De Zeventiende Eeuwse Gelagkamer

Zoals vermeld ben ik van plan om de website op te zeggen i.v.m. de steeds hoger wordende kosten. Maar ik heb inmiddels een oplossing gevonden.... Daar alle documentatie toch mijn eigendom is, kopieer ik de rubrieken Vaardigheden en wetenswaardigheden op de diverse pagina's in 'Sway' van Microsoft, dus niet de bouwverslagen en de rubriek 'zeilen optuigen' want die zijn allemaal ook hier op het forum te vinden. met name alles over het optuigen van de zeilen vind U hier in mijn verslag van de 'Sovereign of the Seas' https://www.modelbouwforum.nl/threads/sovereign-of-the-seas.242187/ vanaf pagina 59.
Dit neemt natuurlijk wat tijd in beslag daar ik ook nog volop bezig ben met het bouwen van de Royal Caroline, maar zodra ik alles klaar heb krijgt U de link naar de pagina's in Sway en zeg ik de website op. (zo gaat er dan toch niets verloren:))

Laatst bewerkt:
Mooie oplossing Piet
Ja, had ik dit maar eerder geweten, dan had ik het gelijk zo gedaan en had ik een hoop geld uitgespaart. Het enige nadeel(tje) is dat ik het één en ander moet uitspreiden over een aantal pagina's, die allen hun eigen link krijgen. Niet dat natuurlijk heel erg is en misschien is daar ook nog wel een oplossing voor. Computers zijn niet mijn sterkste punt, maar mijn broer weet er nagenoeg alles van, dus die zet ik wel ff aan het werk....

Voor wie de site nog even wil blijven inzien. Je kan HTtrack downloaden en de gehele site downloaden naar je eigen pc. Ik heb dat vaker gedaan met websites. Eigenlijk doe je niks anders als je een site bezoekt. Maar met dat programma sla je hem compleet op. En kan je hem gewoon bekijken alsof je online kijkt.

cam00618-jpg.250988

MERRY CHRISTMASS EVERRY ONE

kruisbramzeil/grietje

Grietje is een oude benaming voor het bovenste zeil van de kruismast, het kruisbramzeil (alleen in Nederland en Noord-Duitsland)

Volgens de overlevering werd op een zeker schip 'Den Eik' één der scheepsjongens die met het los en vast maken van het kruisbramzeil belast was, veroordeeld om met de 'knuttels' te worden gestraft. (geselen)

Toen men het bovenlijf wilde ontbloten, ontdekte men dat de kruisbovenraasgast een meisje was, Margriet (Grietje) van Dijk genaamd. Vanaf dat moment noemde men het kruisbramzeil gekscherend 'Grietje', wat tot vandaag de dag zo is gebleven.

Of deze anekdote ook werkelijk waar is, dat laat ik in het midden, feit is dat het zeil nog steeds Grietje word

Dit is een test, om te kijken of ik de pagina's weetjes en vaardigheden hier kan kopiëren en dat schijnt aardig te lukken, dus ik zal vandaag of liever gezegd morgen een topic 'vaardigheden' aanmaken en daar de verschillende 'handigheidjes' e.d. plaatsen zodat iedereen het hier kan vinden :)

De nieuwe topic vind U hier https://www.modelbouwforum.nl/threads/vaardigheden-tips-en-weetjes.269159/

Laatst bewerkt:
Omschrijving: Roerstaafjes hout (FSC) in dispenser box 110mm - 2000 stuks

Materiaal: hout

Afmeting: 11cm

Kleur: natuur

Aantal per doosje: 2000 stuks

Houten roerstaafjes zijn de perfecte duurzame oplossing voor de traditionele roerstaafjes! Onze roerstaafjes zijn sterk en zijn met 110mm het ideale formaat om je koffie mee te roeren! Deze roerstaafjes zitten verpakt in een handzame dispenserdoos die je eenvoudig bij je koffiemachine of op de counter kan plaatsen!

Berkenhout? Want ik heb ook een hele lading loggen. Heb daar het dek mee gedaan en dat is berken. Van de action weet ik niet. Dat was iets donkerder maar net zo zacht.

Back