De YAK-3 de Yakkies blijven favoriet

Geweldig!! Ik heb eerder een Yak gezien voorzien van een radiaalmotor en dat is toch wel fantastisch hoor!

Alleen lees ik dit van de site:

Aangedreven door haar watergekoelde 12 cilinder, 28 liter, 1300 pk sterke motor zijn de prestaties bijna onbeperkt.

Ik zie toch echt een 14 cyl stermotor gemonteerd worden in de gallery? Of is bovenstaande een algemene omschrijving van de YAK-3U?

Maarre... laten zo die stermotor!! :mrgreen:

Grt,

Tjen il-Vec

Hoi Tjen,

Ja , klopt hoor,
Op deze Yak zit nu dus een 14 cyl. radial , een Pratt&Whitney.
Rick wilde geen originele Russische radial er op vanwege de eenvoudiger te verkrijgen spare-parts van P&W.
Dat zal met een Russische radial wat minder makkelijk zijn, vandaar.

Maar het is wel een snoepje he? :D
Met die P&W zaltie wel lekker laag en hard kunnen rondYakken 8)

Groeten,Frank

Lt.Lowenfast zei:
Maar het is wel een snoepje he? :D
Met die P&W zaltie wel lekker laag en hard kunnen rondYakken 8)

Groeten,Frank

Waaahh!! die kist wordt gewoon helemaal zoals 'ie moet zijn. Daarvoor kun je me 's nachts wakker maken :D

En inderdaad absoluut geen twijfels over het lekker laag en vooral hard want dat gaatie zeker! Ik heb deze configuratie zoals je zelf aangeeft zien vliegen op Duxford vorig jaar. Ik was verbaasd over de snelheid die deze kist heeft samen met het Doppler effect van de brullende P&W! Super gewoon!

Zo zal de YAK gaan klinken en vliegen denk ik (hoop ik) 8)

....enne... het is een tweezitter hè? :mrgreen:

Frank,

Super om op de KNVVL show je weer te ontmoeten, effe lekker bij kunnen kletsen.

En ja bedankt voor de link, je brengt me wel aan het wankelen hoor.

Had namelijk eerst de YAK3 met lijnmotor willen bouwen en daarne de YAK11 willen doen.

Maar met zo'n kans op een een super documentatieset voor de wedstrijd, ligt het voor de hand voor de radiaal YAK3 te gaan.

Wil er dan ook heel snel bij zijn met een fotoserie te maken, of jou vragen een serie te schieten.

Zou zonde zijn als tie binnen korte tijd vol met de stickers zit van sponsoren, als bijv die vevelende red-bull op de prachtige Warbirds.

Sponsoren zijn natuurlijk belangrijk maar met die afzichtelijke stickers, maken ze van een Corsair een sportkist echt eeuwig zonde :cry: .

Tjen il-Vec,

Mooi filmpje he en wat een gebrul van die motor 8) .

Moet toch een lot uit de loterij zijn om daarin te mogen vliegen.

Ton

Kan het niet laten 8O wat is tie mooi he.

002489.jpg

001298.jpg

000959.jpg

001431.jpg

001147.jpg

000682.jpg

Ton

Dat ziet er SCHITTEREND uit Ton. Nu nog een mooi bouwdoos er van en we kunnen ze na gaan bouwen.
Maak dan ook de V12 versie. Vind ik zelf iets mooier. Slankere neus, meer P-51 cq Spitfire stijl.

Groetjes Rob

Rob,

Ben ik eerlijk gezagd met je eens, maar wil ook graag weer een goed wedstrijd model hebben en ja dan is dit de kans.

Maar wees gerust de YAK3 of 9 met de V12 gaat er ook komen.

Moet eerst even alles verder afbouwen en een eerste ontwerpen eruit persen, daarna is het ontwerpen van andere Warbird piece off cake.

Ton

Hoi Ton,

Dus die Yak-site geeft je wel inspiratie he? :-)
Heb je er bruikbare schaalinformatie af kunnen plukken?

Ik heb t verzoek om bij de maidenflight aanwezig te mogen zijn al gestuurd.
Fotoshootje! 8)

Ben benieuwd wanneer de kist los mag...

groeten,Frank

Hoi Frank,

Van de site is niet echt veel te gebruiken, maar had al aardig wat kunnen verzamelen in boekvorm en via andere sites.

Ook al wat plaatjes van het net kunnen plukken maar zelf maken is natuurlijk altijd mooier en zeker veel leuker.

OE ja een maiden dat kunnen leuke plaatjes worden.

Ton

LOL Wouter.

Maar nooit erg denk ik. Wel een mooie site voor wat naslagwerk. Ook even wat voor mij zelf gedownload.
Alleen zijn die boeken over de Yak best lastig te lezen. Russisch is niet mijn taal. Engels of Duits kan nog.
Nog bedankt Wouter.

Groetjes Rob.

Frank,

Heb nog even op de http://www.yakassociation.nl/ site gekeken en ook daar staan de 14 en 27.

Zijn dus geen YAK11's wat ik dacht, maar YAK3U's en dat komt goed uit.

Zijn daarmee prima referentie kisten voor de YAK3U waar de yakassociation mee bezig is.

Maar ja dan het volgende probleem heb over de 14 de twee 3views geplaast die ik heb gevonden maar die wijken dus flink af.

yak3ucheck1ab9.jpg

yak3ucheck2sw6.jpg

Ton

Back