DE ZEVEN PROVINCIEN

Leo, van harte welkom, en veel succes met dit mooie schip.
Mooi detail heb je daar geplaatst trouwens. :rofl::rofl:

Ab Hoving heeft daar een artikel over geschreven waaruit blijkt dat veel informatie in oudere boeken niet correct is. Met name de lijnenplannen zijn gebaseerd op foute tekeningen uit de 18e of 19e eeuw.
Ik heb een aardig artikel van hem liggen waarin hij dit onderzocht heeft. Dit kan ik hier niet openbaar plaatsen, maar wie geïnteresseerd is kan een berichtje sturen.

Nb - ik heb mijn bericht wat aangepast - het advies van Hoving zelf was wat radicaler :)

Tweede edit: Het betrof het boek Risse von Schiffe des 16. und 17. Jahrhunderts.
Dat is weer een ander boek dan de Hollandse tweedekker.

Laatst bewerkt:
Advies van Ab Hoving: beide boeken in de haard gooien. Plannen zijn gebaseerd op foute tekeningen uit de 18e of 19e eeuw.

Ik heb een aardig artikel van hem liggen waarin hij dit onderzocht heeft. Dit kan ik hier niet openbaar plaatsen, maar wie geïnteresseerd is kan een berichtje sturen.
Die wil ik wel inzien want het boek van Winter is onderweg naar mij.

Hans, als je mij dit zou kunnen mailen?
Ik heb hier de NL vertaling liggen, en ben erg beniewd naar de 'BBQ-reden' voor het werk van Hoeckel :-)

Interessant stuk hier. Ben ook eelbenieuwf naar de genoemde boeken. Heeft iemand ze digitaal? Tis tenslotte 2020

DSC_0013.JPG

Komt niet van mij, ik praat hier ook maar iemand na.
Edit: ik moet me dan ook hierbij verontschuldigen - want als je iemand napraat - doe het dan correct. Het betrof het boek Risse von Schiffe des 16. und 17. Jahrhunderts, en niet het boek van Winter.
:oops:
Ik vond het juist wel een grappige uitspraak

Back