DeAgostini HMS Victory

Ik zit ook erg te twijfelen om met deze bouwkit mee te doen, maar de maandelijkse kosten (pakweg €30,- voor de komende 2.5 jaar) komen nét op het verkeerde moment. Daarnaast betaal je ongeveer €300 - 400,- bovenop de kit prijs.

De voordelen daarentegen, het bedrag gespreid betalen, de uitgebreide foto handleiding in het Nederlands, de geschiedenis die je mee krijgt, de tools (in mindere mate), de ervaringen van mede abonnementen-bouwers.

In mijn ogen is de meerprijs wel redelijk te verantwoorden en is het niet absurd. Ik wens degene die deze geweldige kit gaan bouwen dan ook veel plezier en succes toe!

Ja maar het foto bouw verslag is niet correct.
Als je dat letelijk doet kom je in de problemen.
Dan heb je op den duur heel je kamer vol met bouw onderdelen.

Kijk op bouwverslag deagostini hms victory

Laatst bewerkt:
halllo daar ben ik weer de victory is van de baan

julie hadden gelijk maar nu maak ik iets veel goed kopers een zelf gemaakten boot van hout

ik gebruik eenRS-380SH motor voor het schip de motor komt van een baby drie wieller(elektrice)
er zat iets aanvast ik weet wat dat was maar eraf gehaald maar motor doet het nog

ik gebruikTE EERST EEN lijmpistol VOOR DE ROMP NU HOUT LIJM
ga morgen (koningningendag) op de markt een goedkoop Uatootje bootje kopen voor een regelaar enz heb een 9 volt accu over 7 dagen meer info en of ik een goeie regelaar enz heb(vakantie) tot binnenkort

HMS Victory - Home

Beste Giant,

Ik bouw zelf de Danmark van Billing boats en dat geeft veel plezier.
HMS Victory van Agostini is erg duur bij andere merke zie je deze aanbieding voor ca € 340. Het voordeel van Agostini is dat de onderdelen al zijn uitgezaagd. Maar het pas maken, schuren en schilderen blijft hetzelfde. Wat zij voor hebben t.o.v. ander Victory modellen is dat zij ook de mensen figuren meeleveren. Ik hoop dat jij hier wat aan hebt.

m.v.g.

Beste mensen,

onlangs zag ik op tv reclame voor de serie voor de bouw van model van de HMS Victory. Dit is een serie van DeAgostini.
(HMS Victory - HOME)

Je koopt hierbij, eventueel per abonnement, elke week een deel à EUR 6,95. Er zijn in totaal 120 delen.
Dit houdt in dat je, verspreid over 2 jaar en 4 maanden, zo'n EUR 840 betaalt voor dit model (inclusief zeilen en enkele extra's).

Ik ben een leek op het gebied van modelbouw maar zou wel een keer een modelschip willen bouwen. Mijn vraag is of iemand hier weet of dit een goede koop is. Ik heb mijn twijfels bij dit soor serie-acties, maar het lijkt wel een mooi gedetailleerd model te zijn.

Verder heb ik gezocht naar modelpakketen met vergelijkbaar schip en detail maar die heb ik niet gevonden. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt :)

Beste mensen,

onlangs zag ik op tv reclame voor de serie voor de bouw van model van de HMS Victory. Dit is een serie van DeAgostini.
(HMS Victory - HOME)

Je koopt hierbij, eventueel per abonnement, elke week een deel à EUR 6,95. Er zijn in totaal 120 delen.
Dit houdt in dat je, verspreid over 2 jaar en 4 maanden, zo'n EUR 840 betaalt voor dit model (inclusief zeilen en enkele extra's).

Ik ben een leek op het gebied van modelbouw maar zou wel een keer een modelschip willen bouwen. Mijn vraag is of iemand hier weet of dit een goede koop is. Ik heb mijn twijfels bij dit soor serie-acties, maar het lijkt wel een mooi gedetailleerd model te zijn.

Verder heb ik gezocht naar modelpakketen met vergelijkbaar schip en detail maar die heb ik niet gevonden. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt :)

hoi daar
deze serie is maar 70 delen!!
dus de prijs en het aantal maanden moet je dan in 2 delen
nu is het wel dat je een vergrootglas met een waarde van minimum 20 euro en een gereedschapssetje met een waarde van bijna 100 euro er gratis bij krijgt en de rest die je er nog bijkrijgt als je dit besteld in plaats van bij de lokale dagbladhandel te halen
als je die dingen van de prijs af trekt dan kom je ongeveer aan dezelfde prijs als je exact het zelfde exemplaar in een modelbouwspeciaalzaak gaat halen
heb er zelf al naar gekeken voor zo en dergelijk schip namelijk de HMS suprise van ongeveer dezelfde grote en die koste mij 280 euro en dan had ik al het materiaal nog niet in het degenlijk in elkaar te zetten
dus waar het eigenlijk op neer komt is dat deze serie nog niet zo duur is dan dat het lijkt
voor een houten bouwmodel heb je echt nog materiaal nodig om het in elkaar te kunnen zetten en voor iets of wat degelijk materiaal moet je er toch nog een hoge prijs aan uitgeven
het is nnatuurlijk ieder zijn keus maar het is een leuke maar een dure hobby

groetjes lise

HMS Victory

Hallo,Ron, ook ik ben nieuw op dit forum. (in België zijn we dus net met de
Victory begonnen). Ik ben 66 jaar en beschouw mezelf als een ervaren
modelbouwer. Ben ook nog bezig aan de Bismarck van Amati die nu in zijn
afbouwfase is: een supermodel geloof me.(radiobestuurd)
Als abonnée heb ik al 5 afleveringen van de Victory ontvangen, in oktober
dus 6,7,8 en 9. Ik zal dus ook wachten tot alle spanten en de dekplaten
aangeleverd zijn om met de constructie te beginnen. De echte V heb ik in Portsmouth al verschillende keren bezocht, zou ik iedereen aanraden.
Ondertussen zal ik met de bouw van de "launch" (barkas) beginnen en
jouw vorderingen op dit forum met interesse bekijken. Tot gauw. Hugo

HMS Victory

Hallo,

De HMS Victory is mijn derde bouwpakket van deAgostini.
Weet iemand of er een tweede laag beplanking komt om de spijkergaatjes te bedekken? (bij de Eendracht was dit ook het geval)
Ik ben niet van plan om de boot te schilderen en de spijkergaatjes zien er niet uit.
ik zie een reactie van jullie graag tegemoet.

Is 1 enkele laag,maar niets zegd dat je er geen 2 laag kan overdoen.
Ga dit ook doen,en ga die spijkertjes niet gebruiken,ziet er niet uit.

iemand intresse aan een niet komplete bouwdoos van de HMS VICTORY van KRICK
met een kleinere bouwdoos met de doorsnede (deze is wel kompleet )
dit aan een redelijke prijs

ondertussen is de doorsnede verkocht , en is de niet komplete bouwdoos nog te koop met een pak aan latjes ( doe maar een bod )

Misschien eens een foto plaatsen van de inhoud van de doos?
Wat zit er in van belangrijke onderdelen zoals ornamenten ed?
En een richtprijsje is ook makkelijker om te verkopen ;)

romp alleen bestellen

ik ga ook de victory maken maar dan alleen de romp want dan ben je wat minder geld kwijt en daar zet ik een motertje in ook al is het wel moeilijk om hem te laten drijven want ik zag dat je de romp met kleine stukjes hout moet bekleden maar hout drijvt toch en anders stop ik er piepschuim in voor wat meer drijf vermogen:D:confused::confused: weten julie hoeveel de romp alleen zou kosten en
weten julie wat voor motertje ik erin moet zetten ik wil graag dat hij 10 tot 20 km per uur kan hij is 1.50 lang

Zo'n romp moet aan de kiel verzwaard worden anders valt het om. Het is niet omdat het van hout is dat het blijft drijven, ijzeren schepen drijven ook. Het is heel moeilijk alleen de romp te bestellen, andere onderdelen zitten er ook soms bij zoals de reddingssloep, anker, kanonnen etc...

Ik vind 840 € in twee jaar afbetalen zo geen zware uitgave. Dan krijg je er een heel mooi schip voor waar met liefde aan gewerkt is. Als het schip klaar is moet het uiteraard in een glazen kist gestoken worden want anders wordt het vuil en zeker als er thuis gerookt wordt.
Mijn huis lijkt een beetje op een museum, dus is de Victory niet mijn proefstuk. Jammer dat er geen werktekeningen bij zitten want die foto's zijn niet altijd duidelijk. Iemand die de Victory als proefstuk koopt, zal wel op zijn geschenken moeten wachten wil hij de romp beplanken want de buigtang en de nagelduwer komt maar later.

Om een jaar later nog maar even op mijn originele post terug te komen: ik ben niet de HMS Victory gaan bouwen. Heb het idee even gelaten voor wat het was en ben nu een jaar later begonnen met een zeer eenvoudig bootje: Baltimore Clipper van het merk Constructo (Junior). Dat leek me een gepast begin om het eens te proberen.

Succes mensen die het toch proberen!

Evert

Laatst bewerkt:
Mocht er iemand interesse hebben, ik heb hier de gesloten paketten van deel 1 tot 30 van de hms victory Deagostini liggen. Ze liggen hier toch in mijn weg en mag voor een prijsje weg.

Foto's kunnen gemaild worden.

Beste bouwers,
Heden terug uit Barcelona,ik was heel verbaasd dat de Victory tentoon werdt
gesteld in het musea-te Barcelone.

Was de moeite waard.
groetjes gerard.

Back