F-16B
Verhuizing en verbouwing eindelijk zo'n beetje klaar en afgelopen weken het vliegseizoen ook weer een beetje opgepakt. Hoewel er over een paar weken een kleine aan zit te komen zit je dan weer te denken aan modelbouw projecten. De trainer (letterlijk

) zit er aan te komen, sterker nog, airframe staat er inmiddels klaar voor. Het is echter een enkelzitter die ik ga ombouwen naar de dual. Een deel van die mallen heefd marijn reeds gemaakt, binnenbouw neem ik voor mijn rekening totdat de buitenbouw klaar is om de conversie aan te gaan. De romp heeft nog relatief veel werk nodig, alle servo spanten en installatie moet er nog helemaal in. Daarnaast ga ik het schaal onderstel weer zelf bouwen, echter nog zonder alle tierlantijntjes maar het zal wel schaal functioneel zijn zoals die nu onder de J-015 zit, weer hoopjes werk!

Komende weken zal er weinig van terecht komen, misschien wat cockpit interieur tekenwerk maar het zal pas van de winter gaan gebeuren. In eerste instantie zal hij helemaal geen kleuren krijgen, gewoon in gelcoat invliegen en helemaal geen details. Reden is dat ik hem hoop te kunnen gebruiken als oefenbak naar aanloop van de jetworldmasters. In het najaar zal ik hem verder gaan afwerken.
Hier de nieuwe airframe klaar voor het werk.
Groetjes,
gerald
Zoals eerder vermeld, zo gaat'ie uiteidelijk worden, de J-369, precies zoals op deze foto met tanks en dummy rakketten: