Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Gerald Rutten, 2 okt 2005.

  1. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Plus, dan zien die libiersmisschien nog iets voordat ze neergeschoten worden.......als ze moeten vertrouwen op die vooroorlogse aparatuur ha ha ha.......

    [​IMG]
     
  2. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Neem een voorbeeld aan de rode baron
     
  3. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Hoi, laatste tijd met wat andere tijdrovende dingen bezig geweest zoals het wedstrijd klaar maken van m'n F15, zie ook hier: [18237] kj66-conversies-11

    De cockpit is bijna klaar, paar weken niet veel meer aan gedaan. Ik zie dat ik een aantal foto's nog niet gepost heb, hier een paar van de laatste status. Er moet nog wat bedrading, hang en sluitwerk en schietstoel details aangebracht worden. Zuurstof flesje is reeds klaar en nog wat onderdelen, die volgen nog.

    Groetjes,
    Gerald

    Uitwendige klinknagels achter de schietstoel met houtlijm:
    [​IMG]

    Alle paneeltjes in de cockpit, het lijkt al wat:
    (Foto's met mobieltje, iets minder kwaliteit)

    Groetjes,
    Gerald
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. chrisvangaalen

    chrisvangaalen

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    220
    Locatie:
    biddinghuizen
    Haha, dat handje aan de stick op de eerste foto's.
    Hartstikke mooi, en een piloot met een happy face.
    Misschien nog de pilots relief package, op de bodem voor de stoel.
    Dat zijn 2 bakjes waar de piloot z'n plaszakje in kan stoppen tijdens de vlucht.
    Wederom vakwerk !!!!!!!!!!!!!! ********** 10 sterren.
     
  5. fireman1979

    fireman1979

    Lid geworden:
    19 dec 2010
    Berichten:
    74
    He looks HAPPY!!!!!
     
  6. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Grote updeet.......

    Hoi, al een poosje niet meer gepost maar niet minder gedaan! :D

    Ben druk bezig met de laatste loodjes schaal details voor de jetworldmasters over een maandje in amerika, veel knutselen, weinig aan de computer. Daarnaast ook druk aan het vliegen, trainen voor de juiste figuren en het model binnenste buiten te kennen. Ook daar kwamen nog wat kleine kindeziektes naar voren wat ook weer opgelost moest worden. Onder andere bleken de remmen toch wel onder de maat te zijn, de kunstof velgen begonnen te smelten waar de siliconen slang contact maakte. Gevolg was diepe groeven in de remvoering en dus verder weinig remmen. Heb het tijdelijk opgelost door een aluminium ring te lijmen op de plaats waar de rem voering contact maakt. Moet er nog een definitieve fix voor maken maar dat komt na de jetmasters.

    Hier de wielen in ombouw:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Heb tijdens de 24ste vlucht afgelopen week ook nog een nosegear collapse gehad, probleem bleek simpel te zijn maar bracht ook weer het nodige werk met zich mee...

    Ook de motor gaf wat sputters na ongeveer 40 draai uren, wat onbalans in de rotor wat gecorrigeerd moest worden en gevolg ook een setje nieuwe lagers. Verder zag de motor er goed uit na die 40 uur mishandelen......:cool:
    [​IMG]

    Verder met details, kielvlak detail, lamphuisje persen:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Smokewinders af gemaakt:
    [​IMG]

    Pitot buis en "air data probe":
    [​IMG]

    Wielbakken verder aankleden door wat spanten te maken........hoopjes werk maar het loont wel....:yes:
    [​IMG]

    Spuiten:
    [​IMG]

    Nep/dummy intrekcilinder gemaakt van stukje PVC pijp en dunwandige RVS buis:
    [​IMG]

    [​IMG]


    ......én de hele handel in positie geschroefd met van die héle kleine 1,8mm kop schroefjes:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Pfffff, nu weer effe klaar tikken, weer snel verder knutselen ha ha ha!:hammer:

    Groetjes,
    Gerald
     
  7. beekman

    beekman verslagschrijvers

    Lid geworden:
    30 dec 2003
    Berichten:
    205
    Locatie:
    Groesbeek
    America...... eat your heart out.
    erg prachtig allemaal weer!
     
  8. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.238
    Locatie:
    Den Haag
    Vreselijk mooi, Gerald!!! :thumbsup:
     
  9. peter coers

    peter coers

    Lid geworden:
    16 okt 2005
    Berichten:
    1.014
    Locatie:
    sneek
    8-O8-O:worship: Heb even geen tekst.

    :usa USA here we come.

    Groet,
    Peter
     
  10. jetpropdlx

    jetpropdlx

    Lid geworden:
    10 jun 2004
    Berichten:
    2.632
    Locatie:
    Maasmechelen/Hapert/EBZW
    idd hier wordt je sprakeloos van.
    Ik hoop dat deze unieke kist mee terug komt naar NL (en niet een grote zak met dollars ;) ) zodat we hem nog veel mogen bewonderen.

    Alvast veel succes bij de J-masters
     
  11. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Yep weer mooi werk!
    Heb je inmiddels al een kist voor de "kist"? Ben benieuwd hoe je zoiets in hemelsnaam veilig en heel naar de usa krijgt!

    Ps, mail je adres even, ga maandag even kijken voor briefpapier...
     
  12. peter coers

    peter coers

    Lid geworden:
    16 okt 2005
    Berichten:
    1.014
    Locatie:
    sneek
    Hoi Melvin,

    Hier staat hoe je dat veilig kunt doen/maken. Maar ik denk dat de veiligste manier is dat Gerald hem zelf gaat brengen als zijn werkgever zo vriendelijk is de 'auto' van de zaak even te mogen lenen voor deze trip. :rolleyes:

    Bill Pryor How to Crate/Ship a Giant Scale Airplane UPDATED!

    Grt, Peter
     
  13. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Of naar een gespecializeerd verpakkingsbedrijf gaan.
    Ik heb zelf voor Inverdo gewerkt en als Danny komt opmeten en verpakken en Redzo de kist maakt komt alles perfect aan.
    Daar zal natuurlijk wel een prijskaartje aanhangen, maar wat maakt dat nu nog uit op dit model.
     
  14. Ella de Wildt

    Ella de Wildt

    Lid geworden:
    4 feb 2005
    Berichten:
    1.752
    Locatie:
    City of Oss
    Sprakeloos... Gerald is duidelijk opgegroeid met "One Step Beyond" van Madness....
     
  15. Bert van Eijk

    Bert van Eijk

    Lid geworden:
    15 sep 2004
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Kimswerd
    Hoi Gerald,

    Ziet er geweldig uit:yes:, jammer dat Valkenburg niet door kon gaan. We hadden best wel even tijd gehad om jouw kist te bewonderen. Hopelijk ben je op tijd door alle kinderziektes heen, want op wedstrijden kunnen we dat niet gebruiken.

    Veel succes alvast met de verdere afbouw en voorbereiding voor de USA.

    Groeten,

    Bert
     
  16. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Tnx all! :D


    Néé, bloed, zweet en tranen laat je nooit achter toch?

    Dat wordt gewoon een houten kist van triplex per transport spec. In het verleden probeerden we vaak de kist mee te krijgen met de koffers, speciale afmetingen zoals surfplanken en zo maar daar is deze kist veel te groot voor geworden met 300x50x50cm, dat pikken ze niet!:nooo:

    Dus dan maar met een transporteur, anderhalve week vantevoren gaat'ie weg, geen omkijken meer naar.

    Dat hoor ik vaak als je eenmaal met zo'n bak bezig bent......bij mij tellen nog steeds alle kleintjes mee hoor, het kost al geld genoeg dus als ik ergens kan besparen dan graag!

    Grtz,
    Gerald
     
  17. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Gisteren mooi moment; hereniging van het origineel met de kleine telg.....:cool: De mannen stonden sprakeloos hoe hun werkpaard minitieus nagemaakt was, ook nog effe de motor laten brullen. Het was een beetje snelle hit-en-run actie omdat ik snel meteen weer terug naar huis moest om zelf 4 dagen voor werk naar engeland te gaan, vandaar dat ik je niet heb laten weten Peter. Het was oorspronkelelijk voor donderdag geplanned maar dat ging niet door. Daar zou dan ook een vlieg demo bij geplanned zijn maar dat volgt een andere keer.

    Hier alvast wat om te smullen, ik geniet er ook nog steeds van, het ultieme bewijs dat ze gelijk zijn ha ha ha!

    [​IMG]

    Samen met PR manager Ted van Es:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Groetjes,
    Gerald
    (Vanuit een koude dundee zónder hobby-spullen.....)
     
  18. peter coers

    peter coers

    Lid geworden:
    16 okt 2005
    Berichten:
    1.014
    Locatie:
    sneek
    :sad::sad::sad::nooo: Een snelle hit en run actie....... ik ben eerder op de basis dan jij vanuit Tilburg.
    En ja hoor Tedje moest ook op de plaat haha.
    Ik geloof graag dat alle monden open stonden van de mannen, heb ze al een aantal keren lekker gemaakt over je kist.

    Nu kun je pas zien dat de kleuren kloppen en dat kun je van de rest van de rond vliegende demo modellen over de aardkloot niet zeggen!

    Waneer ben je er weer????!!!! Open dagen???

    Groeten,
    Peter
     
  19. fireman1979

    fireman1979

    Lid geworden:
    19 dec 2010
    Berichten:
    74
    :cool::cool::cool: Gerald, af is hij nooit, maar dit naderd de ultieme perfectie die soms zo simpel kan wezen:yes: Weer uitstekende ideeën en werk verricht kerel! Hulde!
     
  20. sandersneek

    sandersneek

    Lid geworden:
    2 mrt 2009
    Berichten:
    66
    compliment

    zo zo gerald dat is dik in orde zo te zien.
    had ik ook geen twijfels over!!
    kan niet wachten om hem ook eens te bewonderen.
    we wachten af waneer je weer eens in LWD komt.
    gr sander :p
     

Deel Deze Pagina