Deagostini Yamato bouwvorderingen, tips en meer

• Topicstarter Topicstarter Danny van Dijk
  • Startdatum Startdatum
Hoi modelbouwers.
Toevallig hier bij jullie terechtgekomen.
In België is deze kit pas aan deel 4. Wat inhoud dat ik hier weinig kan vertellen, maar wel veel kan leren over wat jullie meemaken en hoe het valt op te lossen.
Ik zal natuurlijk nu en dan ook wel enkele foto's posten van mijn vorderingen.

Yamato

Hello,beste modelbouwers.

Ook ik zoals Eriksson ben hier toevallig terechtgekomen.
Ik ben ook aan deel 4 begonnen, dus lopen wij wat achter op jullie,
wat wel voordeel geeft door de deskundige uitleg door jullie gegeven.
Ik wens allen nog veel bouwplezier.
Tot de volgende.:)

welkom Belgische deelnemers...........waarom deze site nog bestaat vraag ik ten zeerste af, 2 weken geleden een posting geplaatst en niemand geeft hier enige reactie ........... niemand die hier reageert, :confused: als je wilt kijken hoe het met de Nederlandse bouwvorderingen staat kijk op mijn site welkom op de website van en verder vind ik het jammer dat er niet word gereageerd

welkom Belgische deelnemers...........waarom deze site nog bestaat vraag ik ten zeerste af, 2 weken geleden een posting geplaatst en niemand geeft hier enige reactie ........... niemand die hier reageert, :confused: als je wilt kijken hoe het met de Nederlandse bouwvorderingen staat kijk op mijn site welkom op de website van en verder vind ik het jammer dat er niet word gereageerd
Er staat immers meer wat anders op dan modelbouw he
mvg
Frederik:D

Hai Joop,
Ik ben eens gaan kijken op je site en het ziet er goed uit.
Zoals reeds vermeld ben ik begonnen aan nr.5
In ieder geval je bent goed bezig , laat nog wat meer zien van je vooruitgang, met of zonder problemen. In ieder geval bedankt voor de tips.
Ook van alle andere bouwers.
M.V.G.;)

KLEUR GRIJS.
BESTE YAMATO BOUWERS,
Na wat rondvragen zou het juiste grijs TAMYA IJN GREY 67 ZIJN ?
icon5.gif

V.G.

plamuren en schuren, schuren en plamuren
daarbij de opmerking dat ik de 2 onderdelen in de cirkel zéér slecht vind passen, zowel aan de linker als aan de rechterzijde, er zit dan ook een berg plamuur tussen
meer foto's op welkom op de website van

hoe krijg ik een foto upgeload ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Yamato

Wow, Danny,
Het ziet er zeer prachtig uit.

Wij wachten nog op 6/7 deze week.
Hopelijk maken wij er ook zoiets van. In ieder geval bedankt voor Uw goede raad.
Ook Joop zijn schip ziet er al zeer goed uit. Proficiat noorderburen.
m.v.g. CHIFTY
:eek:

Hallo,
Laat ik me eerst even voorstellen: Mijn naam is Wim, ik ben 58 jaar en sinds kort bezig met modelbouw. In feite is de Yamato mijn eerste model.Tot op heden heeft het geen echte problemen opgeleverd, hoewel ik niet kan tippen aan de kwaliteit van Danny van dijk z’n werk.

tot zover de introductie, dan nu het probleem: bij magazine 24 worden twaalf latjes geleverd. Acht zoals bij de eerdere afleveringen en vier afgeschuinde. Volgens de stappen 16 t/m 18 moeten aan elke zijde de afgeschuinde latjes in een dubbele rij tussen de spanten 6 t/m 12 worden geplakt. Maar dat kan niet. Daar zijn de latjes niet lang genoeg voor. Bovendien passen de gewone latjes, waarmee de overgebleven ruimte moet worden opgevuld dan niet meer.

De “oplossing” ligt voor de hand: de afgeschuinde latjes moeten voor een enkele rij tussen de spanten 6 en 12 worden gebruikt en de resterende ruimte opgevuld met de gewone latjes. Dat zou precies passen. Maar ik ben een beginner en weet niet of ik dat juist zie. De site van de uitgever helpt ook niet echt. Op mijn mailtje over dit probleem kreeg een 06 nummer wat ik maandagavond kan bellen. Dat boezemt me niet echt vertrouwen in. Vandaar: is er iemand die weet hoe het moet?

Alvast bedankt.

Wim

Volgens mij is er het een en ander niet helemaal goed vertaald. Logischer wijs klopt het niet om onder de schuine lat een tweede schuine lat te plaatsen. De spanten lopen immers al schuin. Na wat kleine research kwam ik deze foto's tegen met dank aan een Japanse bouwer met een naam die ik helaas niet kan lezen:

ita2003.jpg

ita2007.jpg

Hier zie je duidelijk dat alleen de bovenste laten afgeschuind zijn.

Ik hoop dat je hier wat hebt. Morgen meer.

grtz.

Danny

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, Hier heb ik zeker wat aan. Dit klopt met wat ik dacht. Een vertaalfout is natuurlijk heel goed mogelijk. Het is niet de eerste.

Maar dan worden er in Japan blijkbaar langere latjes geleverd. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen, omdat hier de afmetingen van de onderdelen bepaald worden door de afmetingen van de envelop.

In ieder geval hartelijk bedankt.

het word hier al een paar keer aangehaald, en klopt allemaal. In deel 24 er klopt er geen snars van de tekst in het tijsdschrift.

"plaats strook 7 aan de stuurboordzijde, tussen het 6e en 12e dwarsspant, verder dan het 11e dwarspant kom ik ook niet.

dan zouden er 2 stroken 7 onder elkaar moeten ???.....daar heb ik gisteren ook al mee zitten vechten, en nu ik de foto's zie (met dank aan Danny) heb ik het toch goed gedaan.

Ik zit alleen met een ding, er word nergens meer geschreven over de 2 stroken 7 die nu nog over zijn, lopen die nu vanaf het 11e dwarsspant tot en met het 14e dwarsspant, want volgens het plaatje is het een strook 6 die daar moet zitten ???!!!!! en als ik dan op afb. 26 kijk zit daar ind. een strook 6
waar moeten dan de stroken 7

Back