DeLorean uit Back to the Future

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Robbie TPC, 22 okt 2007.

  1. mustang

    mustang Guest

    zeeeeer mooi !... wat een project zeg ... mijn complimenten.

    Het zal je goed doen dat de Delorean weer geproduceerd gaat worden (in kleine aantallen) en dat de europese dealer ook nog eens in Noord Holland zit !!
     
  2. jzdelorean

    jzdelorean

    Lid geworden:
    9 okt 2008
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Hasselt, België
    model Delorean

    Dag Robbie,

    Ik ben een Delorean rijder en een modelbouwer. Via de site van de DeLorean club Nederland ben ik op jouw project uitgekomen, en ik stond versteld!!!!! Iemand als ik die verzot ben op Modelbouw en Deloreans moet dat wel natuurlijk. Ik was een van die Deloreans bij de opening in Hem afgelopen maand, maar ik heb je niet gezien helaas.

    Als modelbouwer maak ik geen auto's maar radio gestuurde cruise schepen van zo een 2.5 meter lengte die ook zeer ver in detail gaan.

    Ik heb me hier nu even ingeschreven om je te zeggen dat je fantastisch werk hebt geleverd, en ik hoop ooit jouw model in het echt te kunnen bewonderen, maar ook nog voor dit;

    Ik heb met mijn modellen meer dan eens in een modelbouw magazine gestaan. 1x mezelf aangemeld, en 2x zijn ze me dat komen vragen als ik op een modelbouwshow stond. En ze kijken graag uit naar mooie projecten; en geloof me, ze zullen meer dan geïnteresseerd zijn voor jouw verhaal. Haal gewoon je favoriete modelbouw magazine, en stuur ze een e-mail.

    Verder, indien je die voorruit opnieuw wilt maken (ziet er thans keurig uit op de foto) dan mag je gerust mij die mal sturen, ik heb een zelfgebouwde vacuum kamer en hopen smeltplastick, ik stuur je graag je mal met de nieuw getrokken ruit terug. Laat me het dan gewoon even weten.


    Nogmaals proficiat,
    Groetjes
    Jan
     
  3. surfcrx

    surfcrx Guest

    @Mustang mbt nieuwe productie van de DeLorean...
    Misschien heb je dit verhaal uit de krant of een Autoweek gehaald. Als dat zo is, dan klopt dat bericht niet helemaal in de zin dat het nieuwe auto's zullen zijn. Dit noemt men Refurbished DeLoreans die inderdaad in kleine aantallen naar eigen wens besteld kunnen worden. De kleine aantallen komt denk ik o.a. doordat ze deels originele onderdelen/ DeLoreans gebruiken voor dit project...
    Kijk maar eens op deze site.
    DeLorean Motor Company Buy a DeLorean
    Maar het is wel goeie reclame voor een nog steeds zeer bijzondere auto.

    Mocht het echter zo zijn dat je echt gehoord hebt, dat er nieuwe productie komt...VERTEL! waar stond dat?:p
     
  4. jzdelorean

    jzdelorean

    Lid geworden:
    9 okt 2008
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Hasselt, België
    nieuwe Delorean

    Hallo,

    Ze bouwen in Texas wel degelijk nieuwe Deloreans hoor. De refurbish waar ze over spreken doen ze ook, en is zeer prijzig. De details ken ik niet, daar zal Ed van DMC Nederland zeker meer over weten.

    Ze hebben nog steeds de mallen van de "underbody" en er zijn nog zo een 1000 splinternieuwe nooit gebruikte motoren in voorraad. Vrijwel alle andere dingen zijn nieuw gemaakt. Maar het zijn de stainless steel panels die wel uit voorraad komen.

    Toen in 1983 de fabriek dicht ging was die met voorraad voorzien op een normale produktie. Dus meer dan 1000 deuren enz.. MAAR bij een ongeval moet je de panelen vernieuwen. Ze zijn herstelbaar maar je zal de herstelling blijven zien, hoe goed het ook gedaan is. Dus de voorraad krimt wel daardoor. Maar het voordeel is dat ze omwille van de nieuwe autos andere moeilijk te krijgen onderdelen nieuw maken.
    Om even op die stainless panelen terug te komen... waar zijn die mallen dan naartoe? Wel ze liggen op de bodem van de Ierse zee. Als ankers voor visnetten. De Engelse regering wou voorkomen dat de nog nieuwe Deloreans zouden gemaakt worden en verkocht ze aan de visserij. Maar intussen gingen de underbody mallen langs de achterpoort naar buiten.
    Consolidated International uit Ohio heeft de hele inboedel van de fabriek gekocht en staat nu Houston, TX. Waar ze nieuwe Delorean bouwen.
    De motoren zijn wel krachter ge-update, het interieur krijgt een tikje modernere look met verwarmde zetels en GPS ed...

    Ik heb enkele hele mooie foto's van een nieuwe Delorean tijdens bouw, maar hoe moet je hier een foto plaatsen? Als er interesse is en iemand laat me weten hoe plaats ik wat foto's.

    groetjes
    JAn
     
  5. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Plaatjes plaatsen de meeste mensen op ImageShack® - Image Hosting
    Als je die geupload hebt dan de onderste link kiezen (directe link naar plaatje) en even een copy doen en dan pasten in :

    [ img] linkhier [ /img] (zonder spaties)

    Zou er echt wat voor over hebben om ooit eens in een echte DeLorean te mogen zitten haha...
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2008
  6. jzdelorean

    jzdelorean

    Lid geworden:
    9 okt 2008
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Hasselt, België
    Zal dat eens proberen te posten, hopelijk lukt me dat.

    Als je eens in een Delorean wilt zitten kan dat niet zo moeilijk zijn. Hoon ligt volgens mij ergens serieus in het Noorden van Nerderland (>Tenzij er nog ene is ergens in het Zuiden natuurlijk) Ik hen uit Hasselt, België en ik neem je anders graag mee voor een toertje, maar je bent nogal uit de richting. Kijk eens op Delorean.nl, die komen geregeld samen in Nederland, en kijk eens of ze iets organinseren bij jou in de buurt. Het Europese Delorean center ligt in Hem, 30 min. ten noorden van A'dam. Daar kan je zeker terecht.

    Hopelijk lukt dat nu met die foto

    Groetjes
    Jan
     
  7. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Hem is hier vlakbij, ik dacht dat er een dealer zat in Stedebroek/Grootebroek ?
    Alhoewel ik niet denk dat een dealer intresse heeft in iemand die er alleen in wil "zitten" en niet kopen(als ik het geld had had ik 'm zeker gekocht haha).
    Zal zeker eens op de site van DeLorean kijken om te zien of er eens iets in de buurt is !
     
  8. jzdelorean

    jzdelorean

    Lid geworden:
    9 okt 2008
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Hasselt, België
    Ze hebben een nieuwe likatie gebouwd, allemaal op en top nieuw met een showroom. Ik ben er zeker van dat Ed je graag zit komen, en je een Delorean wil laten zien. Een toertje zal er misschien niet inzitten, maar wie weet.

    Ik zie dat de foto bijplakken niet is gelukt, ik weet niet wat ik fout doe. Maar voor de geinteresseerden, de november nummer van Top Gear heeft een helee reportage met mooie fotos over de nieuwe Deloreans.

    groetjes
    Jan
     
  9. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Je moet eerst je foto uploaden op ImageShack® - Image Hosting.

    Zo ziet dat er dan uit:
    [​IMG]
    Je moet resize aanvinken en het juiste formaat.

    Dan krijg je diet scherm als hij klaar is:
    [​IMG]

    Je moet dan op + Show advanced linking drukken, dan krijg je de goede link.
    Dan zet je die link tussen

    Greetz,
    Joram
     
  10. jevries

    jevries

    Lid geworden:
    29 jul 2005
    Berichten:
    51
    F.A.N.T.A.S.T.I.S.C.H. gedaan!!

    Toen ik eerste pagina van deze topic bekeek had ik zoiets van okay...?? Dat ziet eruit als een klomp klei....maar als je dan nu ziet hoe het allemaal wordt echt SUPER!
    Ik raad je aan er een mal van te maken er zijn ongetwijfeld heel wat mensen die geinteresseerd zijn in 1:10 replica al is het alleen voor de body zonder toeters en bellen (complete Back to the Future versie is natuurlijk het mooist).

    Ik ben zelf onlangs ook aan de slag gegaan met het scratch bouwen van een 1:10 body gebruikmaken van een oude Chevy Caprice lexaan kap en plastic verpakkings materialen. Er moet uiteindelijk een '95 Cadillac Fleetwood uit te voorschijn komen en dat gaat aardig lukken maar het is wel ongelofelijk moeilijk en heb er heeeeel veel geduld voor nodig.
    Deze topic inspireert me daarom ook enorm ook 'm af te maken. Bedankt!!
     
  11. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
  12. tamiya.xc

    tamiya.xc

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    68
    Hallo,

    Zit er nog vordering in de bus van speed of nog actie shots van de delorean?

    Gr,
    Marijn
     
  13. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Tja...ik weet dat het tegen de "regels" is, maar wil toch deze topic een kickje geven!

    Simpelweg omdat ik vind dat er enorm goed werk is verricht. Ik weet niet wat het probleem is van Rob t.a.v. werk. Maar denk wel dat deze gast zijn kwaliteiten eens moet gaan benutten. Is het niet in de modelbouw danwel in iets als decorbouw o.i.d. Heb deze topic aandachtig doorgelezen, en zie dat Rob een goede materiaalkennis heeft, oog voor detail, en doorzettings vermogen. Doe hier wat mee gast!!

    Heb enorm veel respect voor de innovatieve wijze waarom je dit model hebt gemaakt!

    Groeten,

    Rinaldo
     
  14. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Hartelijk dank weer voor alle mooie complimenten :worship:
    Op dit moment staan al m'n modellen even in de wacht.

    Vorige week heb ik van een museum een verzoek gekregen om een bepaald object te maken, dat is geweldig want het kan voor mij werk opleveren in de toekomst.

    Echter, i.v.m de (kromme) wetgeving hier in Nederland mag ik het object niet maken.
    Ik zit met een vreselijk lastig dilema, niet relevant voor deze topic.
    Misschien open ik vanavond bij het Non-modelbouwcafe een topic over mijn kwestie.
     
  15. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Nou wat moet je daar nu op zeggen :? Goed nieuws of slecht nieuws... Succes alleszins. Ben benieuwd wat voor illegale praktijken je moet gaan uithalen voor dat museum :D Ik hou het non-modelbouwcafe in de gaten.
     
  16. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Maareh...beste paarden van stal maken dat gewoon :eek:

    ;)
     
  17. Riko

    Riko

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    728
    Locatie:
    stroppendrager, België
    je weet mss al ondertss dat ik je fotos heb bezorgd in de tumbler topic van het 1/6 scale model, ik kan je nog veel meer fotos tonen moest dat helpen voor je project.

    en binnen dit en een paar weken zal ik die 1/6 tumbler zelf in mijn bezit hebben, dus moet je maar een seintje geven als je wat referentie wil.

    ps: ik heb voor het eerst deze topic doorgenomen en ik moet toegeven (zoals de rest hier wss) WOW!

    Jij bent een kunstenaar :)
    Ik vraag mij af, kan je het model en de plannen ervoor niet verkopen aan tamiya ofzo? :)

     
  18. Dr.Evil

    Dr.Evil

    Lid geworden:
    14 nov 2004
    Berichten:
    592
    Locatie:
    Schiedam
    Kwam deze nog tegen en vond het wel grappig...



    Terminator meets BttF
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  19. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Dat is inderdaad een leuke kruisbestuiving :D
     
  20. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    Hoever staat je DeLorean nu eigenlijk? Is die echt volledig af?
     

Deel Deze Pagina