DeAgostini HMS Victory

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Ronk, 25 nov 2020.

  1. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    Ja dat komt door de foto ik zal proberen een foto te maken hoe het echt eruit ziet
     
    Pingu57 vindt dit leuk.
  2. pietsan

    pietsan Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 dec 2011
    Berichten:
    8.209
    Locatie:
    Zeeuws-Vlaanderen
    Fotograferen is ook een vak apart Ronk, om een beetje de juiste kleur op je foto's te verkrijgen is fotograferen bij daglicht en zonder gebruik te maken van de flitser vaak de beste keus.
     
    Ronk vindt dit leuk.
  3. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.784
    Locatie:
    Ittervoort
    Ja, kijk uit Ronk. Voordat je het weet krijg je een hoop gezeur over je heen over de kleuren, terwijl dit in het echt perfect is.
     
    Ronk vindt dit leuk.
  4. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Je hebt een redelijke dunk van jezelf:)
     
    Ronk en Herby63 vinden dit leuk.
  5. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.784
    Locatie:
    Ittervoort
    550x525.jpg
     
    JDS73 en Ronk vinden dit leuk.
  6. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    Wijze spreuk Stephan
     
  7. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Dat is zeker Ronk. Maar ik laat me hier niet openlijk als zeur weg zetten terwijl ik opbouwende kritiek probeer neer te schrijven.
     
    Hoosterw, Mees Ippel en Ronk vinden dit leuk.
  8. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    Ik bedoelde het ook als de spreuk los van deze discussie, opbouwende kritiek is nooit verkeerd en anders zegt dat genoeg over jezelf :):)
     
  9. Heinrich

    Heinrich

    Lid geworden:
    26 jan 2020
    Berichten:
    2.382
    Locatie:
    China
    @pietsan Piet zeg n baie waar ding! Fotografie is ook n kuns - een waarmee ek sukkel, maar nou ja ...
     
    Ronk vindt dit leuk.
  10. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.036
    Locatie:
    Brugge
    Hoe vorderen de werkzaamheden, Rijk?
    Ik moest je verslag al op pagina 3 gaan zoeken?
    Studeren is natuurlijk een geldig excuus om de werf even op een laag pitje te zetten :)
     
    Flying Scotsman, Hans Groenenberg en Ronk vinden dit leuk.
  11. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    Ja, slechte zaak hé? Volgende week toetsweek, dusben volop aan het leren inderdaad. En ik weet dat als ik ga modelbouwen dat ik dan de komende dagen weer bezig ben mijn kamer op re ruimen. Maar daarna zullen de weken weer wat productiever worden:yes:
     
    P Voogt en Hans Groenenberg vinden dit leuk.
  12. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.036
    Locatie:
    Brugge
    Zo hard als wij je aanmoedigen bij het modelbouwen, zo hard moedigen we je aan bij je studies :) zet hem op !:banana:
     
    Flying Scotsman en Ronk vinden dit leuk.
  13. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    Bedankt, dat kan ik wel gebruiken! :thumbsup:
     
    TIMBERWOLF en Herby63 vinden dit leuk.
  14. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.575
    Locatie:
    noord-holland
    :weetnie::thumbsup: leer ze
     
    Ronk vindt dit leuk.
  15. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    Word gewaardeerd:yes:
     
  16. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    en de toetsweeek zit er weer op!:thumbsup::thumbsup: heb nu halve dagen thuis les dus ddat wordt weer veel modelbouwen, de romp beplankt tot aan de verschansingen, binnenkort een update
     
    TIMBERWOLF, Jaques, Herby63 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    De volgende update:

    In de toetsweek was ik vaak vroeg thuis dus dat betekend niet alleen leren, maar ook bouwen:yes:
    de boegbeplanking had ik al eerder helemaal weggesloopt omdat ik te weinig verjongt had. dat is woensdag bijgewerkt tot de 7e huidgang, waar ik gebleven was.

    dus van zo: IMG_20201231_165513.jpg





    naar zo: IMG_20210203_145558.jpg

    En hier begint al duidelijk te worden dat ik de planken aan de verkeerde kant verjongt heb, er komt een negatieve zeeg in. ik dacht dat het juist beter was om aan de onderkant af te schuinen voor een betere aansluiting, maar dan krijg je dit dus.
    en maar weer verder op donderdag met de 8e tot de 13e gang. de negatieve zeeg heb ik opgelost door de 11e gang evenwijdig met de bovenkant van het boegdek aan te brengen, en de kier die ontstond tussen de 10e en 11e gang op te vullen met een instekertie. IMG_20210203_174746.jpg IMG_20210204_172334.jpg IMG_20210204_172409.jpg
    en de vreemde vorm die de romp maakt is op bovenstaande foto redelijk te zien, eerst loopt de lat naar binnen, vervolgens naar buiten en daarna komt de echte bocht richting de kiel weer

    EN dan worden vrijdag de laatste 3 gangen aangebracht, de 14e tot de 16e. Hier had ik niks geen problemen mee, de 16e gang (bovenste plank in de kuil) volgde mooi de bovenkanten van de spanten.
    De verschansingen van het half -en poopdeck lukten prima, niks geen gezeur. vooraan was dat anders, kwam bij de 16e gang erachter dat ik vergeten was te verjongen, en daardoor zouden de 2 latjes van de bakdekverschansing niet passen. de laatste 3 gangen waarvan de lijm nog niet droog was maar weer afgebroken, verjongt weer aangebracht en dat zag er al een stuk beter uit. nog steeds iets aan weinige kant maar dat komt wel goed. IMG_20210205_172821.jpg IMG_20210205_190947.jpg IMG_20210205_191027.jpg
    EN nu nog de achterkant in de goede vorm van het sjabloom wat deagostini meegaf in aflevering 24 afzagen. heb het iets te ruim gehouden maar dat wordt later nog wel verder aangepast. IMG_20210205_184629.jpg IMG_20210205_190937.jpg
    de kier vooraan bij de boeg zit precies op de plaats waar ooit een geschutspoort zat dus zodra die er weer inzit is het weer helemaal top:thumbsup:
    Dus de romp van het bovenwaterschip zit dicht, ben best tevreden eigenlijks:goal
     
    P Voogt, Sjors Blomberg, walter10 en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Ronk

    Ronk

    Lid geworden:
    13 dec 2019
    Berichten:
    1.434
    Locatie:
    Helena Geertje
    En dan het boegdek dat ik nog wilde beplanken, dit deed ik omdat ik wel de juiste kleur wil kunnen zien als je met een zaklamp door de ingangsdeuren schijnt. bovendien komt er verlichting op dit dek dus ik wil het wel goed hebben. eerst een heleboeel latjes van de beplanking van het bovenste batterijdek gestolen (aflevering 45), doormidden geknipt waarmee ik 26 latjes had. IMG_20210208_122211.jpg
    vervolgens een doek licht bevochtigt met de ebben beits van kolderstok, en vervolgens opgewreven, alsof je met terpentine verf wegwrijft. dan worden ze deze kleur: IMG_20210208_123927.jpg
    Het dek hiermee beplankt, het breeuwen deed ik d. m. v. een stift, draden ertussen lijmen lukte niet echt, maar dat ga ik later zeker nog eens proberen.
    IMG_20210208_133253.jpg

    toen ik op de helft was eerst het mastgat uitgevijld, zodat ik er nadat het dek dicht ligt nog goed bij kan.

    IMG_20210208_144816.jpg

    en een kiekje door de ingangsdeur: IMG_20210208_152648.jpg

    EN hierbij nog een foto waarop de kleurkeuze goed te zien is, de verf is niet goed schilderbaar voor dit soort kleine klusjes maar daarom heb ik een potje verf verdunt.
    IMG_20201230_113718.jpg
    In het midden staat een kanon in de okerkleur van admirality paints
     
    ThVo, JDS73, P Voogt en 10 anderen vinden dit leuk.
  19. walter10

    walter10

    Lid geworden:
    7 nov 2020
    Berichten:
    438
    Locatie:
    zeeland
    hou vol, bij mij is de romp ook altijd AFZIEN en DRAMA.:mad::mad:
     
    Ronk vindt dit leuk.
  20. Pingu57

    Pingu57 Forum veteraan

    Lid geworden:
    14 dec 2014
    Berichten:
    8.197
    Locatie:
    Leeuwarden
    Mooie vooruitgang Rijk :):)
     
    Ronk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina