Vliegende tering..... Dit is echt eng... Bijna ziekelijk hoe gedetailleerd dit "ding" wordt. Kan niet anders dan een HELE diepe waardering hebben voor je detailleerkunsten.
Neem aan dat ik hem toch wel bij de Open dagen Klu Leeuwarden in zijn geheel in het echt mag bewonderen.....
Tnx!

Of hij bij de opendag zal staan weet ik nog niet, nog geen contacten daarover gehad. Heb m'n "kleine" avonds demo F16 wel eens bij de demostand op volkel gezet maar dat was buiten in een marktkraampje, zie foto hieronder..... Dat wil ik deze kist niet aandoen! Hij zal dus minimaal op een vaste stek binnen veilig moeten staan anders voel ik er weinig voor.....
@ Kusi; Hallo, mein deutsch ist séhr slecht.......

Die decals sind selbst gemacht, scanned von original die ik bekommend hatte von Stork Aerospace. Die landinglampe sind von eine foto verkleind. Hier die originale von fahrwerksbeine:
.....en weer verder met de flare blancs. Deze moeten er wél schaal uitzien omdat ze er statisch op gaan.
Eerst de gaten uitslijpen;
Naschuren, hieronder kun je op bijna dezelfde positie een formation lamp zien:
De coverblancs. Bij de echte is dit een cartridge unit met 15 gaten waar de flares in zitten. Als ze geladen zijn zit er een rood, plastic kapje voor die er vanzelf uitklapt als de flare afgeschoten wordt. 15 kapjes dus maken. Eerst heb ik het hele plaatje rood gespoten, daarna met afplakfolie beplakt en daarna de tussen stukjes er uit gesneden. Zwart spuiten voor de inwendige randjes (later zichtbaar van dichtbij als de afplak weg is) daarna zilver en daarna de plakkertjes er af:
Hier het plaatje van binnen, een houten blokje met een groef er in gefreesd zodat ik de connector daar in kan klemmen , dan hoef ik deze niet iedere keer ergens in de romp te zoeken:
En hier in postitie, klaar om af te vuren. De echte flares ga ik later mee experimenteren maar voor nu zit het tenminste schaal. Gelijk ook maar weer wat "weathering" gedaan. Nu lijkt het wel erg smerig rond die schroefies, moet dat nou zo....., ja, de echte ziet er ook zo uit, zie foto daaronder.

Hoe smerig hangt natuurlijk altijd van de moment opname af.... (op de foto zijn de flares trouwens reeds afgeschoten, geen plastike kapjes meer...)
Groetjes,
Gerald