Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Ik kan het niet mooier samenvatten ha ha ha! :D
Ligt ook aan het type led denk ik, de hoge mcd leds kunnen heel wat hebben.
Ik sluit ze zonder weerstand aan, kan niet zeggen electronica technici, eigenwijs ben ik en doe het toch.
4 leds op 11.1 volt, dus overspanning en een te hoge stroom.
Rechtstreeks op de vliegaccu (3s), die spanning zakt toch in elkaar als de motor aanstaat.
Ze branden nu feller als met een weerstand, is wel op het randje van doorbranden, maar ze blijven heel.
Ik had eea getest met een regelbare voeding, als de spanning TE hoog is gaan ze donkerder branden en gaan ze stuk.
Ik hoop binnenkort ook m'n xicoy setje te kunnen inbouwen, het aanlopen en flikkeren van de leds is toch wel realistischer.


Lampies nu klaar, verder met wat detailwerk aan de onderkant van de romp zoals arrestor haak, wat roostertjes en een roundel op de wieldoppen gezet ;). Binnenkort weer wat plaatjes.

Groetjes,
Gerald
 
Ledjes testen met regelbare voeding, Ja heb ik ook gedaan kijken hoever je kan gaan.
Ik heb de leds dan ook op een wiite muur laten schijnen en de spanning opgedraaid.
(natuurlijk niet IN de led kijken), we willen nog vliegen van de zomer, en niet een gratis hondje krijgen......

En nu maar weer wachten op die schitterende details.
Ik heb nog een paar close up foto's van de arresting gear Gerald, komt er van de week aan.
 
Hoi Chris, tnx! Wordt dat ding trouwens wel eens ooit gebruikt? (voor test/training al dan niet bij een echte emergency) Het ziet er in ieder geval naar uit dat de demo in z,n inmiddels twee jarig bestaan hem nooit nodig heefd gehad.

Grt,
Gerald
 
Arr. gear wordt nooit gebruikt om te trainen (niet dat ik weet)
Bij een eventuele cable engagement raakt ie beschadigd aan de onderzijde, maar ook aan de binnenkant, waar een speciaal molycoat laagje zit om te smeren.
Beschadiging hiervan is meteen afkeur, en die dingen zijn weer schaars bij de LM.
(en kost een hoop geld).

Groet, Chris
 
Zoiets?? :D

GroteFoto-6HBCA4W6.jpg
 
Ja zoiets. Ze doen hem testen als kabel die aan het begin van de baan ligt ipv aan het eind.
Wel leuk om te zien, maar meestal wel schade aan de baan. Haak drukt best hard op de baan.
 
Hier is'tie dan na wat friemelen. Nog wat haakjes en levertjes maken en dan spuiten in de onderliggende kleur. Zéker nu ik weet dat het ding zo goed als nooit gebruikt wordt ga ik hem niet werkend maken. Zou niet echt complex hoeven te worden, servootje of luchtclilinder maar het kost allemaal weer tijd en k'heb nog een miljoen andere dingen te maken! ;)

GroteFoto-UYVDH6JY.jpg


En hier nog een ander grappig detail. Ik had te horen gekregen dat ze een roundel op de wieldoppen haden geplaats na onderhoud, dussss deze ook maar effe aangebracht.

Groetjes,
Gerald
GroteFoto-4EI43FCY.jpg
 
Tnx all! :D



Geen slipmark op de band nog?!?!?

Jo Berto, da's zooooooo ..... kleine luchtvaart ha ha ha! ;) De grote jongens hebben dat alang niet meer. Die kisten waar ik in aanraking kom hebben het niet en die jets ook niet. Bij testfase willen ze het nog wel eens doen. Maakt ook niet zo veel meer uit volgens mij vanwege tubeless banden, dus geen ventielhuisje dat afgerukt kan worden, hoe zit dat bij jullie?

Grtz,
Gerald

Ginne spreepkes nie....:D:
GroteFoto-TYZMHSQ3.jpg
 
Tja, wij lopen achter he dus binnenbandjes die nog wel eens willen verschuiven.

Maar dan nu mijn vraag waar die rode streep in de velg dan voor is?


Zie trouwens wel dat jouw rode streep 180 graden verder zit dan op het orgineel ;-) (of komt dat omdat het een linker rechterband verschil is?!?!?).
 
De rode streep duid gewoon belangrijke informatie aan over het wiel.

(zal morgen op het werk eens kijken wat er precies staat)

Want we hebben ook velgen zonder deze rode streep.

En nog een weetje ==> de nieuwe velgen van de Belgen zijn niet meer wit maar donker grijs.
 
Rode streep.

WARNING DEFLATE TIRE BEFORE LOOSENING THE BOLTS.

Deze tekst spreekt voor zich.
Verder ook in de velg, partnummer/serienummer/ due date van de velg/fabrieksnummer enz.

enne hook klatst met minimaal 100 pounds op het dek.

Groet, Chris
 
VOILA nu kan ik nog een dag langer verlof nemen.

thx voor de uitleg:D

@ gerald ==> ik vind het de moeite om te zien hoe iemand zo veel respect toont voor een model van de F-16, ik ben een fanaat van de F-16.

Maar uwe F-15 die ik in Genk gezien heb is ook prachtig.
 
Back
Top