DeLorean uit Back to the Future

Robbie TPC

Forum veteraan
Dit is de standaard DeLorean schaal 1/18 die ik ga gebruiken als referentie model om een 1/9 electro RC model te maken,

CIMG0356.jpg

Als alles goed gaat dan komt hij er zo uit te zien, inclusief vuursporen :wink:

Backto.jpg

Zodra ik foto's heb van de ontwikkelingen zal ik ze posten :wink:

Oké, daar gaat ie dan...
Vandaag heb ik de 2D vormen van de DeLorean overgezet op triplex, de tekeningen van de auto heb ik op ware grote uitgeprint.

plan.jpg

Morgen weer even een foto maken want hij begint nu al op een 3D Delorean model te lijken :wink:

EDIT: net even een foto gemaakt van de stand van zaken, vorm begint te komen.
De triplex plaatjes zorgen ervoor dat het model symetrisch is en ze zijn een handig hulpmiddel voor als ik met de klei ga beginnen.
Ik ga dit model hier en daar nog wat opvullen met styropor zodat ik geen kilo's klei hoef te gebruiken.

skellet.jpg

opgevuld met styropor/piepschuim,

piep.jpg

Nu ga ik beginnen met de klei.

Kleimodel krijgt vorm, met een beetje mazzel kan ik morgen (avond) een mal gaan maken van het model,

klei.jpg

Er zit ongeveer 5 kilo klei in het model,

klie.jpg

Dank jullie wel.

Het schiet idd lekker op, 'k heb zojuist de eerste helft van het model ingepakt in gipsverband. Even laten drogen en dan de andere kant inpakken.

gips.jpg

De eerste mal is eraf, nu moet de tweede nog even drogen.

gip2.jpg

ziet er veelbelovend uit :D
ga het zeker volgen.

wel een smerig werkje of lijkt dat maar zo

gr bas

heb je een lijst van punten die je gaat volgen/doen verder ?

interessant topic, zeker als ik de hazzard wagen zag.

Ik heb niet echt een lijstje van wat er nog verder gedaan moet worden, tenminste niet op papier. Belangrijkste voor mij is dat de body zoveel mogelijk op de echte auto gaat lijken. Zodra de body klaar is ga ik aan het chassis beginnen, net als bij de General Lee :wink:

Ik lig voor op schema, zojuist de eerste helft van de body met glasmattjes en polyester hars bedekt,
polyester.jpg

En geeft ook lekker veel troep :lol:

Morgen de andere helft.

Vandaag de tweede helft gedaan en de twee stukken aan elkaar bevestigd. Voor en achter heb ik 2 triplex plaatjes samengesmolten met de body, hier en daar nog wel even overtollig polyester verwijderen.

onder.jpg

De achterklep op mijn model heb ik niet nodig dus die moet ik er nog uit zagen,

achter.jpg

Daarna word het weer schuren en plamuren en nog een keer schuren en plamuren,

voor.jpg

Gerard_nl zei:
heb je een lijst van punten die je gaat volgen/doen verder ?

interessant topic, zeker als ik de hazzard wagen zag.
Vooral als je het einde van dat topic zag... een kaars die uitging :mrgreen:

Deze keer willen we resultaten PropCeeper!
Op zijn minst die vlammen en dat die wagen in de toekomst gelanceerd wordt!
De kap alleen mag ook.

Maak ons trots :)

Kaarsje van de General Lee topic is idd uitgebrand (mag ook wel na 200+ reacties en 12500 keer bekeken), maar volgend jaar (in de lente) komt als klap op de vuurpijl... De sprong over een sloot :wink:
De DeLorean word in iedergeval geen brandstof auto.

ah je gaat de polyester kap zelf gebruiken als kap? Kun je nergens terecht om een vacuumvorm te trekken over bv je (perfect afgewerkte) kleivorm?
Manier van werken iswel erg mooi met de betere huis- en tuinmiddelen.

Ja dat klopt, deze polyester kap word het uiteindelijke model van de auto. Kleimodel heb ik weer uit elkaar gehaald want die heb ik niet meer nodig.

Gisteren en vandaag heb ik gewerkt aan de achterkant, de klep heb ik uitgezaagd en een triplex bak gemaakt.
Het hout krijgt nog een polyester laagje,

vand.jpg

De klei bewaar ik in een plastic zak.

Zo, na een paar dagen adem pauze ben ik weer verder gegaan met schuren. Een aantal plekken heb ik al met spuitplamuur gespoten zodat de kleine oneffenheden beter zichtbaar zijn.
De opstaande randjes boven de spatborden heb ik gemaakt van epoxy, verder moet er hier en daar nog wat geschuurd worden.

IMG_0130.jpg

Als het schuren helemaal klaar is gaan de ramen eruit :wink:

Back