Mini update,
De zijspiegels beginnen vorm te krijgen, eerst maak ik van hout een basis om op te werken.
Daarna werk ik ze verder uit met polyester, de twee zwarte spiegels komen van een andere auto, ik heb gekeken of ze erop kunnen maar ze zijn te klein. Dan zelf maar een paar spiegeltjes maken,
Volgende update, z.s.m.
Vergeet nog te zeggen dat er een aantal wijzigingen zijn gekomen voor de voorruit,
vormen-van-acrylglas
update,
Ben druk in de weer met de mal voor het voorraam, met een sjabloon de vorm van het raam op MDF getekend, de mal maak ik iets groter zodat ik zeker weet dat hij niet te klein word.
Ik heb een raster op de mal getekend als begeleiding tijdens het schuren, anders zou het kunnen gebeuren dat ik aan de ene kant meer materiaal weg schuur dan aan de andere kant. Bij de spiegels heb ik kneedbare epoxy gebruikt in de hoeken ter ondersteuning en om volume te creeëren. Ze worden ook nog geïmpregneerd met polyesterhars, daarna kan ik ze modelleren met polyester en afwerken met plamuur.
Omdat de mal vrij plat is word het moeilijk om hem goed vast te houden tijdens het schuren, daarom heb ik een stukje hout aan de achterkant gelijmd waar ik de mal mee kan vast houden. Als ik klaar ben met schuren haal ik het stukje er weer af, zodat het niet in de weg zit tijdens het vormen van het uiteindelijke raam.
Vanmorgen tijdens het boodschappen doen nog gekeken naar een ribbelvrije petfles, de Vomar had ze wel alleen de flessen waren blauw transparant van kleur. Straks even op jacht gaan bij een Super de Boer voor de fles;-)
Tussenstand,
Nog geen Super de Boer gevonden in Haarlem, wel bij Appie Hein een fles gevonden (en gekocht) maar die heeft boven en onder een ribbeltje. Weet niet zeker of het bij die fles lukt, ff testen.
Ondertussen nog druk bezig met schuren, gaat langzaam omdat de kromming erg subtiel is, elke keer na een aantal schuurbewegingen stof afblazen en kijken of het de goede kant opgaat.
Ben nog wel even bezig met schuren, maar het resultaat zal belonend zijn (hoop ik)
Ben er bijna, in het midden zit nog een kleine platte plek
Ik moet de bodem van de fles er nog uit snijden, 't zal krap worden om de mal erin te krijgen. Fles is 8 cm diameter en de mal is 9 cm breed, we zullen zien