De ultieme droom

Er wordt hard gewerkt aan het oermodel van de romp.
Met wat geluk kan ie volgende week afgemald worden.
Als het niet te heet wordt want ik zweet me nu al kapot.
oermodel.jpg


Dan nog een vleugeltje erbij snijden met een flinke koorde en een heel goed profiel.
Een Scorpion HK40 serie motor erop en de 300 is redelijk stil te halen.

GJ
 
Laatst bewerkt:
Er wordt hard gewerkt aan het oermodel van de romp.
Met wat geluk kan ie volgende week afgemald worden.
Als het niet te heet wordt want ik zweet me nu al kapot.
Bekijk bijlage 317779

Dan nog een vleugeltje erbij snijden met een flinke koorde en een heel goed profiel.
Een Scorpion HK40 serie motor erop en de 300 is redelijk stil te halen.

GJ

Het klinkt allemaal zo simpel als jij het vertelt ;) :D.
 
Het is ook geen hogere wiskunde.
Als je echt het uiterste wilt dan word het lastiger, dan moet je gefreesde mallen maken.
Maar een slanke romp, slanke vleugel en stabilo en een motor met 2,5 kilowatt en een prop met hoge pitch sleurt het ding makkelijk naar 300 km/u.
Ik zag alleen dat Scorpion zijn assortiment kleiner word.
Ik zoek een motor met zo'n 750 KV die voorop het motorspant bevestigd kan worden.
Op 6S is dan theoretisch 385 km/u mogelijk met een 17 inch pitch prop.
Een optie is deze motor maar dan haal je 250 of zo.
roto.JPG
 
Hi Wil.
Sacha heeft een tijdje terug een Charter omgebouw tot speeder, ander vleugelprofiel, landinsgestel eraf, nog steeds géén rolroeren! en met een sterkere motor 250km/h gehaald.
Dus het wordt afwachten wat de snelheid van jou Mentor gaat worden:D
Deze jongens zijn niet zo serieus als bij de PowerCroco speed challenge.
Ik heb er altijd een leuk weekend gehad. Zelfs mijn BF109F-2 is daar gemeten, en de snelle Funjet Ultra vonden ze ook leuk en interessant.

rené
 
Hi Wil.
Sacha heeft een tijdje terug een Charter omgebouw tot speeder, ander vleugelprofiel, landinsgestel eraf, nog steeds géén rolroeren! en met een sterkere motor 250km/h gehaald.
Dus het wordt afwachten wat de snelheid van jou Mentor gaat worden:D
Deze jongens zijn niet zo serieus als bij de PowerCroco speed challenge.
Ik heb er altijd een leuk weekend gehad. Zelfs mijn BF109F-2 is daar gemeten, en de snelle Funjet Ultra vonden ze ook leuk en interessant.

rené

Dag René,

Eigenlijk is het plezier met elkaar en de gezelligheid (eigenlijk hetzelfde) nog het belangrijkst.

Ik schat op zo'n 43km/h afgeklokt te gaan worden. Dat is dan met de wind mee, zon in de rug en bergafwaarts :D.

Misschien gooi ik de bouwdoos met de Massimo wel in de lucht.

Groeten, Wil
 
Een omgebouwde Charter, hahaha, leuk idee!
Voordeel van de Massimo is dat ie niet overtrekt, nadeel is de vorm.
Maar met een leuke motor erop en een goede prop haalt ie de 200 op zijn sloffen en 300 zit er ook wel in.
Makkelijkste manier is er een turbine opschroeven,

GJ
 
Een omgebouwde Charter, hahaha, leuk idee!
Voordeel van de Massimo is dat ie niet overtrekt, nadeel is de vorm.
Maar met een leuke motor erop en een goede prop haalt ie de 200 op zijn sloffen en 300 zit er ook wel in.
Makkelijkste manier is er een turbine opschroeven,

GJ

Heb ik al eens gezegd, het brevet met een turbinejet te gaan halen? :D
 
Turbinebrevet is onzin.
Het is gewoon een soort hybride, je start met een electromotor en daarna wordt het een brandstofmotor.
Wat vliegen betreft zit er bijna geen verschil meer tussen een elecro, brandstof of turbinemotor.
Eigenlijk is een turbine het meest simpele, je drukt op een knop en hij loopt.
En als jij een turbine op je Mentor zet dan is dat een turbinekist en kan je daar dat brevet mee halen.
Dus onzin.

GJ
 
Ik ga vanmiddag weer naar Abbenes om met de Fireblade te vliegen. Gisteren was de windriching erg lastig en het was ook nog turbulent.
De Fireblade houdt niet van zijwind omdat de landingssnelheid vrij hoog ligt en als een vleugeltip tijdens het uitglijden de grond raakt, kan een radslag
het gevolg zijn. Dat risico wilde ik niet nemen.

rené
 
Ik moet moet vandaag even sociaal doen, moet met iemand lunchen.
Maar misschien later op de middag dat ik even langs rij.

GJ
 
Rene heeft vanmiddag bij HLC zijn FireBlade voorgevlogen. Wat een snelheid (iets van 300km/h).
Je kunt je geen klein stuurfoutje permiteren. Eerst maar eens met toestellen van 100-200km/h oefenen.
 
Back
Top