De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Het is zo dat ik vrij regelmatig aanwezig was op dit forum en ook een oprechte mening ergens over hebt. Maar ook ergens een leuk geeft en ergens gerust zegt dat iets beter zou kunnen.
Dit had als consequenties dat ik berichten vond in een persoonlijke benadering naar mij dat ik me maar als oudgediende van dit forum (2014 alsof dit oud gediend is) niet zo beterweterig moest opstellen. En dat ik zelf absoluut niet de kunde zou hebben iets te zeggen. Want de 5 schepen van mij zitten dramatich slecht in elkaar en klopte over het algemeen weinig van. Ook over het algemeen zou ik onzin plaatsen! En voor de volledigheid is dit zeker niet anoniem gedaan richting mij. Maar het had veel impact voor mezelf. Ik heb namelijk helemaal niet het gevoel dat ik ergens beterweterig zou overkomen. Ik zou hierdoor mensen onderuit willen halen....
Dit was de boodschap voor me..... Ik zal zeker hier niet met de naam op de proppen komen hier. Maar het is wel iemand met een zeer duidelijke mening overal.
Dit heeft er voor gezorgd dat ik de steken waarop Hooster doelde herkende en het plaatsen van een commentaar even achterwege hebt gelaten.

Laatst bewerkt:
@Hans Groenenberg Dit is de laatste keer dat ik me in deze discussie meng, en ik verwacht hier ook geen antwoord op, maar ik vind het vreselijk jammer dat jullie om 1 persoon dit forum ( tijdelijk ) de rug toekeren, ondanks dat jullie hier verder met veel plezier zitten ( idee had ik toch gezien jullie posts )
Ik hoop alleen dat de betreffende persoon je laatste post leest, en hier mogelijk lering uit trekt, en dat we jullie weer terug zullen zien.

Groeten Peter

Het is zo dat ik vrij regelmatig aanwezig was op dit forum en ook een oprechte mening ergens over hebt. Maar ook ergens een leuk geeft en ergens gerust zegt dat iets beter zou kunnen.
Dit had als consequenties dat ik berichten vond in een persoonlijke benadering naar mij dat ik me maar als oudgediende van dit forum (2014 alsof dit oud gediend is) niet zo beterweterig moest opstellen. En dat ik zelf absoluut niet de kunde zou hebben iets te zeggen. Want de 5 schepen van mij zitten dramatich slecht in elkaar en klopte over het algemeen weinig van. Ook over het algemeen zou ik onzin plaatsen! En voor de volledigheid is dit zeker niet anoniem gedaan richting mij. Maar het had veel impact voor mezelf. Ik heb namelijk helemaal niet het gevoel dat ik ergens beterweterig zou overkomen. Ik zou hierdoor mensen onderuit willen halen....
Dit was de boodschap voor me..... Ik zal zeker hier niet met de naam op de proppen komen hier. Maar het is wel iemand met een zeer duidelijke mening overal.
Dit heeft er voor gezorgd dat ik de steken waarop Hooster doelde herkende en het plaatsen van een commentaar even achterwege hebt gelaten.
Ik vind dit zeer schokkend Hans! Ik waardeer jouw inbreng heel erg en ik denk velen met mij. Iemand betweterig bestempelen vind ik altijd zeer zwak omdat het dan opeens niet over de inhoud meer gaat. Het is een typische dooddoener, een methode om anderen de mond te snoeren. Ik hoop dat jij en (en iedereen) gewoon lekker jezelf blijft en je niet uit het veld laat slaan.
Ik kan misschien wel nagaan welke personen betrokken zijn bij dit geheel, maar ik steek daar geen energie in. Als er onderlinge vetes zijn, zou ik zeggen, laat elkaar dan met rust en probeer je positief op te stellen door andere onderwerpen te volgen of te starten.
Ik sluit me verder aan bij de reactie van Peter (Pingu).
:koud:

Want de 5 schepen van mij zitten dramatich slecht in elkaar en klopte over het algemeen weinig van.

Ha, leuke opmerking Hans. Iets zegt me dat er heel veel schepen hier historisch dramatisch slecht in elkaar zitten.
Er is ook vrijwel niemand met een goede tekening en elke mening komt vaak voort uit een boek, terwijl een ander boek weer basis is voor een andere mening.
Van mijn boot klopt werkelijk helemaal niets. Schilderijen moeten een soort van uitkomst bieden.

Vaak hoef je voor bouwverwarring niet eens ver terug in de tijd.
Ik heb een aantal P47 vliegtuigen mogen bouwen. Dan komt er wel eens een discussie over een meter of klokje wat niet op de juiste plaats zou zitten. Ik heb een behoorlijk aantal boeken over de P47. Lees ik daar bij de verslagen dat er vele zijn neergehaald (ww2) omdat piloten niet altijd snel genoeg handelden. Vaak hadden ze geen eigen vliegtuig en vlogen ze in wat beschikbaar was. Zelden had een vliegtuig met hetzelfde interieur. Dus keek je wel eens op het verkeerde klokje of drukte je op een knopje waar gister nog een ander knopje zat. In de massaproductie van schepen ging het niet anders. Wat is origineel en wat is juist? Ik was er niet bij.....gelukkig.
Het gaat volgens mij om de bouwlol.
Tijd voor de aftercoronaontmoetingsdagparty.

Precies! Het plezier in het bouwen zou leidend moeten zijn. En dat je het historisch zo correct mogelijk wil doen, dat is een keuze die ik erg respecteer maar daarbij zul je nooit 100% slagen en dat geeft wmb ook helemaal niet. Voor mij is het belangrijk dat ik een leuk bootje op de schoorsteenmantel heb, die er wel uitziet alsof die zou kunnen bestaan. Maar nu moet ik eerst maar eens verder gaan aan mijn project, en die schoorsteenmantel ontbreekt ook bij mij thuis :rofl:

Hans laat je niet kitsen hoor, er is een simpele oplossing voor, klik op de forumnaam van betreffend persoon en vervolgens op negeer en je hebt nooit meer last van hem. Iemand met een dergelijk ego hoort hier eigenlijk helemaal niet thuis, ik laat hem ook links liggen, want ik weet wel wie je bedoeld. En wat mij betreft maak je schitterende modellen en ik stel je mening ook altijd op prijs.

Precies! Het plezier in het bouwen zou leidend moeten zijn. En dat je het historisch zo correct mogelijk wil doen, dat is een keuze die ik erg respecteer maar daarbij zul je nooit 100% slagen en dat geeft wmb ook helemaal niet. Voor mij is het belangrijk dat ik een leuk bootje op de schoorsteenmantel heb, die er wel uitziet alsof die zou kunnen bestaan. Maar nu moet ik eerst maar eens verder gaan aan mijn project, en die schoorsteenmantel ontbreekt ook bij mij thuis :rofl:
Helemaal mee eens, zo denk ik er ook over, plezier in het bouwen, dat is waar het allemaal om draait. Uiteindelijk bouw je vooral voor jezelf en niet voor een ander! We moeten daarom ook altijd oppassen met commentaar of kritiek op iemands bouw omdat je daar iemand een kant mee op kan duwen/wijzen die hij/zij misschien helemaal niet wil en daardoor het plezier in de hobby verliest.. Maar gerko, we zien het bouwverslag van je schoorsteenmantel wel verschijnen.. [emoji1]

Jammer om te horen dat er weer een vaste kern van het forum door een of meerdere personen wordt lastig gevallen.
Zoals Piet al aangaf, blokkeren en melden aan forumleiding.
Het mag niet zo zijn dat een stoorzender dit prachtige forum omzeep helpt.
Een ieder bouwt naar eigen kunde en laat een ander in zijn waarde.
Het is en blijft een hobby en dus ontspanning.

Kritiek wordt zeker gegeven, maar hou het netjes en denk na wat je schrijft, voordat je het plaatst

Weet je wat ik vind, die gozer die de boel hier loopt te verzieken moet maar lekker verdwijnen en jullie blijven maar gewoon hans g en h. Trek je niks van die zielepiet aan en blijf hier gewoon. Ik waardeer jullie inbreng altijd zeer. Die persoon gaat vanzelf wel weg als hij onze meningen leest, of hij draait bij.

Laatst bewerkt:
Want de 5 schepen van mij zitten dramatich slecht in elkaar en klopte over het algemeen weinig van.

Lekker belangrijk. Je moet juist doen wat jezelf fijn vindt. Als iemand zoiets tegen mij zal zeggen, lach ik hen keihard uit en geef hem zonder meer gelijk.
Historisch gezien kloppen de meeste modelbouw zeilschepen niet.

Schilderijen moeten een soort van uitkomst bieden.

Met mijn HMS Endeavour is dat ook zo. Er zijn verschillende fabrikanten die dit pakket aanbieden en ze zijn allemaal anders. In mijn bouwverslag op de tot nu toe laatste pagina geef ik ook een voorbeeld van een de replica en een schilderij van dit schip.

Het gaat volgens mij om de bouwlol.

En dit is het belangrijkste. De lol en het plezier dat je hebt als je bezig bent met de hobby. Daar kan geen historische correctheid tegenop.

Ik heb tot nu tot 2 schepen gebouwd en beide zijn ver van historisch correct. Maar ze zijn we uniek.
En dat zijn ze van iedereen. Omdat niemand exact het zelfde bouwt.

@Hans Groenenberg laat je niet op je kop zitten door dit soort mensen.. je hebt altijd mensen die zichzelf beter voelen als een ander.

Ik heb indertijd de Norske love gekocht . het maken van de tuigage is een ramp,
ik kwam er niet uit. Vervolgens bleek na enig zoekwerk de tuigage van de Vriesland aardig
overeen te komen. En zo gaat het nu ook gebeuren Ik ben degene die bouwt . En diegene die komt kijken
heeft er geen verstand van, en in die tijd geniet ik van m'n hobby
sterkte allemaal een bejaarde bouwer:yes: gr Ton

Ik heb indertijd de Norske love gekocht . het maken van de tuigage is een ramp,
ik kwam er niet uit. Vervolgens bleek na enig zoekwerk de tuigage van de Vriesland aardig
overeen te komen. En zo gaat het nu ook gebeuren Ik ben degene die bouwt . En diegene die komt kijken
heeft er geen verstand van, en in die tijd geniet ik van m'n hobby
sterkte allemaal een bejaarde bouwer:yes: gr Ton
Leuk je weer te horen Ton:thumbsup:

Back