Decathlon van Phoenix (BosModelAir)

Lijkt op die dornier, die al tig keer gerepareerd was, en waarbij de ene fout na de andere gemaakt werd..

Toch mooi om te zien dat een kist die de meeste mensen al tig keer hadden afgeschreven, opnieuw, en opnieuw, en opnieuw word opgebouwd...

Al zou ik op een gegeven moment toch aan mezelf gaan twijfelen..

Keep upthe good work, kunnen toch weer wat mensen van leren.. ( kwa het niet direct afschrijven van een kist)

Lijkt op die dornier, die al tig keer gerepareerd was, en waarbij de ene fout na de andere gemaakt werd..
Verklaar je nader?

Toch mooi om te zien dat een kist die de meeste mensen al tig keer hadden afgeschreven, opnieuw, en opnieuw, en opnieuw word opgebouwd...
Kwestie van "houden van bouwen" ;-)

Al zou ik op een gegeven moment toch aan mezelf gaan twijfelen..
Doe ik ook dagelijks :roll:

Hmm, mijn reactie klinkt wat bot lees ik nu, maar jemig, het word ook wel uit gelokt
Naja :D

Excuses, ik vergis mij. Het was dat 2 motorige 3m toestel. Welk model het was weet ik zo niet meer. Je verkocht hem later hier op het forum. Dit na al tal van reparaties.
Ik heb even gezocht op BosModelAir, maar kom hem zo niet meer tegen.

Al met al, nog steeds respect voor voor het alsmaar gedult hebben, en opknappen van...
Doen er niet veel...

Excuses, ik vergis mij. Het was dat 2 motorige 3m toestel.
Ah de nomad-3-mtr-twin-2x10cc

Die was na aanschaf opgeknapt, bij de maiden gecrasht (reversed ailerons :lol: ) en toen weer netjes vliegens gemaakt, ach een keer een stabilo los maar dat hoort erbij ;-)

Al met al, nog steeds respect voor voor het alsmaar gedult hebben, en opknappen van...
Dank :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Als vliegtuig bij BosModelAir heb je een zwaar leven .

Maar je hebt daar wel 7 levens en krijgt regelmatig een nieuw jasje. :mrgreen:

Mvg Johan

Zo weer een klein berichtje van de Decathlon met een onbekend aantal levens.

Laatste keer kreeg ik de motor maar niet goed lopend, van alles gedaan maar hij bleef maar etteren.
Kist op de schap gegooid en tijden niet naar omgekeken.

Maar nu m`n vliegende voorraad slinkt de Decathlon weer van de schap af getrokken en de tank verwijderd.
Nou dat zal het wel eens kunnen zijn, die was zo lek als een mandje (naja, gescheurd in ieder geval).

Eens kijken of de kist zelf nog hoogtevrees heeft komende woensdag.

Het heeft iets langer geduurd maar vanavond heeft de Decathlon weer lekker gevlogen.
Nog wel zonder motorkap maar die mag er nu weer op.

Motortje pruttelt weer tevreden rond, z`n leven is nog niet beeindigd :D

Hallo Berto,

Leuk om te horen , was gisteren ook prima vliegweer na lange tijd. Gisteren ook heerlijk gevlogen met mijn nieuwe Spacewalker 2,10 mtr, de ZG20 loopt prima, dus vandaag de kap pas maken.
met vrgr Rido

Was gister heerlijk vliegrweer :yes:

Die Spacewalker met ZG20 is een mooie combinatie.

1,5 jaar geen berichten hier betekent niet dat de Decathlon ook niet gevlogen heeft.
Heb hem vorig jaar nog geregeld uitgelaten.

Nu maar weer eens van het schap gepakt en eindelijk de linker rolroer sertvo vervangen.
De servo deed een beetje raar, bij volle uitlag deed ie er 3x zo lang over als rechts en het ging stapsgewijs.
Weinig last mee gehad met vliegen maar nu toch maar eens een servo verwisseld.

Dat werkt nu ook weer, meteen de kist maar een beetje schoon gemaakt.
Staat er nu weer helemaal klaar voor.

Misschien eens de moeite nemen om de motorkap weer wat op te knappen, even zo de bespanning rond de hoofdwielen.
Kist zit verde nog zo mooi in het bespan (kan ook bijna niet anders) dat ie er overall nog prima uit ziet.

Zal hem woensdag maar weer eens de eerste vlucht van 2012 laten maken.

Grt,
Berto.

Hi Berto,

Decathlons blijven leuke vliegtuigen, vandaag nog mee gevlogen, volgens mij van dezelfde fabrikant, alleen niet zoveel meegemaakt..

Heb er ook nog een van 2 mtr met zg20, vliegt ook heerlijk, wel opletten bij de start.

Je hebt er morgen mooi weer bij, wordt weer gezellig op de hei.

Veel plezier, Rido.

Het lijkt schitterend weer te worden, als die buien maar wat langer wegblijven.

Ach en is zo`n lekker gooi en smijt kissie, lekker voor tussen door.

Grt,
Berto.

Back