DeLorean uit Back to the Future

Dat is het zeker, en de films van Back to The Future heb ik ook al meer dan 100 keer gekeken(geen gein), dus daarom vind ik zijn project ook prachtig.
 
Euh... nieuw chassis maken?! Waarom koop je dan een Pro2?! Gaat hij veel langer of korter woren dan?

Hoe doe je het dan trouwens met de 4WD? Of maak je hem nu alleen RWD?
 
Gammapooka zei:
Dat is het zeker, en de films van Back to The Future heb ik ook al meer dan 100 keer gekeken(geen gein), dus daarom vind ik zijn project ook prachtig.

Ik denk ook dat ik alle Back to the Future films bij elkaar meer dan 100 keer heb gezien, en het blijft nog steeds leuk.
Er zijn 4 verschillende versies van de Time machine,

Eerste versie heeft plutonium nodig, deze versie ga ik trouwens maken (uit de eerste film)
de.jpg

Tweede versie kan vliegen en heeft Mr. fusion, (uit de eerste en tweede film)
delor.jpg

Derde versie heeft andere wielen en extra tuuters en bellen, (uit de derde film)
del.jpg

Vierde versie kan enkel op een spoorlijn rijden, (uit de derde film)
delo.jpg


@ Mark 013,

Chassis word 5 mm korter (wielbasis) en 5 mm breder.
Hij word 2WD :wink:
 
PRopkeeper zorgt iig weer voor hoog kwijlgehalte bij collega 1/10 rijders, iig bij mij zeker!

Ben gek op film auto's heb zelf al diverse in bezit in de schaal 1/18, en heb zelf ook plannen voor 1/10 bouw hiervan.

Krijg dus ook voldoende motivatie door Propkeeper.

Keep up the good work! :worship: :worship: :worship:
 
ShadesInBlack zei:
De scherpe hoeken strak krijgen ligt niet altijd voor de hand.
...
Heb onlangs gehoord van een pro hoe je dat kan doen: langs één kant van de lijn tape plakken en de andere zijde schuren. Daarna de geschuurde kant afplakken en de eerste zijde schuren.
Werkt goed.
 
KLopt helemaal, zover ik weet schuren ze in een spuiterij zo ook scherpe randen aan een carosserie !
Echt een heeeeeeel mooi project !!... dit is in mijn ogen echt modelbouw... en daar zal heel wat tijd in gaan zitten... ga je project met heel veel belangstelling volgen.

Waarschijnlijk ben je nog lang niet zo ver maar denk dat je de RVS look op de volgende manier heel goed kan bereiken !
Aangezien het om geborsteld RVS gaat moet je zorgen dat de ondergrond net als het origineel in de lengte richting fijn geschuurd (geborsteld) is.
Vervolgens een zwarte ondergrond aanbrengen (dan eventueel de delen die zwart moeten blijven afplakken), dan hele dunnen lagen Alclad Chroom spuiten over de zwarte laag.
Omdat de ondergrond niet spiegelglad is zal de chroomlaag ook mat blijven, de kleur kan je ook goed bepalen doordat je de chroom lage langzaam opbouwt word de kleur geleidelijk steeds feller naar chroom toe !, je stopt gewoon met het aanbrengen van lagen als je de juiste tint hebt bereikt ! (de eerste laag is zwart/chroom en word daarna steeds helderder).
Aangezien RVS een beetje een champagne achtige gloed heeft kan je er ook nog voor kiezen om voordat je met chroom begint een laag goud aan te brengen !, deze goude kleur komt dan weer een klein beetje terug in het chroom !.. op die manier zou je een champagne kleurige rvs kleur moeten bereiken.

Succes verder met het project !
 
Ik ben HEEL erg benieuwd naar het eindresultaat :D

Nog veel succes.
 
Bedankt voor alle reacties :!: :!: :!:


@Low_E
Ik gebruik ook tape maar meestal teken ik het af potlood of stift, tape gebruik ik in de begin fase van het schuren en plamuren. Tape is ook handig als er ramen of randen afgezaagd/uitgeslepen moeten worden.

De scherpe hoeken/randen zijn in het begin handig om te zien dat alles recht of rond en symetrisch is, ik heb ze inmiddels hier en daar wat afgerond.

@Mustang
Ben blij dat je over de RVS look begint want daar maak ik me wel een beetje zorgen om. De kleur zelf heeft inderdaad iets champagne achtig, zelf zie ik er ook een vleugje brons in. Makkelijkste of wat het meest praktische zou zijn is in één keer de juiste RVS kleur.
De kans op schade tijdens het rijden met dit model is zéér groot (tenminste...ik als coureur :lol:), repareren is niet zo moeilijk maar de lak of paintjob herstellen is een ander verhaal. Ik kan redelijk goed spuiten/schilderen maar zo goed ben ik ook weer niet :lol: :wink:


Kleine update, ik heb de body even opzij geschoven want ik kon het niet laten om aan het chassis te beginnen.
Eerst heb ik een mal gemaakt voor de bodemplaat van papier (beste is karton), daarna overgetrokken op een 2 mm dik aluminium plaatje,

flits.jpg


Vandaag heb ik de vorm van de bodemplaat uitgezaagd met een handfiguurzaag, randen wat bijgeveild en de oppervlakte geschuurd.
Daarna dubbel gecheckt of alle boorpunten op de juiste plaats staan,

figuurzaag.jpg


Heel belangrijk dat alle gaten op de juiste plek zitten...

bodemplaat2.jpg


...als dat goed is gegaan dan heb je weer iets wat op een chassis begint te lijken,

Chassis2.jpg



De tekening die hier gisteren stond heb ik verwijderd omdat hij niet alleen betrekking heeft met dit DeLorean project, word anders een beetje verwarrend.
Ik zal een topic maken bij bouwtips rijdende modellen over hoe je een chassis of frame kan aanpassen aan een body :wink:
 
Ben vandaag bezig geweest met het upperdeck en is alweer bijna klaar, bij deze plaat was het wat lastiger om de gaatjes op de juiste plaats te krijgen,

alumi.jpg


Upperdeck past percies :D Ik moet alleen nog de randen ombuigen (idem voor bodemplaat), en een paar afstandhouders (30 mm) tussen de platen doen.

gaatjes.jpg


Als het plaatwerk klaar is dan spuit ik het zwart, en daarna is de body weer aan de beurt :wink:
 
Hij is zo groot omdat er een interieur in komt inclusief Doc Brown en Marty McFly, misschien komt Einstein de hond er ook nog bij.
 
Dank je wel.

Zojuist even gekeken of de body past op het chassis, hier en daar moet er nog wel wat aanpassingen gedaan worden.
Er moet een stukje uit de body gehaald worden (rood gemarkeert op foto), paarse tandwiel loopt er tegenaan.
Ook voor de bevestiging van body op chassis moeten er nog 4 gaten geboort worden, de voorspatborden mag ook nog iets afgeveild worden,

oke.jpg


Verder past het prima, alsof het ervoor gemaakt is :lol:
 
Kun je niet voor een andere verhouding gaan???
Zonde om in de body te snijden....
Desnoods doe je de pinion kleiner en kan het hoofdtandwiel ook kleiner....

Je zou kunnen kiezen om zelfs ook niet te boren voor de body posts, deze kan je ook anders doen, en in de kap lijmen, en desnoods met klittenband aan de zijkant vast maken....

Der was een merk dat deze post kant en klaar aanbood, kijk even op rc junkies voor het nieuws bericht...
 
Klein stukje uit de body is geen ramp, als de uitlaten erop zitten dan zie je het niet meer.

Voor de bevestiging ga ik gebruik maken van (kleine) gereedschapklemmen, voor de Aston Martin body heb ik ze ook gebruikt,

klem.jpg


De schroeven die door het polyester heen gaan hebben verzonken koppen die met wat plamuur weggewerkt worden zodat je ze niet meer ziet.
 
Oke dan, dan had ik je verkeerd begrepen, dacht dat er de traditionele manier van vast zetten gebruikt zal worden....

Vondt het al zo zonde, maar dit verlaart alles...
 
Kleine update,

De randen zijn vandaag omgebogen (met dank aan Smederij Felix) en ik heb het plaatwerk een eerste laag gegeven,

zwartopen.jpg


Even gekeken of alles er in past,...

inside.jpg


upperdeck op z'n plaats en opgeruimd staat netjes,

insideout.jpg


Volgende stap, carbon plaatjes voor en achter vervangen voor aangepaste alu plaatjes, daarna een systeem maken dat vonken maakt en een vuurspoor achter laat.
Maar eerst ga ik weer verder met de body :wink:
 
Dat gaat er steeds vetter uitzien!
Ben benieuwd naar de lak..
 
Back
Top