Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Respect Gerald :worship:

Eigenlijk moeten wij van BosModelAir maar eens naar 1 van jullie meetings komen om al dit moois op video vast te leggen :roll:

:bye: Hoi Gerald.......dat gaat een mooi cockpitje worden, ik neem aan in de laatste update?
Hoe ga jij je chuutje trouwens opvouwen? Ik heb er een via e-bay in de form van een +.
Moet er wel andere touwen aan zetten want die zijn iets te groot. Er zal sowieso een systeem in zitten maar weet jij welke?
Ben overigens wel van plan komend jaar te starten aan een grote 1:5 schaal f-16. 8O

Is het ook wat om volgend jaar eens met meer F-!6 bij elkaar te komen en dan te vliegen?
Many happy landings voor komen jaar gewenst!
Peter Coers

Dag Peter, dat opvouwen is niet zo ingewikkeld, staat in een handleiding die ik van John Redman heb gekregen, kan ik je wel mailen als je wilt.
Cockpit vorderd niet zo snel, zal vandaag of morgen nog wel een updeetje plaatsen, hieronder de badkuip zoals die uiteindelijk geplaatst wordt. De zij-consoles zijn lichtgewicht balsa en worden op een balsa railtje geduwd met twee spijkertjes voor uitlijning en boven met twee kleine parkertjes vastgezet. Alles paste gelukkig precies goed met de bestaande radio tray en lucht tanks.....pfeww... :o

P2090002.JPG

P2090005.JPG

Lijkt me leuk om eens een keer te komen vliegen, die 1/5 kist ga je scratch bouwen?? Interessant project!

Groetjes,
Gerald

Hoi Gerald, ik wil die handleiding wel van je hebben. Ik vind het super dat je zo ver gaat met het inbouwen van de panelen.
Zelf heb ik ze zover ingekort dat ik de hele handel er in een keer af kan halen. Zo heb ik in ieder geval alle ruimte als ik in de kist moet pielen.
De 1:5 ga ik van org. tekening maken, dus spanten met schuim en later overtrekken met glas etc.

En ja ik vlieg met losse handen.
Volgend jaar een keer vliegen op Leeuwarden?
Grtz Peter

:proost: :celebrate: .......na al het nieuwjaar gevier maar weer eens effe terug getrokken in de hobby schuur....wordt je soms allemaal veel...... :lol: ...altans dat smoesje gebruik ik :wink:

Afgelopen dagen aan stoellekke van het pilootje gewerkt, moet toch een mooie zetel hebben om te zitten tijdens mijn vliegcapriolen... :?
Zoals eerder gezegd maak ik deze helemaal van balsa en ABS, best tijdrovend klusje, vooral omdat ik alles met Humbrol schilder moet je weer een dagje wachten voor je weer verder kan. Rug kussen gemaakt van donkergrijs plak schuim , te koop in 2, 4, 6 mm die ik groen heb geschilderd. Het zuurstof flesje is gemaakt van een houten dowel, effe in boormachine op model schuren en daarna schilderen. Ik heb in het verleden veel plastic modelbouw gedaan en daar nog een hele doos vol met watertransfer restanten, zit altijd wel iets bij om het zaakje te verfraaien.

P2220002.JPG

P2220004.JPG

Nu volgen de instrument panelen en nog wat details onder de canopy, leuk werk maar gaat wel tijd in zitten, wil graag de kist afspuiten maar moet eerst deze tierlantijntjes afhebben......komt goed!
Pilootje maar weer eens in de kist gezet om zaakje te bekijken met biertje erbij, effe afstand nemen is altijd belangrijk, krijg je weer tienmiljoen nieuwe ideen die je nooit af kunt krijgen.......eerst de cockpit maar een afwerken :!:

P2220006.JPG

P2220005.JPG

Groetjes ennehhhh, nog de beste wensen allemaal!
Gerald

Dag Gerald,

Heb het even gecontroleerd, maar ik denk het wel hoor!!! :yes:

't Ziet er weer strak uit Gerald, wordt deze starks in de strijd gezet of kom je dan met de Fokker 50 (1 : 1) of zoiets?
Ik ga toch eens even verder zoeken bij dit verhaal.

Groetjes,

Bert

Na wat mindere knutseldagen weer eens wat gedaan, cockpit nog niet klaar maar effe afstand van genomen voor nieuwe inspiratie zullen we maar zeggen :lol: .

Begonnen met de spuitklus, moet toch eindelijk eens een keer af komen. Zoals eerder vermeld heb ik de juiste verf via een clublid bekomen en daarbij bleek dat mijn oranje-gok er finaal naast zat 8O , die moest dus opnieuw! Lastig karwei daar de inlaat en cockpit decoratie lastige vormen zijn. Hierbij dunne tape gebruikt om de rondingen goed te volgen.

Daarna eens begonnen aan de rondingen van de grijze ringen. De kleinste ring heb ik eerst getekend op aplication tape (zo noemde ze het, is plakspul waar spuitmallen van gemaakt worden, zie blauw spul op foto.) en daarna op romp geplakt. Ging eigenlijk nog sneller dan verwacht, zag er wel een beetje tegenop. Komende dagen weer effe druk werken, daarna weer verder.

Groetjes,
Gerald
P3050003.JPG

P3050001.JPG

P3050002.JPG

Van de week lekker bezig geweest met de grijze ringen, wel een hoop afteken en afplak werk, denk da doe'k wel efkes..... :lol: ....een hele hoop meet werk en een vreselijk vaste hand om de bogen af te tapen....pfffff, maar ja, je wilt wat...... :hammer:
Echt snel gaat het ook niet, één ring per dag om precies te zijn zodat deze kan drogen, jasje kent 5 ringen wat totaal 10 maakt voor boven en onderkant....dat zijn dus minimaal 10 dagen. ( :oops: niet meegeteld de dagen dat je effe geen zin hebt....komt ook wel eens voor.)
Na het spuiten van de 2 binnenringen schrok ik toen ik de kleuren zag. Deze twee zitten qua grijsheid heel dicht bij elkaar maar de binnenste was toch echt donkerder...terwijl ze van binnen naar buiten van licht naar donker gaan... 8O Ik had toch echt de goede kleur nummers uitgezocht en bekeken.....maar nachtje over slapen dan. Wat bleek (Ik ben geen expert in kleuren pigment...), in daglicht zag het er totaal anders uit en klopte het wél, erg weird! In avond TL-verlichting dus een andere invloed.....

Anyway, morgen de bovenkant ook afmaken en dan nog enkele decals zoals de nederlandse roundels en registratie nummer J-055. Krijg'tie eindelijk de look zoals hij bedoeld is...komt goed :D

Groetjes,
Gerald
P3110007.JPG

Back