Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Beestachtig.

Zal wel niet zo snel gaan. zegt Gerald.
Maar voordat je het weet is die toch al aardig kleurrijk.
Kijk met spanning uit naar de volgende update.
Mooi om zo iemand bezig tezien.

Succes verder.

Han.

is tog wel mooi dat za/zo pas bezoek komt, kun je nu lekker verven :lol:

anyways, :new-bday: en moge er nog vele volgen :wink:

Verder gegaan met neus decoraties met behulp van verf malletjes zoals Philip die verkoopt. Is erg mooi spul hoor, in plaats van water decals of andere plakplaatjes verf je hier de decals er op net zoals dat in het echt gebeurd. Is wel iets arbeidsintensiever maar dan wordt het wel mooi. Nadat eea gedroogd is kun je ze nog met grid #1000 met heel veel water na-schuren on de opgedroogde randjes weg te halen voordat de blanke lak erover gaat. (Hoefd in principe geen blanke lak over, ligt aan type verf die je gebruikt, ik maak hier gebruik van Humbrol blikjes.)
P8270001.JPG

P8270004%7E0.JPG

Groet,
Gerald

Ik zou zo'n kist niet eens meer de lucht in durven sturen. Zo veel werk, en zo mooi.

Hoi Gerald.

Dit gaat er mooi uitzien.

Maar even iets heel anders.
We zijn net op het net wat foto's aan het bekijken van de F16 in de nieuwe kleuren.
Maar waar ik mee zit is?
Er staat nergens PH op.
Is dat omdat het een gevechtsvliegtuig is.

Han.

PH-... zijn alleen civiel geregistreerde vliegtuigen uit nederland. Zo heefd engeland er een G- voor staan, duitsland een D-, Belgie OO- (als in oh oh....! :lol: )

Militaire kisten doen daar echter niet aan mee, die hebben hun eigen systeem van registratie.

Groet,
Gerald

Vandaag laatste decals op neus aangebracht. Moet eigenlijk nog één decal op de neus in de vorm van een watertransfer, echter hier heb ik nog wat problemen met het opvreten door blanke lak en zal ik op een andere manier op moeten lossen...deze komt er later wel op.

Komende weekend wil ik de neus sectie (Zwart, dayglow en decals) in de zijdeglans/matt blanke lak zetten maar dan moet de verf van de decals wel helemaal uitgehard zijn. Door het slechte weer van de afgelopen dagen :onweer: is de temperatuur in mijn hobbykamer gedaald tot een dieptepunt (hartje zomer..... :| ) van 15 graden. Vrouwlief dus maar eens overgehaald om de F16 tot het weekend in de huiskamer te mogen laten slapen......je moet wat?? :?
P8300017.JPG

Groet,
Gerald

Overigens: waarmee spuit jij? Airbrush?

Ik gebruik zo´n beetje van alles Jan. Kwastje voor sommige decals zoals de witte van de afgelopen dagen, kleine airbrush voor grotere decals, spuitblikkie voor sommige basis lakken, grotere airbrush voor speciaal gemengde kleuren, etc...
De blanke lak spuit ik met een middelgrote airbrush, rechts op de foto hieronder. (Is eigenlijk veel beter om een héle grote/ grove airbrush te gebruiken voor blanke lak.....maar die heb ik niet!)

Type airbrush had ik reeds een keer fotootje van laten zien, hieronder nogmaals: Zijn niet de duurste types, de meest linkse is mijn favoriet. Voor grotere oppervlaktes gebruik ik de meest rechtse en de goedkope middelste voor voorbewerking of middelgrote vlakken.
P5220009.jpg

groet,
Gerald

Gerald Rutten zei:
Vrouwlief dus maar eens overgehaald om de F16 tot het weekend in de huiskamer te mogen laten slapen......je moet wat?? :?

Ach, 't is weer eens iets anders dan een bosje bloemen op tafel, wat mij betreft leuker. :wink:

Het hele weekend er naar toe gewerkt om de blanke lak er op te kunnen zetten, alleen het weer moest een beetje meespelen......wat denk je....!
Alleen afgelopen zaterdag vroeg in middag leek het ergens op maar moest helaas nood oproepje voor werk navolgen. :bad-words:

Dan maar voorbereidingen getroffen om vandaag binnen te spuiten, alles afgedekt en alle deuren/ramen open. Tja, als hobbiest heb je er soms nogal wat voor over om door te kunnen als je dat wilt. Alleen de voorzijde met de zwarte en dayglow kleuren waren aan de beurt, deze heefd een andere mattering dan de achterzijde met het zilver en de grijze ringen:
P9030023.JPG

Beetje zooitje zo, is ook behelpen maar alles o.k. gelukt. 2K Aflak is wel troep hoor! Ventileren en mondkapje is een must en eenmaal klaar zo snel mogelijk weg vluchten uit dat hok. Kan nooit goed voor je gezondheid zijn, vandaag weer een paar dagen van mijn leven ingekort.... :roll:

Smokewinders en rails ook maar laagje gegeven om alles gelijke mattering te geven:
P9030027.JPG

Zo, verf spul voorlopig effe gedaan. Ga van de week alle apperatuur er maar weer eens inzetten, kijken of het nog past. Zal ook de eerste keer zijn dat mijn sterkere motor erin gaat, een uitgebreide testrun zal geen overbodige luxe zijn.

P9030026.JPG

Groet,
Gerald

Dit zal een mooi gezicht gaan opleveren in de lucht! Ga zo door, toppie :yes:

Back