De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

In het kader van alle opmerkingen over foto's die vertekenen etc.:
Mijn kinderen gaven mij ooit voor vaderdag een zelfgemaakt metalen "reclamebord" met daarop een kreet die één van mijn zoons op de basisschool te horen kreeg:

IMG_20210205_182758.jpg

Wanneer ik hier ooit klaag over een botte schroevendraaier of een kromme hamer krijg ik dit te horen...

Kan vandaag en de komende week niet buiten werken met de zaag. Overdag is de temperatuur in het zonnetje, -15°C en reken je de koude wind erbij dan is het, - 20°C. S'nachts is het met de wind, -30°C. En dan sneeuwd het om de 2 tot 3 dagen ongeveer 5-10 cm. Er ligt nu 35cm. Voordeel van de bittere kou is dat de sneeuw uitdroogt en dan hoef ik het niet meer te verwijderen. De laatste keer dat we dit soort kou hadden was in 2005. Climate change anyone???
❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️
Marcus

Kan vandaag en de komende week niet buiten werken met de zaag. Overdag is de temperatuur in het zonnetje, -15°C en reken je de koude wind erbij dan is het, - 20°C. S'nachts is het met de wind, -30°C. En dan sneeuwd het om de 2 tot 3 dagen ongeveer 5-10 cm. Er ligt nu 35cm. Voordeel van de bittere kou is dat de sneeuw uitdroogt en dan hoef ik het niet meer te verwijderen. De laatste keer dat we dit soort kou hadden was in 2005. Climate change anyone???
❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️❄️
Marcus
Hier ook vanaf morgen. Dus bel Greta

-3 a -5 gevoel temp -15 en kans op veel sneeuw of niet hangt af waar de sneeuw grens komt te leggen .
Zaterdag tot woensdag

Vanmiddag begonnen met mijn 3-dimensionale puzzel van de vrachtauto en ik ben ongeveer op de helft, dus 2 hooguit 3 middagjes werk. De model bestaat uit 286 onderdeeltjes. Een paar plaatjes waarop je de wagen langzaam ziet groeien (misschien morgen de rest...)
JPG_1314_6137_bewerkt-1.jpg

JPG_1317_6138_bewerkt-1.jpg

JPG_1318_6139_bewerkt-1.jpg

JPG_1319_6140_bewerkt-1.jpg

leuk om eens te maken, het enige wat je ervoor nodig hebt is een schuurpapiertje voor de braampjes van het lazeren....

ik ga deze namaken in hout.
12 mm triplex met 3 mm berk triplex er bovenop

en 4 of 6 houten ronde blanke pootjes van 14 cm hoogte

het blad is 38 bij 86 cm en krijgt een houten sier rand

Back