld, ook voor F5J interessante dingen.
40A BLHeli_32 regelaar met BEC.
Afmetingen 33x16x10mm
Gewicht 17 gram..
Prijs... rond de 20 Euro.
En nu ben ik weer met Taiwan bezig voor servo's.
Vanmiddag de Dancing Wings vleugel testvliegen, het zonnetje begint te schijnen dus hopelijk warmt het een beetje op.
GJ
Vanmiddag eindelijk gevlogen met de Dancing Wings Rainbow 2.
Wat een vreselijk grappig ding.
Ik heb me lange tijd niet meer zo vermaakt met een modelvliegtuig.
Onderhands gooien, gas erop en tikkie up.
Beetje trimmen en dan kijken wat het doet.
Loopings lijken helemaal nergens op, rollen zijn barrelrolls en toen ik een rol op een meter of 10 hoogte deed zat ik bijna onder de grond maar echt heel leuk.
Een buurman ging zijn hond uitlaten en die stond ook met een enorme smile te kijken.
Vooral de led verlichting doet het hem, het lijkt wel kerst.
Ik heb er nog een extra accu bijbesteld en ik denk dat het CG nog een behoorlijk stuk naar achteren kan.
Maar 3 graden is een beetje te koud om langer dan 5 minuten op een helling te vliegen.
Volgende week gaat ie naar Wil, dan zal ik hem even voorvliegen en dan kan hij er verder mee spelen.
Bekijk bijlage 474673
Jaja, timers waren nog niet ingesteld en de telemetrie stond ook niet aan, kom ik nu pas achter.
Bekijk bijlage 474672
Ik heb altijd mijn twijfels met hobbyking en bangood servo’s…. Servo’s zijn toch wel dingen waarvan ik zeker wil zijn dat ze precies zijn en betrouwbaar..
Een servo die geen secure nulstelling hebben verneuken het vlieggedrag, ik kom telkens weer uit op futaba, hitec, of savox.
En ja die zullen ook vast door die rijstkokers gemaakt worden, het zit een beetje tussen de oren denk ik..
Nou, het vliegt kut maar het is gewoon komisch vliegen, heeft weinig met modelvliegen te maken maar meer met een beetje heen en weer vliegen en wat aan de knuppels rommelen.vliegt leuk he zo’n schuimpje
Mijn favoriete spul om de knuppel reflexen in conditie te houden.Ik heb me lange tijd niet meer zo vermaakt met een modelvliegtuig.
Onderhands gooien, gas erop en tikkie up.
Beetje trimmen en dan kijken wat het doet.
Loopings lijken helemaal nergens op, rollen zijn barrelrolls en toen ik een rol op een meter of 10 hoogte deed zat ik bijna onder de grond maar echt heel leuk.
Regelmatig komt hier iemand voorbij die op alles wat van schuim is aceton wil gooien , wie was dat ook al weer ??![]()
Ik zou het even posten in het Ethos draadje, daar zitten de Tandem X20 gebruikers.Nog even over de zenderpult . Bij Ahltec maken ze 2 pults voor de x 20. Met scharnierende beugels past hij zo in de softbag maar dan moet het schuimrubber er uit.
Kost 85 pleuro.
Grt Wim
Mijn favoriete spul om de knuppel reflexen in conditie te houden.
Dit is ook zo iets, vliegt super strak, een rol is ook een rol.
Ik heb met dit spul een minimale uitrusting bij me, zender, paar accu's li-ion 3200mAh.
Zoals je ziet hebben we op het modelvliegveld een functioneel veiligheidshek.
Het kistje kan al vast wennen hoe het hekje aanvoelt, mochten mijn reflexen het even af laten weten.
Bekijk bijlage 474675
Deze Hotwing vliegt minder strak is met zijn 50 cm ook wat kleiner dat de Nano Goblin van 58 cm.
Maar geeft nog meer lol.
Een rol lijkt op een rol.
Bekijk bijlage 474679
Dit soort schuimpjes vlieg ik op 3 vliegfases.
1 start, roertjes tikkeltje omhoog.
2 normaal, wel met DR en expo, dus daar kan nog wat in geschakeld worden.
3 fun-fly alles wat extremer aangestuurd.
Op het moment dat ik niet op zit te letten, (ja ik start ook wel eens zittend op een stoeltje).
In fase 3, dus zonder dat tikkeltje omhoog, windrichting, het zal wel.
Werpen vanaf de vleugeltip, dan komt het gras na het loslaten best wel snel dichterbij.
Soms is het dan motor uit opstaan en oprapen, knopjes op de zender goed zetten en het nog eens proberen en soms is de ruimte tussen de prop en het gras net voldoende groot om niet afgeremd te worden.