Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Idd een mooi resultaat ruim in de top 10
Gezien het kleine punten verschil met de rest van de 10 had er met een beetje meer geluk (1ste ronde) nog een paar extra plaatsen in gezeten.

198804_1878668775412_1502064967_31518206_4767479_n.jpg

ook de 6de plaats van Derk is een mooie prestatie bij de <13,5Kg klasse
En een 1ste plaats voor Philip Avons(B) met zijn Fouga:worship:
score.jpg

Laatst bewerkt:
Wow, prima score, zeker na de eerste "vlucht"! Statisch helemaal super!!
Gefeliciteerd! Lekker nagenieten!

Groeten, Ramses

Jwm 2011

Gerald, Derk, Marijn, van harte gefeliciteerd met de bereikte resultaten!
Dank aan Ben om de DJT website bij te houden, zo konden we nog eens meekijken hier.

Greetz,
Frank

Ook van mijn kant,
Gefeliciteerd Gerald, knap werk men petje af.
mooie plaats binnen de top 10.
Het zal wel een hele ervaring zijn geweest en onvergetelijk,... heb het hoe moeilijk ook op de voet aan het volgen geweest.

En In de andere klasse (13.5) ben ik ook zeer blij,... ook verdient de eerste plaats van Philip. :proost:

He Gerald,

Van harte gefeliciteerd met dit fantastische resultaat. Statisch alleen nog wat poetsen en je staat eerste. De volgende keer de derde vlucht erbij en ik sluit me aan bij de voorgangers, een plaats op het schavotje.:cool:

Ben benieuwd of je nu gaat proberen er 3 kilo af te krijgen voor de F4C. Dat zal een hele opgave worden mede als je kijkt dat in jouw klasse de meesten al tegen de 20 kg aanzaten.

Groeten,

Bert

Ook van mijn kant een dikke gefeliciteerd! Heb eea hier op afstand gevolgd, en heb groot respect voor de resulaten.

Freek

Gerald,

Ook van mijn kant een welgemeend Proficiat!

Krijg je toch waardering voor je (zeer vele) werk!

Laat ze het ere-podium maar vast oppoetsen voor een paar nederlandse voetjes volgend jaar!

Louis

Gerald (natuurlijk ook Marijn),

Van Harte met het resultaat. Nog ff wat poetsen en VEEL trainen op Deelen. I will be there !!

Ray

heerlijk alles kunnen volgen via MBF. Topprestatie.
Volgende keer een medaille ;)

NB die russen werken er met veel mensen aan, zo kan ik het ook (bijwijze van spreken)... En Gerald gewoon in zn 1tje.

Top!

:worship:

Weer thuis!

Hoi allemaal, enorm bedankt voor alle felicitaties! :zon:

Gistermiddag thuis gekomen, de kist zal waarschijnlijk ergens einde van de week volgen. Het was een prachtig evenement waar heel veel werk in is gestoken, petje af! Zevende plaats ben ik tevreden over maar zoals hier eerder beschreven had er inderdaad meer in gezeten als ik geen technical had gehad de eerste ronde. De aansturing van de neus poot was inderdaad los geschoten toen ik net wilde uit taxien naar de jury voor de start. Achteraf vermoed ik dat dat bij de technische keuring heefd plaats gevonden. Daarbij wordt het model helemaal nagekeken door een official, fail-safe gechecked en nog een hoop andere dingen zoals aan de roeren rukken en aan het neuspootje trekken bij de volledige uitslagen.
Gevolg is dat de enige reserve vlucht nu weg gegooid was (er zijn 3 vlieg ronden waarvan de slechtste weg valt) en je dus een stuk gespannener de tweede ronde in gaat. Die vlucht ging dan ook "redelijk" maar had beter gemoeten. De laatste vlucht ging al een stuk beter, maar nog steeds enkele schoonheids foutjes. Al met al ben ik tevreden met plaats 7 maar ik weet dat er meer in zit en dat sterkt me voor de volgende WK . Ray vermelde het al, méér trainen en nog wat oppoetsen! Voor mijn gevoel was de training aan de magere kant, er zat ook niet meer in het vat vanwege tijd gebrek, de wk kwam wat vroeg zullen we maar zeggen. (Ik hoor al, dan moet je gewoon eerder beginnen…..) Dan merk je dat je mooie vluchten neer kan zetten maar ze zijn nog niet consistent, zéker wanneer je dan een vlucht neer moet zetten wanneer je extra nerveus bent, daar gaan we dus aan werken. Ook statisch is de kist nog niet helemaal klaar dus daar gaan we ook lekker mee verder, de concurrentie zal ook niet stil staan ha ha ha.

Nu eerst effe lekker bijkomen en kijken naar alle foto’s die er links en rechts gemaakt zijn, zelf heb ik vrij weinig geschoten.

De volgende JWM zijn in zwitserland 2013, daar gaan alle pijlen nu naar toe. Het is een mooie locatie daar op een F18 vliegbasis, goed naar toe te rijden met de auto, zie ook: http://www.jwm2013.com/index.php?id=14&L=1 Dus ik zou zeggen, een ieder die daar zin in heefd……. meld je aan!

Nogmaals iedereen bedankt voor de support en felicitaties, dat geeft in ieder geval weer motivatie om te verbeteren.

Groetjes,
Gerald

Heee Gerald,

ook vanaf deze zijde van Harte, en als............
Maar zo is er altijd wat, zeer knap dat je je nu nog op de 7de plaats hebt weten te wurmen, wat moet dat in 2013 wel niet worden als je 2 jaar met de kist hebt kunnen vliegen en hem helemaal gedetailleerd heb.

Dan is een podium plaats zeker gesteld.

En Zwitserland dat is wel heel aantrekkelijk, 850km maar vanaf Utrecht.
Die gaan we maar eens in de agenda zetten.

Maar je mag trots op jezelf zijn zoals wij trots op jouw en de andere Nederlandse deelnemers zijn :yes:

Geniet er nog van.

Grt,
Berto.

Ben benieuwd of je nu gaat proberen er 3 kilo af te krijgen voor de F4C. Dat zal een hele opgave worden mede als je kijkt dat in jouw klasse de meesten al tegen de 20 kg aanzaten.

Groeten,

Bert
Hoi Bert, dat gaat inderdaad lastig worden……. Met een hoop accesiores weegt hij inmiddels 18,5kg en ik wil er nóg een aantal items bij maken…. In principe maak ik bijna alles modulair zodat ik het allemaal kan verwijderen voor F4C om die 15kg te halen. Er zullen dan nieuwe vleugels, elevators en kielvlak gemaakt moeten worden, de slats/flaps servo’s moeten makelijk verwijderbaar zijn. Dat is allemaal weer een hoop werk en dan kun je je afvragen hoe/of zo’n grote bak dan strak blijft vliegen als hij zo licht is. (Gewicht voor giro’s is er dan ook niet) Voorlopig heb ik daar effe geen zin in, ik ga hem eerst verder opschalen voor de volgende jetmasters en misschien ook volgend jaar voor de WK schaal in spanje, de grote klasse F4G. M’n oude vertrouwde F15 zal voorlopig mijn F4C werkpaard blijven….:cool:

Hier nog een paar foto’s gejat uit het RCUniverse draadje:
Groetjes,
Gerald
Wu60805.jpg

To43101.jpg

Bg94230.jpg

Mg98594.jpg

Helper Bert vd Vecht, ook coach voor Derk vd Vecht en weet precies wat te zeggen op het juiste moment.
Al70735.jpg

Pr25215.jpg

Na de derde vlucht. Marijn in grijs shirt, rechts achter z'n tweelingbroer in hawai shirt, Philip Avonds gehurkt Bert vd Vecht rechts.
Lk34779.jpg

Gerald,

Gefeliciteerd kerel met de behaalde plaats en eerlijk gezegd had ik je minimaal ingeschat bij de eerste 5 , jammer dus van die eerste ronden die je toch als wedstrijdmaiden moet zien en jammergenoeg gemist hebt.

Heb je daar meer last van gehad dan verwacht en gaf dat stress bij de tweede ronden of was dat meer de onzekerheid van het hopen dat nu alles goed gaat, KNVVL omgaan met stresstraining volgen is misschien een prima optie of was je daar al naartoe geweest.

Begrijp ik het goed dat de WK F4C bijzaak is geworden en de Jet Masters prio 1 is :confused:

Nu nog de NL jetvliegers naar de wedstrijden zien te krijgen hoewel een ieder nu bang zal zijn het tegen jouw op te nemen.

Nogaamls een super prestatie en ga er nog maar lekker even van nagenieten.

Oja wat vond de jury van je documentatie en wat vond van het vliegen van je de andere piloten.

Ton

Hoi Ton, ja, F4C is daarmee bijzaak geworden, k'heb nog steeds de F15 hoor ;). Ik wil proberen in de FAI ook de F4G (officieuze;) klasse) te promoten en op te boosten tot een volwasse klasse om de hele schaal sport een beetje op te krikken, heefd afgelopen jaren een beetje last van afnemende animo, een aantal EK zijn al afgelast vanwege te weinig deelnemers en ik ben bang dat de WK's eenzelfde lot besschoren zijn. We moeten het leuk en interessant voor het publiek proberen te maken en daar hebben de jet masters geen moeite mee met de grote modellen alsmede vliegshows tussen de middag....maar da's weer een hele andere discussie! :D

Tsja stress...., ik ben bij de KNVvL lezingen/workshops geweest maar in de praktijk valt het toch anders. Grootste oorzaak is dan toch de minimale voorbereidingen geweest. Was het vlekkeloos gelopen, geen probleem maar met een kink in de kabel merk je dat je toch iets meer training had willen hebben. Geeft niet, model is nog nieuw, nog genoeg kansen in de toekomst.

Nu nog de NL jetvliegers naar de wedstrijden zien te krijgen......
Daar gaan we ons hard voor maken, kom tot zien ha ha ha!

Groetjes,
Gerald

Een beetje spanning hoort er naar mijn idee gewoon bij hoor. Daar wordt je alleen maar scherp van. Zoals Gerald zegt, het lijkt mij eerder een kwestie van routine, of op dit moment nog een beetje een gebrek daaraan ;).

Succes iig.

Freek

Laatst bewerkt:
Back