Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
1:75 is een mooie maat
Ik zou 1:100 niet kunnen bouwen, alles is dan zo klein.
Ik heb zomaar het gevoel dat er in de toekomst steeds meer scratch gebouwd gaat worden!!
Ik zie dat juist niet als een gemis.Het enige wat je mist bij scratch is een goede bouwbeschrijving
Ik Bovendien heb je weer een model dat al honderden keren eerder in elkaar gezet is.![]()
Ik heb een aantal verslagen van de Agamemnon gezien, en die zijn inderdaad allemaal nagenoeg hetzelfde.......
(Behalve de mijne dan)
Had je dan niet beter gelijk scratch kunnen bouwen?
Of zie ik dat verkeerd.
Niets overhaasten.
Nee hoor dat zie je goed, maar ik zie dit model als een goede voorloper....
Maar dan heb je veel elektrische gereedschappen en natuurlijk ruimte nodig.
Bovendien kwamen de ideeën om mijn Aggy op deze manier te bouwen eigenlijk tijdens de bouw.
Ik ga zéker een scratchmodel bouwen; maar dan wordt het een doorsnede, maar dan geen korte, maar een verlengde, dus zonder boeg en spiegel.
Waarschijnlijk een fragment van de Agamemnon of de Victory op de POF (plank on frame) manier....
Klaas, ben ik het niet mee eens. Om scratsch te bouwen heb je geen elektrisch gereedschap nodig. Ik bouw alles zonder elektrisch gereedschap. En dat gaat heel goed. Wel heb ik veel hand gereedschap verzameld door de jaren heen. Denk aan kleine schaven en beitels enz. Dit is wel handig maar ook geen must. Ook ondervind ik geen tijdsnadeel van handgereedschappen. Elektrisch duurt net zo lang omdat ik zelf door de jaren heen de handigheid en technieken heb geleerd. Dat is dan ook het belangrijkste van alles.
En met zo'n elektrieke kun je je beter concentreren op het sturen lijkt me.