Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Haha, jij moet gewoon eerder wakker zijn dan mij Bert. Dan gaat het wel goed.
En ik moet gewoon wakkerder zijn als ik iets lees ;-)

Vandaag de master aan het werk gezien op vlb Deelen en de kist in het echt mogen bewonderen.
,,,,Dus sprakeloos, een en al perfectie.
Een juweeltje op 3 wielen ;)

Gr, Chris

Hoi Chris, ja ik herkende je niet meteen, leuk je eens ontmoet te hebben :) .

Heb héérlijk gevlogen als was het helaas maar één vlucht. Bij de tweede start begaf het o-ringetje van de startermoter en stond dus grounded hierna. Is inmiddels weer opgelost en hij staat er weer klaar voor.

Mooie en drukke dag op de PH-BLUE meeting te deelen, ondanks de hitte veel modellen en er werd veel gevlogen. Dat maakt mijn éne vlucht minder erg, er was zat om naar te kijken. Enig min puntje die dag was de crash van de hawker hunter. Er moest nog verder gekeken worden maar vermoedelijk bleef een rolroer omhoog staan vanaf de start.

Nu weer wat meer tijd dus binnenkort maar weer eens wat vaker vliegen. 14 Oktober hebben we voor het eerst een kwalificatie voor de jetwordmasters en dan op naar volgend jaar, tijd om te trainen! ;)

Groetjes,
Gerald

F-16B

Verhuizing en verbouwing eindelijk zo'n beetje klaar en afgelopen weken het vliegseizoen ook weer een beetje opgepakt. Hoewel er over een paar weken een kleine aan zit te komen zit je dan weer te denken aan modelbouw projecten. De trainer (letterlijk ;)) zit er aan te komen, sterker nog, airframe staat er inmiddels klaar voor. Het is echter een enkelzitter die ik ga ombouwen naar de dual. Een deel van die mallen heefd marijn reeds gemaakt, binnenbouw neem ik voor mijn rekening totdat de buitenbouw klaar is om de conversie aan te gaan. De romp heeft nog relatief veel werk nodig, alle servo spanten en installatie moet er nog helemaal in. Daarnaast ga ik het schaal onderstel weer zelf bouwen, echter nog zonder alle tierlantijntjes maar het zal wel schaal functioneel zijn zoals die nu onder de J-015 zit, weer hoopjes werk! :D Komende weken zal er weinig van terecht komen, misschien wat cockpit interieur tekenwerk maar het zal pas van de winter gaan gebeuren. In eerste instantie zal hij helemaal geen kleuren krijgen, gewoon in gelcoat invliegen en helemaal geen details. Reden is dat ik hem hoop te kunnen gebruiken als oefenbak naar aanloop van de jetworldmasters. In het najaar zal ik hem verder gaan afwerken.

Hier de nieuwe airframe klaar voor het werk.

Groetjes,
gerald

GroteFoto-CIMVZTFG.jpg

Zoals eerder vermeld, zo gaat'ie uiteidelijk worden, de J-369, precies zoals op deze foto met tanks en dummy rakketten:
GroteFoto-J864IGQ6.jpg

Daar issie weer! Terug van weggeweest!

Heel veel succes en plezier met de bouw, zo te zien heb je in de nieuwe woning ook een puik werkplaatsje!

Ziet er strak uit, genoeg ruimte ook zo te zien.

Time-managment

@Gerald.

Toch maar eens een cursus time managment bij je komen volgen :wink: wat jij allemaal klaarspeeld in je beschikbare vrije tijd, knap hoor.
PS vloog jij gisteren zondag een flauwe linker bocht boven Rozenburg met je Fokker luchtbus? :wink:

Groet Ger.

Wauw, weer zo'n grote bak.
Ik ga het zeker weer volgen.
Iets minder schaal deze ??? hahaha gaat je niet lukken.
Ook dit zal weerr een juweeltje worden, schaalbouwers doen nooit een stapje terug.
Schrijf mij ook maaar in voor die cursus time management ;)

Excellent Gerald. keep up the good work! Will you make another landing gear for this?
Grts,
Pablo
Yep, only less scale for the time being.....this model will be a much flown trainer version, like the full-size!

Melvin, Ger en Chris, tnx! Time management........:rolleyes: Zoals Pim F ooit zei over media training; onzin, je hebt het of niet ;), sorry guys ghe ghe ghe.

Tsja, schaal of niet schaal, tuurlijk wil ik hem ooit superschaal afwerken maar ook hier komt die time management weer om de hoek kijken, vanwege de kleine-in-wording zal het niet zo'n vaart lopen, eerst vliegend krijgen en dan zien we weer verder.

Groetjes,
Gerald

@ Chris, heb je m'n PM nog gekregen?

Voordat ik verder ga aan de dual wil ik eerst m'n tweede GR180 turbine aftesten maar dat zit vies tegen. Ik ben de afgelopen dagen me een ons aan het testen maar op één of andere manier is er een probleem met deze motor, hij surged boven 113.500 toeren. Heeft'tie nooit gedaan maar sinds een grondige revisie zit het er in. Ga nu oude onderdelen terug plaatsen en kijken of het helpt maar ik krijg er aardig een punthoofd van...

Ik begin maar eens met het terug zetten van de "versleten" compressor:

GroteFoto-SRDQNRIT.jpg

Ondertussen een 1/48 cockpitje uit japan binnengehad, bedoelt als conversie voor plastic bouwpakketjes. Het ziet er best schaal uit en ik wil het gebruiken als richtlijn voor de twee cockpit badkuipen waar de stoelen en side-panels in zitten.

GroteFoto-UFS33VHY.jpg

Behoorlijk gedetaileerd en de bakken kloppen zo te zien ook aardig, nu nog "effe" vergroten....:D
GroteFoto-BNOELZUG.jpg

Ik dacht dat je de achterbank wel had opgemeten op de springfield bak :rolleyes:, maar onder eeen dikke loep lijkt dit er ook vast wel op. Er zitten heel wat minder knopjes daar.

Grts,

Back