DeLorean uit Back to the Future

Jammer genoeg zal hij dan niet veel werk hebben... :-( Alles wordt tegenwoordig met de computer gedaan (CGI)

Maar er wordt hier wel wat moois gemaakt, dat kan ik niet anders dan volmondig beamen. Veel succes met de tijdmachine-onderdelen!

Dank voor de mooie reacties:worship::worship::worship:

Het zou idd mooi als ik van deze hobby mijn werk van kan maken, helaas is Nederland en België te klein voor dit soort werk. Hollywood zou leuk maar die zitten niet op mij te wachten denk ik :nooo:

Kleine update,

Alle 16 beugels zijn gegoten en schoongemaakt, een paar van de beugels zijn afgekeurd i.v.m luchtbellen.

CIMG2189.jpg

Op dit ogenblik ben ik alle punten op de body aan het markeren zodat ik weet waar er geboord moet worden. Morgen beginnen aan de fluxboxen aan de zijkant van de auto en op het dak.

Alle gaten voor de beugels zitten nu waar ze horen,

CIMG2192.jpg

Ook de gaten voor de fluxboxen en spiegels zitten er in, boven de voorspatborden zitten gaatjes van 1 mm om de kabels vast te zetten,
CIMG2197.jpg

Voordat ik ga beginnen met het maken van de fluxboxen moet ik eerst nog wat experimenteren om het neonlicht effect te krijgen, waarschijnlijk ga ik LEDs inbouwen in de fluxboxen. Ik heb een klein stukje acrylglas gebruikt om te kijken wat van effect het geeft als de LED (klein 3mm) er doorheen schijnt.
Verder ook meteen LEDs gehaald voor wat interieur verlichting zoals, het paneel (groen rood) wat achter de bestuurderstoel zit en niet te vergeten de Flux capacitor.

CIMG2203.jpg

Laatst bewerkt:
Dank voor de mooie reacties:worship::worship::worship:

Het zou idd mooi als ik van deze hobby mijn werk van kan maken, helaas is Nederland en België te klein voor dit soort werk. Hollywood zou leuk maar die zitten niet op mij te wachten denk ik :nooo:

Ik doe dergelijke zaken wel voor mijn werk hoor. Al zijn het meestal geen BTTF auo's en moet het sneller gaan. Industriële maquettes en prototypes en dergelijke.
De tijdsnood is altijd moordend voor afwerkingsgraad en zo...

Ziet er mooi uit hoor, ga zo door.
Wat zijn precies je volgende projecten ?
Ook iets met body's of rc.

Het eerst volgende project wat ik ga doen (nadat ik werk heb gevonden en weer budget heb) zal waarschijnlijk de Tumbler worden uit Batman Begins, qua bouwniveau zal het ongeveer vergelijkbaar zijn met dit project.
Het is moeilijk om een auto te vinden die de DeLorean gaat overtreffen, denk dat deze auto ( als je het een auto kan noemen) een geschikte kandidaat is,

prancinghorse-1.jpg

Het eerst volgende project wat ik ga doen (nadat ik werk heb gevonden en weer budget heb) zal waarschijnlijk de Tumbler worden uit Batman Begins, qua bouwniveau zal het ongeveer vergelijkbaar zijn met dit project.
Het is moeilijk om een auto te vinden die de DeLorean gaat overtreffen, denk dat deze auto ( als je het een auto kan noemen) een geschikte kandidaat is,

prancinghorse-1.jpg

Je kan veel met de tumbler van batman;-)
Batmobile Tumbler PC

Ik vind hem niet zo mooi dat model van Wal-mart, te veel lichtjes.
Als ik dit model ga maken dan wordt hij schaal 1/5 en volledig van aluminium.

Weet ik nog niet, hangt af van een aantal factoren. Maar das voor een andere topic want we zijn nu aan het afwijken.

Voor wat betreft de DeLorean heb ik niet zo veel kunnen doen, eerst volgende update post ik zondagavond ;-)

Ik vind hem niet zo mooi dat model van Wal-mart, te veel lichtjes.
Als ik dit model ga maken dan wordt hij schaal 1/5 en volledig van aluminium.

:shock: jij durft man! als je het gaat doen, wel een Bouwverslag maken he! :P

je delorean word ook echt helemaal toppie! 110% respect voor jouw werk man!

ik geniet nogsteeds vaak vanjouw geweldige bouwverslag, en hoe knap je alles maakt!

Ja, ik heb ook 110 % respect en bewondering voor wat je kan en durft zeg.
Ik volg dit al vanaf begin en ziet er heeel goed uit.

Ik wacht vol spanning af op je volgende project.

zou de ecto-1 uit ghostbusters geen leuk projectje zijn? Ik zou het zelf doen, maar ik mis de skills :-(

De Ghostbuster mobiel is ook leuk om te doen, er is een lexaan body verkrijgbaar die lijkt op de wagen van de Ghostbuster. Je kan het zelf doen, als de wil er is komen de skills vanzelf;-)

@Pandaboy, dank je wel:worship:
@Patrick dettmers, amen;-)

DeLorean update,

Alle beugeltjes die op de auto moeten komen zitten op hun plaats, als de auto gespoten is dan lijm ik ze vast. De twee gaten op het dak zijn voor bevestiging van de fluxboxen.

CIMG2598.jpg

De voorkant is nu ook voorzien van 6 beugels,

CIMG2596.jpg

Ik heb een triplex wandje binnen in de auto geplaatst om de panelen met verlichting aan te bevestigen, over het triplex komt nog een acrylplaatje voor de afwerking,

CIMG2599.jpg

Wat belangrijk is, is dat ik rekening moet houden met het chassis, anders komt het binnenwerk van de body tegen het chassis aan. Er zit nog wat ruimte tussen (5mm),

CIMG2602.jpg

Ik zou het bijna vergeten, er moet nog een dashbord in komen. Maar waarschijnlijk word dat enkel de bovenkant van de dash i.v.m. het chassis.

CIMG2606.jpg

Ik zie zojuist dat ik een foutje heb gemaakt met het triplex wandje, het chassis mist nog een tandwiel voor de aandrijving.
Dus er komt nog een gleuf in het wandje waar het tandwiel vrij doorheen kan lopen:hammer:

Next update asap...

Laatst bewerkt:
Back