Ik vrees dat de neus eraf is gekomen doordat hij doordrengt was van olie zoals ik op het eerste gezicht kan zien.
Nop.
De neus is er zo af gekomen omdat bij de eerste crash (zie helemaal het begin van dit topic) deze als een legpuzzel in elkaar is gezet zonder noemenswaardige echt verstevigingen.
De nues hing meer op de balse 1,5mm rompbeplanking dan op de triplez spanten etc. ;-)
Zolang er niet gecrasht wordt is het voldoende maar nu was het even teveel voor deze kist.
De kist ging goed hard de grond in en de schade valt mij alleszins nog mee, had een grotere schade en total loss verwacht maar hier is wel weer wat mee te beginnen.
Tzt zal de romp kompleet kaal worden getrokken want "oplappen" is deze kist niet waard.
De romp moet er weer spik en span uit zien zonder teveel lapjes oracover dus kaal zal die worden.
Ook gaat dan de Saito 65 weer op de neus als die tzt weer gerepareerd is, dan wordt het weer een sportief kistje in plaats van rustig rondfladderen.
En de eerste reaktie van Onno hierop was: "Heeee, dan hebben we 2x een Saito 56

eens kijken wat voor een twin we daar omheen gaan bouwen

".
Mhhh, misschien wordt het dan stilaan tijd om eens een P-38 te gaan maken voor deze motoren :roll:
Maar ja, rustig aan wordt mijn bouwhok weer gevuld met schade kisten dus voorlopig heb ik wel weer wat werk liggen (en er was nog genoeg te doen ;-) ).