Mag ik me er mee bemoeien?? Niet dat ik verstand heb van Demoiselles of zo..
Tja..RC..ik zou dat doen..het is een van nature fragiel toestel en het gevaar zit in de eerste handvol testvluchten...tenzij je boven zeer lang gras kunt vliegen..maar dan nog...RC er in als noodgreep..je hoeft niet te sturen..maar je kunt ingrijpen.
Had ik al gezegd dat ik het een prachtig kissie vindt??
Durf je het aan de vleugel onderzijde ook te bekleden...maar dan op een andere wijze..ik zie dat je vaak spannings problemen hebt gehad.
De bekleding op een glasplaat impregneren met lak..indien die bekleding tissue is dan geen water gedragen lak want dan hou je het tijdens dat impregneren niet heel..je zou dan beter terpentine gedragen kunnen nemen en die verder verdunnen. Was bij mij de standaard methodiek...eerst de bekleding stukken kant en klaar maken en dan er op brengen.
Ik hoop dat jouw lieve Demoiselle minstens net zo goed gaat vliegen dan die van mij...Ik heb er 4 gehad van 10 tot 30 kg..hier de half schaal ( dus de helft van 6,5 meter..de serie uitvoering..waar er 200 van gemaakt zijn)...uit 2007 met 160 cc B&S grasmaaier 4 takt motor en 14 kg startgewicht.
Pronken in het park..stab staat hier op een beetje up...
De 1/2 schaal Demoiselle en 1/2 schaal Bleriot..nu staat het Demoiselle stab op de vlieginstelling..dus knap down..Eea ter gelegenheid van de overland Emmeloord- Lelystad ( en vanuit de volgheli sturen).
Odoorn..vele jaren geleden...