DeLorean uit Back to the Future

Ik volg je draadje met veel respect!

Ondertussen ook begonnen met het inslijpen van alle naden, viel niet mee met de Dremel maar het resultaat mag er zijn.

Dat mag er zeker zijn! Hoe zorg je ervoor dat alle naden strak en overal even diep zijn met zo'n apparaat?

Succes en ik kijk uit naar je volgende updates.

Jeroen

meestal heb bij een deremel set zo een soort van opzetstukje over je freesje, waar je de diepte van je frees kan instellen.

WOW, dat wordt HEEEEEL naajs :)

Ga je ook lampjes inbouwen in de lichten? En in hoeverre worden die functioneel?

Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

Ik volg je draadje met veel respect!

Dat mag er zeker zijn! Hoe zorg je ervoor dat alle naden strak en overal even diep zijn met zo'n apparaat?

Succes en ik kijk uit naar je volgende updates.

Jeroen

Dank je wel :-)

Voor de naden heb ik een slijpschijfje op m'n Dremel gezet, ik heb ook een freesje met opzetstuk maar omdat de body niet helemaal vlak is en het opzetstuk nogal groot is werkt dat niet.

Eerst heb ik de lijnen met een stift op de body gezet en daarna de slijpschijf percies op de lijnen geplaatst.
De truuk is niet in één keer de lijn inslijpen maar in stukjes van ongeveer 1 cm en een halve mm diep (op gevoel).
Dus elke keer slijp ik een klein groefje in de body en daarna trek ik de slijschijf weer terug om hem een cm op te schuiven, vervolgens weer een groefje enz.
Daarna heb je een lijn die min of meer getand is, vervolgens met een schuurpapiertje in de groeven heen en weer gaan zodat alle 'tandjes' verwijderd zijn en dan is de lijn overal even diep en als het goed gegaan is even recht.
Rechte lijnen gaan prima op deze manier, bochten gaan ook maar is iets lastiger om te doen.

WOW, dat wordt HEEEEEL naajs :)

Ga je ook lampjes inbouwen in de lichten? En in hoeverre worden die functioneel?

Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

Dank je wel :D

Lichten komen er ook in, maar aan de voorkant enkel de buitenste lichten en achter enkel de rode lichten die gaan werken ;-)

Update.

Ik heb een klein stukje uit het alu plaatje achter moeten halen omdat hij tijdens het er afhalen van de body tegen het chassis aan kwam.

CIMG1832.jpg

De voorkant onder heb ik nu ook dicht gemaakt maar wel met een bocht erin zodat ik nog met m'n vingers tussen de body en het chassis kan komen om body en chassis van elkaar te scheiden.

CIMG1831.jpg

Past prima en meteen zwart gespoten,

CIMG1854.jpg

Ik heb aan de achterkant van de auto een acrylplaatje op maat gemaakt als basis om daarop alle tutters en bellen te bevestigen die de DeLorean veranderen in een tijdmachine,

CIMG1847.jpg

Maar eerst beginnen met het maken van de koplampen,

CIMG1846.jpg

More to come...

idd ,maar op je voorbumper heb je een soort van sinaasappelhuid

Ja dat klopt, gelukkig is het alleen aan de onderkant van de voorste bumper :-)
Er moeten nog wat kleine gaatjes in de voorbumper geboord worden, als dat gedaan is krijgt de voorbumper nog één laag zwart. Als dat goed is gegaan is de sinaasappelhuid opgelost.

Voor de zwarte delen van de auto (zijkanten onder, bumpers) heb ik gebruik gemaakt van spuitlak op alkyd basis, zeer robuuste verf die tegen een steentje kan. Het duurt alleen een eeuwigheid voordat de verf droog is, volledige uitharding na 2 dagen.

Edit

Op de voorbumper zelf en een gedeelte van de achterkant van de auto komt ook nog verlichting, ook die schiet pas in werking als de auto '88 MPH' haalt.

Save0031-1.jpg

Ik heb alleen nog geen enkel idee welke verlichting ik hiervoor kan gebruiken, LED strips zoals onder de wagen is eventueel een optie.

Laatst bewerkt:
Opslag en Transport

Een plexiglas plaatje zou idd ook een optie zijn als het licht goed verdeeld word, het moet een beetje op blauw neon licht lijken.

Update maar even iets heel anders,

Ik heb voor de opslag en transport van de auto een bak gemaakt waar hij in past, want de auto is niet een model die ik ff in m'n rugzak prop.
De bak heb ik gebaseerd op de vrachtwagenbak van Doc Brown in de film,

CIMG1803.jpg

De bak zelf is volledig van hout (multiplex, triplex) afmetingen zijn 20 cm hoog, 47 cm lang, 26 cm breed.

CIMG1855.jpg

Handvat van een koffer,

CIMG1865.jpg

Kleine druk schakelaar,...

CIMG1917.jpg

...voor de binnen verlichting:-) Is niet echt nodig maar staat leuk voor op de foto.

CIMG1874.jpg

De bak krijgt nog een 'laadklep' en aan de zijkanten van de bak komt nog de tekst;-)

DeLorachter.jpg

Laatst bewerkt:
Haha! Leuk detail :D Maar bij het opengaan van de 'laadklep' zou er eigenlijk rook moeten ontsnappen :wink:

Echt een prachtig project!

Thanks:D:D Aan die rook had ik ook nog zitten denken, waarschijnlijk komt dat er ook nog in;-)
Maar verder dan dat ga ik niet want nog ff aan ik ga de hele set nabouwen compleet met nog een rc auto met de Libiërs er in:-)

Dank je wel, ja het is idd niet het mooiste handvat maar helaas had ik weinig keus, ze hadden maar één soort/type bij Karwei.
Het schilderwerk van de bak is ook niet geweldig, maar het gaat om de inhoud van de bak ;-)

Alles bij elkaar denk ik dat de bak nog geen 15 euro heeft gekost.

Edit:

De bak is op de laadklep na helemaal af, de tekst heb ik uitgeprint en vastgeplakt met tape,

CIMG1942.jpg

Omdat de bak zelf een beetje saai is heb ik er een waarschuwings teken voor radio actieve straling op geschilderd,

CIMG1939.jpg

Laatst bewerkt:
Sjees, hij wordt echt über die wagen, kijk je wel uit dat je geen ruzie krijgt met merkenrecht enzo !!! lolzzzzzz
Als de geestelijk vader van BTTF die auto van jou zal zien gaat ie vast kwijlen van jou hobby-driften.

grtzzzzz tom

Laatst bewerkt:
Back