Bedankt voor alle reacties :!: :!: :!:
@Low_E
Ik gebruik ook tape maar meestal teken ik het af potlood of stift, tape gebruik ik in de begin fase van het schuren en plamuren. Tape is ook handig als er ramen of randen afgezaagd/uitgeslepen moeten worden.
De scherpe hoeken/randen zijn in het begin handig om te zien dat alles recht of rond en symetrisch is, ik heb ze inmiddels hier en daar wat afgerond.
@Mustang
Ben blij dat je over de RVS look begint want daar maak ik me wel een beetje zorgen om. De kleur zelf heeft inderdaad iets champagne achtig, zelf zie ik er ook een vleugje brons in. Makkelijkste of wat het meest praktische zou zijn is in één keer de juiste RVS kleur.
De kans op schade tijdens het rijden met dit model is zéér groot (tenminste...ik als coureur :lol

, repareren is niet zo moeilijk maar de lak of paintjob herstellen is een ander verhaal. Ik kan redelijk goed spuiten/schilderen maar zo goed ben ik ook weer niet :lol: :wink:
Kleine update, ik heb de body even opzij geschoven want ik kon het niet laten om aan het chassis te beginnen.
Eerst heb ik een mal gemaakt voor de bodemplaat van papier (beste is karton), daarna overgetrokken op een 2 mm dik aluminium plaatje,
Vandaag heb ik de vorm van de bodemplaat uitgezaagd met een handfiguurzaag, randen wat bijgeveild en de oppervlakte geschuurd.
Daarna dubbel gecheckt of alle boorpunten op de juiste plaats staan,
Heel belangrijk dat alle gaten op de juiste plek zitten...
...als dat goed is gegaan dan heb je weer iets wat op een chassis begint te lijken,
De tekening die hier gisteren stond heb ik verwijderd omdat hij niet alleen betrekking heeft met dit DeLorean project, word anders een beetje verwarrend.
Ik zal een topic maken bij bouwtips rijdende modellen over hoe je een chassis of frame kan aanpassen aan een body :wink: