Delta DLG maken?

Hoi,

Ik heb nog een Zagi vleugeltje van een meter liggen, zou ik daar een DLG van kunnen maken? Het profiel is wel erg dik maar het geheel is sterk genoeg om een flinke slinger te kunnen weerstaan...

Het is een zwart EPP Zagi, weegt leeg (nog niets mee gedaan) ongeveer 150 gram.
Ik weet dat het "voor geen meter" gaat vliegen (tenminste niet mooi rustig zweven etc) maar omdat het zo sterk is leek het me een ideaal toestel om DLG mee onder de knie te krijgen.
Zou ik eventeel het profiel wat dunner kunnen maken (doormidden snijden? stukje eraf? En waar zou het zwaartepunt ongeveer moeten liggen - normaal gesproken erg ver naar voren - en wat zou de beste plek zijn voor de werpstift?

Alvast bedankt voor eventuele informatie en kritiek!
Oh ja, heeft iemand nog een mooi, stof verzamelend DLG'tje liggen op zolder?

Dit is het huidige profiel:
z5c3.jpg

Ik denk niet dat het je gaat lukken, je hebt een staart nodig voor de stabiliteit, anders gaat hij tijdens de worp overal en nergens heen. Dus of je moet een zagi met een rompje maken, of je moet er een hlg van maken dat gaat denk ik beter.

Een zagi gaat het niet doen als dlg. Wel eens geprobeerd, maar dwarrelt alle kanten op. Alsof je een kartonnen doos weggooit.
Wubbe heeft een dlg-bare vliegende vleugel gemaakt, maar daar moest wel een flink kielvlak op dat een stuk naar achteren steekt. Het draadje kan ik zo snel niet vinden (back pack glider). Ik meen dat Hunter er ook een maakt/heeft gemaakt.
Het principe is gedemonstreerd, het kan, maar 'echte' dlg's hebben toch veel betere prestaties (gooien een stuk hoger). Ik zou lekker een normale dlg zoeken, of een leuke mini zelf maken. Zoek eens naar de 'mimi' van Frans Bal. Tekeningen zijn gratis te krijgen, is snel en goedkoop gebouwd en vliegt prima.

Met een dizzy bird gaat het ook niet lukken ;). Ik had daar inderdaad lol....

....Ik meen dat Hunter er ook een maakt/heeft gemaakt.....

Kijk in het hlg/dlg topic maar eens hier: dlg-brd

Deze vliegt strak en gaat met DLG mooi recht weg, maar de prestaties zullen altijd minder zijn dan een conventionele DLG. Maar wel heel leuk en makkelijk mee te nemen.

Ruud

Laatst bewerkt door een moderator:
Wubbe heeft een dlg-bare vliegende vleugel gemaakt, maar daar moest wel een flink kielvlak op dat een stuk naar achteren steekt. Het draadje kan ik zo snel niet vinden
Over de BackPackGlider vind je hier alle info.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ja, alle info.. dat draadje maar eens een schop gegeven, benieuwd of er nog wat naar boven komt. Ik vind het er goed uitzien, nu nog een bouwtekening ;)

Back