DeLorean uit Back to the Future

Ziet er zeer interessant uit, ben benieuwd naar het eerste spuitwerk straks! :yes:

Thanks.

Vandaag heb ik een lijn gemaakt aan de zijkanten van de body. Onder de lijn loopt het strak met de body en boven de lijn is het een klein beetje afgerond. (niveau verschil in "plaatwerk" )
De basis van de lijn zijn satéstokjes :D verder heb ik gebruik gemaakt van glasvezelplamuur en polyesterplamuur,

Sat.jpg

Zeer mooi. Lekker strak. De scherpe hoeken strak krijgen ligt niet altijd voor de hand.
Kan het zijn dat je glasvezel, polyester en epoxy hier en daar wat door elkaar haalt? Polyesterplamuur dat glasvezelgevuld is bestaat, kneedepoxy ook, gewone polyesterplamuur ook, maar ik vermoed niet dat je alles in huis hebt gehaald om dit te bereiken? Voor die beetjes kan dat nogal duur uitvallen. Je hebt ook schilderbare polyesterplamuur. Kan soms sneller werken dan spuitplamuur zolang er echt nog veel oneffenheden zijn. Zit hier nog ergens gips onder of in? Of is dat er na het maken van de kap er uit getrokken? Anders misschien problemen later met vocht opzuigen en zo foutjes in je lak maken. Ook waar het hout onder zit een dikke coating epoxy of polyester aanbrengen.

Mooi project !
Tijd geleden was er nog een gast op ebay die een 1:1 copy van die wagen uit Back to the Future te koop aanbood

ShadesInBlack zei:
Zit hier nog ergens gips onder of in? Of is dat er na het maken van de kap er uit getrokken?

't is geen gips maar een acrylverf laag die op sommige plekken niet helemaal droog was toen ik de kap ging maken.

@Gammapooka,
Echte DeLoreans zie je niet vaak, ik dacht dat er 8000 auto's gemaakt zijn.
Zal aardig wat centjes kosten.

Dit is trouwens ook een mooi exemplaar, waarschijnlijk gebruikt in de eerste film,

DeloreanBTFHR.jpg

Kleine update, vandaag heb ik de ramen eruit gehaald met m'n Dremel, de randen moeten nog geschuurd en geveild worden.

ramen.jpg

De body krijgt nog één laag spuitplamuur, daarna ga ik aan de bumper en koplampen beginnen.
Het spuiten van de body in RVS kleur doe ik pas op het laatst als ik alle onderdelen (bumpers, lampen, spiegels, ramen, tuuters en bellen enz.) heb die op de body komen.

Dank je wel :wink:

Ik heb nog niet echt gekeken welk chassis ik ga gebruiken, waarschijnlijk koop ik een goedkope auto die ik gebruik als donor auto. Of misschien een tweedehands auto.
Het hoeft in iedergeval geen high tech chassis te zijn, als iemand een suggestie heeft dan hoor ik dat graag :wink:

De kap is schaal 1:7 - 1:8? Dan is de Ofna Ultra GTP misschien wel een goede donorauto! Zeer robuust uitgevoerd en vast ook makkelijk om te bouwen naar elektro :)

* nog even verder gekeken; de Protech Enigma XRG is bijna een gelijk chassis en onderdelen voor dit chassis zijn misschien makkelijker te krijgen in NL.

Petje af voor de body, echt zeer strak al!

The PropCeeper zei:
Dank je wel :wink:

Ik heb nog niet echt gekeken welk chassis ik ga gebruiken, waarschijnlijk koop ik een goedkope auto die ik gebruik als donor auto. Of misschien een tweedehands auto.
Het hoeft in iedergeval geen high tech chassis te zijn, als iemand een suggestie heeft dan hoor ik dat graag :wink:

Mijn 1:8 Tamiya TGX? :wink:

Dirk Jan zei:
De kap is schaal 1:7 - 1:8? Dan is de Ofna Ultra GTP misschien wel een goede donorauto! Zeer robuust uitgevoerd en vast ook makkelijk om te bouwen naar elektro :)

* nog even verder gekeken; de Protech Enigma XRG is bijna een gelijk chassis en onderdelen voor dit chassis zijn misschien makkelijker te krijgen in NL.

Petje af voor de body, echt zeer strak al!

Thanks.

Nou, in de eerste instantie zou de kap 1:9 worden omdat ik de afmetingen van het diecast model makkelijk kon verdubbelen. Diecast model is 1:18.
Maar ik vond op het internet tekeningen van de auto en die heb ik gebruikt om de afmetingen te bepalen. Uiteindelijk is hij schaal 1:10 geworden.

De afmetingen van de body zijn,

200 mm breed.
400 mm lang. (tot nu toe)
wielbasis = 252 mm.

@ Matthijs,
Mooie link, denk dat ik lid ga worden als mijn Delorean af is :wink:
Misschien kunnen ze me advies geven over de juiste RVS kleur.

Ik heb waarschijnlijk mijn donor auto gevonden, tweedehands 1:10 electro HPI Pro 2. Zie linkje,
http://www.modelsport.nl/tweedehands.php
Morgen ga ik even kijken.

1:10 is een goede keuze, want dan kan je ongeveer elk chassis gebruiken. In dat geval gaan mijn tips van de andere chassis niet op :) De HPI RS4 Pro2 is een goed chassis, maar al wel wat oud. Zijn daar nog onderdelen voor te krijgen?

In iedergeval bedankt voor de tips :wink:
Ik ben vandaag wezen kijken naar het chassis en meteen gevraagd of er nog onderdelen van verkrijgbaar zijn, ze zijn nog redelijk goed verkrijgbaar.
Onderdelen van andere type auto's passen eventueel ook nog, met de nodige aanpassingen.

Ik heb hem gekocht, en er zaten ook nog wat reserve onderdelen bij,

parts.jpg

Zojuist gedeeltelijk het chassis uit elkaar gehaald, ik denk dat ik alles in huis heb om een "nieuw" chassis te maken.
Ik ben nog aan het twijfelen of ik nieuw plaatwerk ga maken, misschien gebruik ik een Kyosho bodemplaat. (De plaat zat bij een of ander maandblad, ben de naam ff kwijt)

chas.jpg

Ik vond ook nog een electro motor, geen idee of het wat is. Als ie maar rijd :wink:

Back