De trex450s is airborne geweest.

Trex weer gerepareerd

Zo de 450 zit weer in elkaar... was nog even prutsen.. kaar dan heb je ook wat.
Morgen eerst maar eens testen met het oefenkruis... voor de zekerheid..;)

Ben even aan het klooien geweest om flybar netjes in het midden te krijgen.. zit nu geen 0,5mm in. kon dat ook gelijk merken toen ik de heli liet draaien zonder de rotor bladen.... had er eerst iets van 1,5mm in zitten en gelijk trilling.. (logisch) dus de zaak maar weer los gedraaid en iets verschoven.. nu loopt de heli eigenlijk trilling vrij met de flybar.

Bladen gemonteerd en ook even laten lopen... had 3...4mm bladspoor.. ook gelijk maar weg gesteld... een van de bovenste linkjes 1 hele slag korter gemaakt.. blad spoor 0... morgen maar in flight kijken kan misschien toch nog wat in zitten..

Baal dat mijn ogen zo slecht worden... :help: zeker met al die kleine ringetjes.

Zu nu nog even een paar conectoren solderen ... collega heeft vandaag bij 4RC een KDS 450s gekocht... en ga daar gelijk bullit conectoren aan zetten... ook even de zender verbouwen... deze vlieger wil graag getrokken gas (pitch up)
Idle up switch gelijk maar even disablen.. :cool:

Frans... W

Idle up switch gelijk maar even disablen.. :cool:

Frans... W

Heel verstandig Frans.... :)

Dat heb je alweer snel voor elkaar na zondag, trainingskruis om de deuk in zelfvertrouwen te overbruggen of om de instellingen nog eens te finetunen?
Ik moet zeggen dat het trainingskruis het er niet altijd makkelijker op maakt bij de king.. Is dit ook het geval bij de T-Rex of is die invloed daar minder?

Groetjes,

Edwin

Heel verstandig Frans.... :)

Dat heb je alweer snel voor elkaar na zondag, trainingskruis om de deuk in zelfvertrouwen te overbruggen of om de instellingen nog eens te finetunen?
Ik moet zeggen dat het trainingskruis het er niet altijd makkelijker op maakt bij de king.. Is dit ook het geval bij de T-Rex of is die invloed daar minder?

Groetjes,

Edwin

Ach het blijft een hulpmiddel... maar ik gebruik het om te zien of alles naar behoren werkt... 't geeft je soms net die seconde tijd... Invloed, ja de helie wordt wat zwabberig.. maar daar wen je snel genoeg aan... Wat die deuk betreft... Mmmm valt wel mee ... heb na de crasch gelijk weer met de HBK II gevlogen... dus dat zal wel mee vallen... ben alleen benieuwd naar de film footage van Francis...op die van Justin is niet echt goed te zien waar het nu fout ging.

Frans...

Zal je het filmpje wel even doorsturen Frans.
Heb nog niet veel tijd gehad.

Gisteren de verjaardag van de regering gevierd in Bocholt en afgsloten met een happie eten bij de Cubaan.
's Morgens de kat nog moeten ophalen bij de dierenarts....*zucht*.
Van die rekening kun je 2x een Trex op z'n staart laten klappen :oops:

Zal je het filmpje wel even doorsturen Frans.
Heb nog niet veel tijd gehad.

Gisteren de verjaardag van de regering gevierd in Bocholt en afgsloten met een happie eten bij de Cubaan.
's Morgens de kat nog moeten ophalen bij de dierenarts....*zucht*.
Van die rekening kun je 2x een Trex op z'n staart laten klappen :oops:

Als het maar gezellig was...:thumbsup:

T-Rex 450 heeft weer gevlogen

Zo het avondje knutselen heeft geresulteerd in een weer vliegende 450..
Was dus mijn zijwieltjes vergeten.. dan toch maar zonder vliegen...:p

Ze vliegt weer als vanouds... geen bladspoor en 0,0 Hz trilling. dus was het weer een strakke actie.:zon:

Frans...W

Wat voor bladen vlieg jij Frans???
Ik hoop ook weer snel airborn te gaan, ik ben al 2x voor JAN *** naar naar een modelbouwzaak gereden, vandaag naar 4rc (gesloten op woensdag) en 1x naar hobma in Elst (rare openingstijden).
Ik hoef alleen nog maar padles te hebben.

Groetjes
Maarten

Ja is ook, maar ik ben veel onderweg voor mijn werk, en dan wil ik nog wel is in de buurt komen van die winkels, diesel olie kost me dan niks, uren worden betaalt, maartoch ze hebben rare openingstijden.

Wat voor bladen vlieg jij Frans???
Ik hoop ook weer snel airborn te gaan, ik ben al 2x voor JAN *** naar naar een modelbouwzaak gereden, vandaag naar 4rc (gesloten op woensdag) en 1x naar hobma in Elst (rare openingstijden).
Ik hoef alleen nog maar padles te hebben.

Groetjes
Maarten

Align 325 woodies... 13 Euro... heb ook nog Carbon... maar de woodies vliegen uitstekend...

Wat betreft het voor JAN.... rijden.. tja even kijken via internet en je wordt een hoop wijzer...;)

Frans...W

Die vlieg ik ook, goede blaadjes, alleen die zwarte orrigienele vloegen rustiger, die houten zijn iets zenuwachtiger.
Even een rectificatie (goed geschreven?), er is maar een soortbelt van align, alleen die heet upgradet belt, en ik ging er automatisch vanuit dat er dan een niet upgradet belt is.

Gisteren weer gevlogen

Zo gisteravond weer twee pakketen van 7m30 gevlogen.. nu maar eens goed gekeken naar de mainrotor (bladspoor) en naar de flybar paddels.. beide zitten fantastisch.. geen mm spoor te ontdekken. :D

Het fatsoenlijk afstellen van de flybar met paddels blijft een gepruts. Het middenpunt van de flybar bepalen doe ik door de hoofdas te draaien en paddels langs een vast punt te laten gaan, de ruimte moet dan bij elke paddel het zelfde zijn. Zo kun je de ruimte steeds kleiner maken tot dat de paddels exact in het midden zit.
Ik heb getracht het te doen met een schuifmaat... leukt wel maar is naar mijn bescheidenmening nog meer gepruts.. :(

Voor de horizontale uitlijning heb ik mijn pitchgauge gebruikt.

Vliegtijden met de E.C power LiPo's is nog ongewijzigd 7m30 en kan dan tussen de 1400 en 1550mA bij laden, 8min is gewoon te lang en wordt de tail erg nerveus.

Frans...W

Merk dat ik toch geschrokken ben van mijn crash tijdens de Mini meeting.. nu 1,5 week verder begin ik me weer wat relaxed te voelen en vlieg ik weer korte bochtjes in de gymzaal.. Tja buiten vliegen ie er nu niet bij..

Accu's nog steeds op 7m30 en laad ik er rond 1450mA bij.

Frans...W

Back