De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Notenfineer

Van een toeleverancier heb ik een kleine partij notenfineer vellen kunnen overnemen.
Deze kunnen voor een kleine prijs weg.
Afmetingen ca.33 X 55 cm, dikte 0,6 mm.
Per vel € 2,-
Verpakken en verzenden is €7,50 , het gaat dan tussen twee kartonnen platen.

Bij interesse even een berichtje aan mij.

Paar maa den geleden las ik over "step by step" hoe je een gezicht van klei kan maken. Er waren goede kleuren foto's bij.

Ik weet niet meer waar ik het heb gezien.
Weet iemand waar het is?

Alvast bedankt,
Marcus

Heel hartelijk bedankt, Stephan.
Ik ga deze methoden eens proberen.
Marcus
In mijn verslag heb ik zo de leeuw gemaakt. Een goeie tip die ik jou kan geven, zorg dat hetgeen je wil maken in je gedachte zit. Ik heb voor de leeuw een aantal afbeeldingen bekeken op internet van de leeuw en een aantal uitgeprint op papier. Daar heb ik vaak naar gekeken en de vormen opgenomen. Het helpt als dit goed in je gedachte zit het dan ook te kunnen vormgeven.
Kunstenaars noemen dit inspiratie. :)

heeft er iemand wel eens een model gebouwd gezien op een forum van de KonTIki van Mantua.
lijkt me een leuk "tussendoor" model, heb het boek van tocht van Thor Heyerdahl indertijd gelezen en de film gezien.
helaas het boek kwijtgeraakt/uitgeleend??

heeft er iemand wel eens een model gebouwd gezien op een forum van de KonTIki van Mantua.
lijkt me een leuk "tussendoor" model, heb het boek van tocht van Thor Heyerdahl indertijd gelezen en de film gezien.
helaas het boek kwijtgeraakt/uitgeleend??
Ik ken het model wel Jan, is toch een soort Viking schip in de schaal 1:18, maar nog nooit als bouwverslag op een forum tegen gekomen. Lijkt me inderdaad wel leuk als 'tussendoor' model:)

Volgens mijn favoriete modelshop in Cornwal is de Kon Tiki een vlot, door Mantua aangeboden in schaal 1/8, inderdaad nog nooit als bouwverslag tegengekomen
ZHL zou een model op 1/18 hebben, maar dat wordt dan wel een vluggertje want het model van Mantua op 1/8 is maar 56cm lang, dus op 1/18 wordt dat 26 cm.

Ik heb de wielen van mijn bureau/relaxstoel
Vervangen van 50 mm wiel naar 100 mm wiel. Omdat mijn bureau tafel nu ook op 50 mm wielen staan

Als je de KonTiki will maken moet je het van papyrus maken. Toen ik in 2013 in Scandinavië de verschillende scheepvaart musea heb bezocht, heb ik het in het echt gezien. Zag er nogal klein uit.

In Denemarken is er een museum met viking schepen. Allemaal opgegraven. Heel interessant. En buiten waren de timmer lieden een viking ship aan het bouwen.

Het Vasa museum was impressive. Wat een schip.
Marcus

Vasa museum heb ik 3 jaar geleden bezocht, "impressive" is nog een understatement :)

Volgens wijn niet-geverifieerde bron was de Kon Tiki uit balsahout gebouwd, zou het dan de Ra zijn die uit papyrus gebouwd was?

is toch een soort Viking schip

Geen viking schip hoor volgens mij. Maar wel van Balsa inderdaad. Thor bewees ermee dat ze in die vroege tijd door middel van de stromingen op de paaseilanden hadden kunnen komen met dat soort schepen vanuit europa/afrika of zoiets. Had ook iets met de oorsprong van de polyponesiers te maken en de maia's.
Als je in australië naar de oorsprong van de aboriginals kijkt zit daar ook een link ergens dacht ik.

upload_2021-2-4_21-14-50.jpeg

Back