Deagostini Yamato bouwvorderingen, tips en meer

• Topicstarter Topicstarter Danny van Dijk
  • Startdatum Startdatum
Ik heb het boek van janusz skulski over de yamato hier staan de volgende kleuren in:
Kleurmengen:
15% zwart,75% wit,6% bruin 4% blauw. Voor de opbouw,romp kanonnen e.d.
20% rood,65% bruin,10% zwart,5% wit. Voor het onderwatergedeelte.
Oker voor de antislip strips op het vliegtuigdek.
Goud voor de"chrysanthemum crest op de boeg en de naam van het schip.
Zwart voor de mast en "funnel".
Het houten dek was ongeschilderd hinoki cypres hout met een grijsachtige tint.
Vliegtuig bovenop zeegroen en onderkant gull grey.
Wit voor de azimuth scales van de AA rangefinders

HE Danny,

Ziet er al goed uit man.
Mijn miniprojectje ;) ligt helaas nog steeds stil door tijdsgebrek en andere zorgen...
We moeten echt weer eens ff afspreken.
Kan ik tenminste irl je bootje zien :D

hebbie volgende week ergens tijd? Hoor het wel.

Hallo allemaal,
Ik dacht, ik heb nu tijd, laat ik maar eens beginnen met bouwen. Met 13 delen kan ik wat meters maken.. Ik naar allerlei doe-het-zelf zaken voor plamuur en primer in een spuitbus. Helaas dus, nérgens te krijgen. Kwam niet verder dan witte primer. Heeft iemand een idee waar ik ze kan kopen? Is er misschien online een mogelijkheid om ze te bestellen of heeft iemand een goed alternatief?

Alvast bedankt,
Bart

Verfen

Danny en geachte medeforumers,

Met enige bewondering kijk ik naar je ge-etste toevoegingen. Aangezien ik geen enkele ervaring heb met het etsen laat ik dat maar achterwege alhoewel ik het bijzonder mooi vindt en ik zit te piekeren hoe ik iets dergelijks ook voor elkaar kan krijgen. Dank voor je inspiratie. Nu nog de techniek leren...:-).

Ik heb echter ook nog een ander vraagje. Ik twijfel enorm over wanneer te gaan airbrushen.
Ik zie op de dvd dat ze eerst alle "ijzerwaar" in elkaar zetten en dan gaan verfen.
Echter in de handleiding doen ze het al per onderdeel en lijmen de onderdelen er later op.
Wat is jullie mening?

Nog een vraag aan Danny. Ik heb gelezen dat jij Bison kit lijm gebruikt. Kan jij mij aangeven welke dat precies is? Dank alvast voor je antwoord.

Groet,
John.

Licht de bouw stil op dit moment?ik heb al een tijdje niks meer gezien.

Ok,dus er zit al schot in.Ik ben erg nieuwsgierig hoe hij er uit ziet op dit moment.

Groeten,

Bert

Ik ben net abonnee geworden van Bouw Zelf de yamato. Ik hoop binnen een paar weken Deel 1 tot 19 te hebben en er aan te beginnen ;) ik zal ook meedoen met het posten van screenshots :)

wijnandd

Hallo Danny en de rest,
Dan eindelijk begonnen. Heb nu de eerste 2 delen gedaan. Erg verslavend allemaal. Ik had wel wat moeilijkheden met de houten basis van het hoofdgeschut uit deel 2. Deze heb ik behoorlijk moeten bijvijlen om het passend te krijgen, maar uiteindelijk gelukt. Zal een dezer dagen wat fotootjes sturen van het resultaat. 't ziet er allemaal goed uit tot nu toe en hoef eigenlijk weinig te corrigeren. Wel maak ik er nu een gebruik van om de metalen delen na het schuren nog even goed te ontvetten, dat helpt met lijmen..

Groet,
Bart

We hebben hier: een stelletje kunstenaar op het forum zitten:rolleyes:
Die vijlen alles bij in plaats van pas:thumbsup:
mvg
Frederik:D:D

yamato

Ik ben bezig met de Yamato en ik loop vast op de huidbeplating door middel van dunne latjes. Ik heb er geen ervaring mee en ik kan de juiste lijmsoort niet vinden. Ik koop de pakketten wel maar ben tijdelijk gestopt omdat ik eerst de nodige kennis wil vergaren

Ik vind Deagostini tamelijk onzorgvuldig ook al omdat er geen reservedelen zijn. Er wordt gesuggereerd dat het gemakkelijk en eenvoudig is. Tevens worden we iedere keer aangemoedigd om dingen te spuiten. Ik wacht liever tot ik een set metalen delen compleet heb.

Graag zou ik in klein clubverband verder willen werken an de Yamato maar ook eventueel aan andere projecten.

Mijn naam is Willem van Velzen en ik woon in Amsterdam. Ik ben bereikbaar op 020 6461727 of mijn E-mail velze322@planet.nl

Groeten en dank voor de attentie

he Yamato bouwers, mezelf net aangemeld op dit forum, erg leuk om dingen te lezen de bouw van mijn Yamato kan je volgen op welkom op de website van, reacties zijn welkom, zelf heb ik tot nu toe geen problemen gehad met het bouwen, alleen de latjes voor de romp wil nogal eens wat verschil inzitten qua hardheid ( wat niet altijd leuk is met lijmen)

Willem , ik doe het met gewone houtlijm, en ieder latje vastzetten met spelden

Back