DeLorean uit Back to the Future

Bedankt allemaal voor de complimenten, linkjes en foto's :worship::thumbsup:
I.v.m. omstandigheden heb ik de laatste weken niets meer kunnen doen aan het model.

Update,

Voordat ik de fluxboxen aan de zijkant plak moet er eerst een zwarte lijn getrokken worden over de hele lengte van de auto, de zwarte lijn is een soort tape dat gebruikt wordt om bij grote/fullscale auto's lijnen te trekken.

CIMG3757.jpg

De lijn in z'n geheel plakken daarna de stukken bij de wielen eruit halen en de kieren insnijden,

CIMG3765.jpg

Eén van de draden die uit de fluxbox komt is een dummy om de kabels meer volume te geven, de fluxbox plak ik vervolgens met dubbelzijdig tape vast aan de body,

CIMG3771.jpg

Het onderste deel van de fluxbox heeft een extra laag dubbelzijdig tape, anders zou het licht tegen de bumper schijnen in plaats van er langs,

CIMG3776.jpg

De kabels heb ik vast gemaakt met kleine ijzerdraadjes die door gaatjes in de body gaan, daarna aan de binnenkant van de body de draden omgebogen en met tape tegen de body geplakt, zo blijven de kabels mooi op hun plaats. De draden heb ik trouwens eerst verhit zodat ze een donkere kleur krijgen,

CIMG3779.jpg

Onder de vleugeldeur zit een alu buisje waar de draden doorheen lopen, daarin zit ook de weerstand voor de LED.

CIMG3794.jpg

Alle verlichting, schakelaars en electradraden zitten nu in de body, nu zorgen dat alle draden goed tegen de body aan zitten geplakt. Achter de wand van de fluxcapacitator zit een groot nest van draden, lekker dicht bij de aandrijving:D

CIMG3799.jpg

Next update ASAP.

Hoi Robbie,

Leuk om nog eens wat te lezen van je! Hopelijk waren het goede omstandigheden... (werk?)

Ik zeg het nog maar eens, ontzettend knap model dat je aan het bouwen bent. Oprechte bewondering van mijn kant!

Ruben

Nou, nou, nou......

Dit is Modelbouw met een hoofdletter M !!
Kan niets anders zeggen. Ik heb me door 25 pagina's heengeworsteld en heb van a tot z genoten.
Voor mij ben je een echte kunstenaar.

Petje af !

Bedankt weer voor alle lovende woorden:worship: Helaas heb ik nog geen werk:nooo:
Denk dat ik bij m'n volgende sollicitatie een verwijzing toevoeg naar dit bouwverslag, misschien helpt dit model mij aan een baan.

Mini update,

De body is voor 95% klaar, de fluxboxen op het dak zijn nu ook aangesloten.
Onder de auto komen ook nog twee blauwe LEDs (was ik vergeten), die via een staafje acrylglas 'aangesloten' worden op de fluxboxen op het dak om het neoneffect te creeëren,

CIMG3790.jpg

In de zijramen van de DeLorean zit een klein raampje, daarvoor gebruik ik ook zwarte tape alleen dunner dan de lijn die langs de auto loopt.
Eerst op papier getekend daarna raam erop zodat ik met de tape de lijn kan volgen,

CIMG3782.jpg

Het bouwverslag is idd 25 pagina's lang, een hele pil om daar eventjes doorheen te gaan:D
Maar het einde is in zicht, de auto is bijna klaar en mijn foto album bij photobucket.com zit bijna vol.

De kabels heb ik vast gemaakt met kleine ijzerdraadjes die door gaatjes in de body gaan, daarna aan de binnenkant van de body de draden omgebogen en met tape tegen de body geplakt, zo blijven de kabels mooi op hun plaats. De draden heb ik trouwens eerst verhit zodat ze een donkere kleur krijgen,

CIMG3779.jpg

...met binddraadjes van een vuilniszak?! Die zou ik snel vervangen door dun RVS-draad, want dit gaat heel snel roesten en dat is zonde voor zo'n mooi model!

Thanks voor alle mooie reacties :worship:
Ik heb idd ijzerdraadjes gebruikt van vuilniszakken, het zou kunnen dat ze na een tijd gaan roesten. Mochten ze gaan oxideren dan kan ik altijd nog de draden vervangen voor RVS draad, ze zijn makkelijk te verwijderen net als de roest die eventueel op de body terecht komt.
Ik denk dat het wel mee zal vallen met de roest, ze zitten er nu een klein weekje op en ze vertonen nog geen sporen van roest.
Volgens mij zijn de ijzerdraden van vuilniszakken verzinkt om roesten tegen te gaan, anders zou een vuilniszak die een week buiten staat open schieten.

Ik hou ze in de gaten ;-)

Weet iemand trouwens een andere site waar ik m'n foto's kan uploaden ? Mijn album bij photobucket.com zit zo goed als vol.

Laatst bewerkt:
Maar als ik een andere account ga aanmaken bij photobucket verdwijnt dan niet m'n bestaande account ?
Ben zelf niet zo handig met computers:-)

Maar als ik een andere account ga aanmaken bij photobucket verdwijnt dan niet m'n bestaande account ?
Ben zelf niet zo handig met computers:-)

Ik denk( ben het dus niet zeker) dat als je een andere account gaat aanmaken bij photobucket, je dan de foutmelding gaat krijgen dat het e-mail adres al in gebruik is door een andere gebruik (jij dus)...

niels

Onder een andere gebruikersnaam en e-mail adres weten ze toch nooit dat dat gewoon een tweede account voor jou is? Maak gewoon een hotmail of gmail accountje aan, dat heb je enkel in het begin nodig, en mss later nog, als je je wachtwoord bent vergeten.

Zojuist een gmail account aangemaakt, als het album helemaal vol is ga ik een nieuw account aanmaken.

Klein updateje,

De zijramen zijn klaar om in de body te lijmen, ik weet alleen nog niet welke lijm ik hiervoor ga gebruiken,

CIMG3801.jpg

Het voorraam moet ik eerst nog vormen zodat het acrylglas een lichte kromming heeft, ook moet ik nog een stuk acrylglas op maat zagen wat voor het neoneffect zorgt op de bumper. DMC logo, spiegels en ruitenwissers zijn de laatste onderdelen voor de body.

front.jpg

Laatst bewerkt:
Heb gelijk een abonnement op dit topic genomen, en je een waardering van 5 sterren gegeven.
Wat een gave wagen man!!!!
Ik kijk reikhalzend uit naar de volgende update!

Greetings,
Luit

Back