Demo F16 1/6,8 en 1/5 oranje

Ikke , ben erg onder de indruk van die mooie F16, :worship: en ikke wil je natuurlijk ook feliciteren met je RE-maiden :celebrate:
Succes , Heeeeel veeeeeeeel fijne vluchten en net zoveel Happy landings :!: :wink:

ps ikke ben nog wel benieuwd naar de drag-chute :wink:

Tnx Erik, kero kannen staan al klaar!
Drag-chute nog effe op wachten, heb onderdelen bijna klaar en kan zó ingebouwd worden maar wil eerst weer een poos gaan vliegen, misschien ergens in de zomer.

Groet,

@Gerald.

Gefeliciteerd met je re-maiden :D (van een beetje wind wordt jij toch niet nerveus :wink: )
Ongeloofelijk hoe mooi je dat 'hok' hebt gemaakt, nu nog vele trainingsvluchten maken om ook in de lucht de hoogst mogelijke score's te behalen :thumbsup: (en bewondering te oogsten)
En hopelijk zie ik hem binnenkort in het echie vliegen :bye:

Groet Ger.

Tja, wat zal ik eens zeggen.........................

Gewoonweg GRUWELIJK MOOI Gerald :yes:

Gefeliciteerd met de succesvolle maiden Gerald :D
Ziet er super uit die kist zo op het asfalt, wel jammer dat er geen vlieg filmpjes/foto's zijn :(

Ben je 100% tevreden of zijn er nog kleine zaken die je nog wilt veranderen?

Hoi Gerald,
proficiat met de succesvolle vluchten ("deelen tips" horen er nu eenmaal bij een verharde baan......... :D )
Jammer dat ik er niet bij kon zijn, had het natuurlijk graag gezien maar ja, dit weekend heb ik m'n Mig15 van C-Arf opgehaald in Duinkerken, de concurrentie is in aantocht wees gewaarschuwd :rolling: ,
dus ik zit nu in de huiskamer met alle delen van de kit om me heen verspreid.....

groet,

Frank

Frank Hartog zei:
Hoi Gerald,
proficiat met de succesvolle vluchten ("deelen tips" horen er nu eenmaal bij een verharde baan......... :D )
Jammer dat ik er niet bij kon zijn, had het natuurlijk graag gezien maar ja, dit weekend heb ik m'n Mig15 van C-Arf opgehaald in Duinkerken, de concurrentie is in aantocht wees gewaarschuwd :rolling: ,
dus ik zit nu in de huiskamer met alle delen van de kit om me heen verspreid.....

groet,

Frank

Heeeee Frank, ook over op de kero :thumbsup:
You also like the smell of petroleum 8)
Welke 'verfstripper' gaat erin :?:

Groet Ger.

....is vaak idd een leuke puzzel bij die BVM kits heb ik begrepen :lol: , maar wel erg mooi spul hoor.
Ben benieuwd hoe je vorderd.

Tot gauw te Deelen,
Gerald

Gerald Rutten zei:
....is vaak idd een leuke puzzel bij die BVM kits heb ik begrepen :lol:
Neeeeee :nooo: grapjas, geen BVM kit, deze is een maatje groter (schaal 1:5) van
Composite ARF (da's van Andreas Gietz (het vroegere Fiber Classics!!) die na, laten we zeggen wat belastingtechnische problemen in Duitsland, naar Thailand verhuisd is)

Frank

Inderdaad bijzonder mooi en volgende keer verwachten we natuurlijk wel een filmpje :D

:offtopic:
@Frank.

Vind persoonlijk de after 2eWW first generation jets de mooiste om te zien, smaak hé. :thumbsup:

Hele mooie vlieger die Mig 15 en al heel erg scale, maar 12 kilo (dry-weight of take-off weight?) voor een 2 meter span turbine kist is wel heel optimistisch, oke er wordt gezegt dat ie heel goed vliegt met een 80N turbine, voor mijn gevoel is het marginaal, kijk maar eens naar de F16 van Gerald, die vliegt subliem met de 12 kilo conversie, net dat beetje meer in de vliegfiguren die wat meer power eisen, en no problem at all from grass take off.
De AMT Mercury kan volgens mij op 148K worden gezet in de ECU en levert dan zo'n 8,5 tot 9 kilo. optie?

Ehhh, misschien een vliegklaar gereed maak verslagje van de MiG :yes:

:ontopic:

Grtz Ger.

Ger, vergeet niet dat het om een vintage jet gaat...., deze hoefd niet zoals mijn F16 1/1 vermogen te hebben om een gat in de lucht te knallen. Sterker nog, k'was met die 80 newton ook erg blij, ging errug goed van gras, en laatste stukje stick gebruik ik alléén tijdens de vertikale figuren. Mijn volgend project wordt waarschijnlijk een 1/5 vintage twin van 250 cm span alwaar twee wren 54's voor de voortstuwing zullen zorgen, kist mag maximaal 15kg leg wegen..... komt goed! :P

Groetjes,

Het is dan wel geen dubbeldekker/oldtimer :wink: , maar een schitterend resultaat Gerald, :thumbsup:

Ik doe het je niet na. :wink:

Gr. Teus

Ger Kovacs zei:
:offtopic: maar 12 kilo (dry-weight of take-off weight?) voor een 2 meter span turbine kist is wel heel optimistisch, oke er wordt gezegt dat ie heel goed vliegt met een 80N turbine, voor mijn gevoel is het marginaal, Ehhh, misschien een vliegklaar gereed maak verslagje van de MiG :yes: :ontopic:

Sterker nog, voor deze kist wordt met nadruk bijv. een P80 aanbevolen (de Mercury drukt standaard 9kg bij 149,8K ) en dan nog word aanbevolen met 1/3 gas op 'schaalsnelheid' op te stijgen!!,
Forums in de states bevestigen de goede vliegeigenschappen, er was wel sprake van iemand die in de bergen woonde en vloog 4500m! en die had er een P120 in, en ook nodig!
het zit 'm in de lage vleugelbelasting denk ik, (moet ik nog ff uitrekenen), komt zeker een topicje van!

Frank

Back