Beste,
Ik heb eens gekeken en ik vind bouw je boot van Lecturama heel leuk. Dit is de Smit Rotterdam. Het kennismakingspakket kost maar 3,88 je kunt dan eerst kijken of het je wat lijkt, vind je het niks dan zeg je het gewoon af per mail of per telefoon, heel makkelijk. Als je het wel leuk vindt dan hoef je niks te doen en dan krijg je vanzelf het volgende bouwdeel van de boot toegestuurd

.
Ik had ook deel 1 van de kit gekocht.
Na openen heb ik eea bekeken en zag er goed uit.
Gebeld of er nog iets kon met de prijs, KREEG 50% KORTING !!
Echt waar, de factuurprijs per deel werd gehalveerd ???????
Besloten om te kijken wat de volgende zending was. na 5 weken nog niets ontvangen, er waren problemen met leveren.
Het tweede deel (bestaat uit 6 dozen) goed voor 12 weken werk volgens hun. (prijs inderdaad 50%)
Na openen bleek dat er alleen de spanten in de dozen zaten en een klein hamertje met een aantal latjes en de schroefassen.
Ik vond het zelf wat schraal voor zoveel weken werk, ik heb besloten om dit toch niet te doen. dit zou betekenen ongeveer 1 spant per week ??
Zaterdag heb ik de kit bij de winkel gekocht. WAT EEN VERSCHIL !!!!
De spanten zijn in de orginele kit 5 mm dik en in de lekturama kit 3mm.
tevens is de kiel samengebouwd uit een aantal latjes om deze sterk te maken.
De kiel ui de lekturama kit bestaat uit een viertal plaatjes van 3 mm dik die je achter elkaar moet plakken om de juiste lengte te krijgen, lijkt mij niet echt stijf.
tevens raad billing boats aan om eerst de dekken te monteren ivm de krachten bij het beplanken van de romp. bij lekturama zou je moeten beplanken op de kale spanten, welke al veel slapper zijn als de orginele kit.
ik ben blij dat ik nu voor de orginele kit ben gegaan.
groeten Barloman